Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Startkabler, C-vern og annet

Startet av Homecast, tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:16

« forrige - neste »

doldis1

 289.900 !!, Norsk bilbransje har ingen anelse om hva som treffer dem nå ........!!

tomrh

#1
 :o Er så glad vi har to litt utrangerte elbilmodeller som har spart seg mye inn allerede, hadde vært kjedelig å nettopp ha kjøpt e-Golf til 270.000..

Dette sjokket fra Opel vil virkelig presse prisene hos de andre.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

eivhelle

Sitat fra: tomrh på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:57
:o Er så glad vi har to litt utrangerte elbilmodeller som har spart seg mye inn allerede, hadde vært kjedelig å nettopp ha kjøpt e-Golf til 270.000..

Dette sjokket fra Opel vil virkelig presse prisene hos de andre.
Hadde de bare vært i stand til å levere før i 2018 så ville nok de andre ha følt presset. Men det blir en litt tom trussel å annonsere en vare som er utsolgt hele neste år.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Navl1

Svært glad jeg gikk for en brukt Leaf med mye verditap enn en ny slik jeg tenkte.... Kan bli vondt dette. Spent på hva dette kan gjøre med bruktverdien på min nå. Har funnet ut at jeg tåler ett tap utover vanlig verdinedgang på 40 000,- Da er den under 100 000 lapper neste år. Enda mer spent på hvordan det påvirker modell S, spesielt 60kWh modellen.

Spent på markedet de neste årene og, ny elbil blir det, venter bare på rekkevidde. Når Opel kan begynne å levere volum i 2018 så har modell 3, Ioniq 2.0, Leaf 2.0, BMW 3i hyperdyper, osv kommet på markedet.

Kjenner fossilbilen skal selges tidlig neste år......
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

doldis1

SitatKjenner fossilbilen skal selges tidlig neste år......

  :) Hvorfor vente til neste år ?

SitatHadde de bare vært i stand til å levere før i 2018 så ville nok de andre ha følt presset. Men det blir en litt
Sitattom trussel
å annonsere en vare som er utsolgt hele neste år
.

Ampera-e og TM3 vil utradere salget av bensin/diesel i småbilsegmentet i løpet av siste halvår neste år!!
Ikke fordi de vil selge/levere så stort antall, men fordi de stopper salget av fossil småbil ....
Jeg tror mange vil sette morgenkaffen i vrangstrupen når salgstallene tikker inn til høsten
 

tomrh

GM har forøvrig grei historikk på masseproduksjon, tror de evner å sette opp tempoet litt når de ser at noe selger.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

sevalds

Kjøpte heldigvis en brukt 2015 mod e-golf til en god pris, på 200.000 :)

Skal ha den til den kneler, og satser på at Kreisel får til å levere tredjeparts batterier etter hvert.

DA kan det bli interessant, og når den tid kommer, driter man jo i garantitiden uansett :)

eivhelle

Sitat fra: tomrh på onsdag 14. desember 2016, klokken 16:29
GM har forøvrig grei historikk på masseproduksjon, tror de evner å sette opp tempoet litt når de ser at noe selger.

Det forutsetter at GM faktisk tjener penger på å selge bilen. Ryktene sier at GM taper 9000$ pr. bil de selger.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

tomrh

Det er mulig at de taper $9000 pr bil i California, for å greie å selge nok til å kunne selge flere fossile biler innenfor utslippsrestriksjonene. Men å levere Ampera-e til Europa, og da spesielt Norge, og selge med tap gir ingen mening, de er jo ikke bundet av utslipp her på kontinentet. Jeg tror de vil selge bare akkurat så mange som de må i USA, og i stedet pøse på alt hva remmer og tøy kan holde over til Norge og andre land med incentiver.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Amoss

Sitat fra: tomrh på onsdag 14. desember 2016, klokken 16:29
GM har forøvrig grei historikk på masseproduksjon, tror de evner å sette opp tempoet litt når de ser at noe selger.

GM evner nok, men evner LG å sette opp tempoet på batteriproduksjonen?  Ja, også som eivhelle er inne på - tjener GM nok på bilen til at de ser seg bryet verd å gjøre det dersom de skulle få flere batterier?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Burger

Dette er jo værste type clickbait, sensasjon (!) uten å si hva det er. Jeg tipper det er enten prisen på ampera eller tesla model 3. Men mye info utelatt, er det innstegsmodellen, er det med godt utstyr. Eller er det eGolf med 500km rekkevidde.

Kjapp titt på dagspressen så er det ingenting som matcher noe når jeg søker på forsiden etter "289". ( søkt på dn.no, dagbladet.no, aftenposten.no og vg.no ).
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal


JorgenM

Sitat fra: Burger på onsdag 14. desember 2016, klokken 18:22
Dette er jo værste type clickbait
Ingen som tjente noe på ditt klikk her, ei har du blitt lagt til på hundre millioner mailinglister eller fristet av ytterst tvilsomt pornografisk innhold så ta det bare med ro :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Burger

E-curious: Takk for oppklaring :-)
JorgenM: Clickbait trenger ikke å tjene penger for å være noe herk.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

arthur

Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA