Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer å kjøpe en Tesla model S 85

Startet av LostProperty, mandag 13. februar 2017, klokken 21:11

« forrige - neste »

kammiz

Sitat fra: Arha på onsdag 14. desember 2016, klokken 23:16
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. desember 2016, klokken 20:08
Jeg fikk ikke bestilt før den 19 september fordi forhandler ikke hadde fått med seg at det var kommet e-post fra Opel fredag 16.

Noe som bestilte den 19 september som har fått dato for produksjon eller levering?
Jeg bestilte samme dag, men har ikke hørt fra selger.

En kompis signerte 19. av samme årsak, fikk hint nå om mars produksjon og juli levering.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

LarsAa

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 15. desember 2016, klokken 00:33
Sitat fra: Olemann på torsdag 15. desember 2016, klokken 00:01
Og siden alt tyder på at de dropper den vanlige storkunderabatten så får de dermed solgt demoene til en pris ikke mye under de nye. 
Hvor har du dette fra?

Bekrefta kontrakten min hos Thrane Steen på Skøyen idag. Bestille 17/9. De opplyste at det ikke gis noen form for rabatter, heller ikke storkunderabatt. Opel Norge har gitt sentral instruks på dette til alle forhandlere ifølge selgeren.. kjipt, men det betyr nok at de har skvisa ut alt de kan av marginer allerede.

Zuexi

Sitat fra: LarsAa på torsdag 15. desember 2016, klokken 15:39
De opplyste at det ikke gis noen form for rabatter, heller ikke storkunderabatt. Opel Norge har gitt sentral instruks på dette til alle forhandlere ifølge selgeren.. kjipt, men det betyr nok at de har skvisa ut alt de kan av marginer allerede.

... eller melker det de kan fra kjøpekåte nordmenn som står i kø etter bilen.

TM

Sitat fra: Goggen123 på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:45
Står vel også noe om forventet 3 måneder fra produksjon til levering; så om bilen produseres mot slutten av 2017....så blir det vel fort levering våren 2018?
Det tyder på på at bilene får en ekstra kvalitetskontroll i Europa og forhåpentligvis ekstra antirust-behandling.

tiger``n

Sitat fra: Zuexi på torsdag 15. desember 2016, klokken 16:30
De opplyste at det ikke gis noen form for rabatter, heller ikke storkunderabatt. Opel Norge har gitt sentral instruks på dette til alle forhandlere ifølge selgeren.. kjipt, men det betyr nok at de har skvisa ut alt de kan av marginer allerede.
... eller melker det de kan fra kjøpekåte nordmenn som står i kø etter bilen.
Ingenting tyder på dette, siden bilen er priset konkuransedyktig i forhold til sine rivaler i markedet og prisnivå i forhold til salg andre steder i verden.
De vil uansett selge alt de kan de første par årene og har ingen motiv for å tape mye mer per bil de selger.
Jeg vil tro profitten ikke akkurat ligger på Tesla-nivå med disse prisene for den rekkevidden.
Melke markedet som du sier hadde de gjort ved å kreve mellom 350 og 400 for bilen, hadde sikkert solgt unna hele kvoten for Norge da også. Folk betaler jo gladelig 350 for i3 med 33 kwh.

pilt

Bekrefta kontrakten min hos Thrane Steen på Skøyen idag. Bestille 17/9. De opplyste at det ikke gis noen form for rabatter, heller ikke storkunderabatt. Opel Norge har gitt sentral instruks på dette til alle forhandlere ifølge selgeren.. kjipt, men det betyr nok at de har skvisa ut alt de kan av marginer allerede.
Bare dro du innom? Det sto jo i mailen at vi skulle vente til vi ble kontaktet av selger. "For at vi skal klare å håndtere dette på en god måte for alle parter ber vi deg avvente til en av våre selgere kontakter deg for nærmere avtale rundt den endelige kontrakts skrivningen."
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

TM

Sitat fra: tiger``n på torsdag 15. desember 2016, klokken 17:03
Melke markedet som du sier hadde de gjort ved å kreve mellom 350 og 400 for bilen, hadde sikkert solgt unna hele kvoten for Norge da også. Folk betaler jo gladelig 350 for i3 med 33 kwh.
350 er prisen for en bil som nok er dyrere å produsere enn Ampera-e, og som er priset til over 50.000 euro. Fra denne prisen trekkes storkunderabatt på inntil 8 %. Så det er vel ingen tvil om at Opel her opererer med større marginer enn BMW og som utnytter sin monopolsituasjon på elbil med lang rekkevidde.

TM

Sitat fra: nix på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:54
"Oppgitt" leveringsdato ser ut til å sprike ganske mye (ingen har fått en sikker dato ennå antakelig) så kanskje vi burde lage en tråd med dato for når man signerte første gang? (som er den datoen som teller)

Bestilte selv 16 sept, og håper jeg er blant de 120 første som får bil  ;D
Problemet er vel at  Opel Norge ikke har offentliggjort en reservasjonsliste. Jeg fikk kontrakten 16.9 og det er datoen som står på kontrakten. Men jeg returnerte ikke den signerte kontrakten før 19.9. Forhandleren sier jeg er nr. 3 på deres liste, men det sier meg jo ikke noe. Opel burde gjøre som VW og sende en nasjonal prioriteringsliste til forhandlerne, så er det enklere å estimere når vi kan forvente å få levert bil

LarsAa

Sitat fra: pilt på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:11
Bare dro du innom? Det sto jo i mailen at vi skulle vente til vi ble kontaktet av selger. "For at vi skal klare å håndtere dette på en god måte for alle parter ber vi deg avvente til en av våre selgere kontakter deg for nærmere avtale rundt den endelige kontrakts skrivningen."

Jepp, så det stod det jeg også, men tenkte at det ikke kunne skade å stikke innom. Og der vanka det både kaffe og smil når jeg kom inn

kammiz

Sitat fra: LarsAa på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:17
Jepp, så det stod det jeg også, men tenkte at det ikke kunne skade å stikke innom. Og der vanka det både kaffe og smil når jeg kom inn
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Sverre Grevskott

Ja, cut off for første levering var 19 sept i følge selger. 20sept-29 sept er 2 gruppe, med levering i juni/juli.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

pilt

Sitat fra: kammiz på fredag 16. desember 2016, klokken 14:17
Sitat fra: LarsAa på torsdag 15. desember 2016, klokken 19:17
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

bmw2002

Signerte endelig kontrakt nå med Quantum Grey, begge pakker og vinterdekk. 350 100kr.

Irritert på at Opel hadde en så klønete bestillingsprosess der noen forhandlere åpnet for bestilling før andre.

Så lista med anslåtte produksjonsdato. Jeg som bestilte 19.9 (første mulighet hos min forhandler) får bil produsert i mars med levering i juni. Det får alle som har bestilt frem til 2.10.

Det er vel de 120 første som har bestilt som er heldige med levering april/mai

TM

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:30
Det er vel de 120 første som har bestilt som er heldige med levering april/mai
Jeg trodde juni var første levering til kunder, men det ville være fantastisk hvis det ble bil i mai. Skrev kontrakt 16.9, så da er det kanskje håp.

Lepanto

Skrev kontrakt 30.09.16.
Kontaktet selger i forrige uke for å høre om det var noe nytt.
Fikk da beskjed om levering august 2018.
Stikker innom for å skrive endeleig kontrakt i morgen
Nissan Leaf. Hentet 18.01.12

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA