Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i utenlandske medier

Startet av codewhip, tirsdag 14. februar 2017, klokken 22:12

« forrige - neste »

codewhip

Etter å ha fått min Model X i går (endelig!) har jeg ikke fått vindusviskerne til å virke. Dvs viskerne funker, men det kommer overhodet ingen spylevæske.

Jeg trodde først spylevæske-tanken var tom (den hørtes helt tom ut da jeg banket på den), men jeg fikk fylt på bare snaut 2 liter og det skummet veldig. Kan den ha vært fylt med litt (såpe)vann i bunnen?

Litt redd for at det har samlet seg is i tank eller rør. Noen tips for hvor/hvordan jeg kan sjekke/fikse?

PS. Bilen må stå parkert i uoppvarmet p-hus til lørdag, så jeg får bare samle tips frem til da...

Øggen

Hei.

Skal ikkje fornærme deg, men du har trykt knappen ( blank knapp på venstre hendel) heilt inn? Et lett trykk aktivera visker, men om du trykke den heilt inn, så spyle det !?
Samme som Mercedes.
Om det likevel ikkje kjem nokke, da e det nok et eller annet galt som ikkje e rett.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

codewhip

Hehe, man skal aldri være sikker, men følte jeg trykte den rimelig hardt og langt, og lenge. Hadde jo vært en grei "fix".

Får ikke testet nå, så får samle opp gode tips...

Kilroy

Sikkert det samme som hos meg, de har fylt de med California væske, og den tåler ikke minusgrader. Min frøs også, så jeg fikk de ikke i gang igjen før det var mildvær. Da brukte jeg det opp og fylte på norsk spylevæske, ikke hatt problem siden, har vært nede på -22 grader.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

jlan

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

codewhip

Da kan jeg i hvert fall rapportere at det kommer en slags spylevæske...

To døgn med tining i plussgrader mens jeg var på reise gjorde tilsynelatende ende på is i systemet så i dag kom det i det minste noe ut av dysene...

Imidlertid var det, som flere påpeker en god del vann eller veldig tynn spylevæske på tanken som jeg da har blandet opp med en halvannen liter ordentlig væske som nå må ut før jeg kan få fylt bare ordentlig spylevæske.

I tillegg legger jeg som flere her merke til at deler av ruten (spesielt nederst) får nærmest ingenting av spruten. Har noen fått en ordentlig fiks på dette eller står de fleste mellom "det får gå", hjemmefikse løsninger eller "venter på at service center skal ta tak i det"?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA