Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

Ipadjove

Finner ikke noe om 360'kamera. Er det fjernet på samme måte som det innvendige speilet med skjerm/kamera?

ClasT

Veggboks til hjemmelading, hvor mye koster evt dette ?
Må jo gjøres i hoved bestilling dersom man vil ha med momsfritak.

ClasT

Sitat fra: Crown på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:41
Tar man hensyn til utstyr som ventilert skinn, adaptiv cruise og mer påkostet interiør så betaler men i realiteten 80-90k mer for Ampera-E i forhold til Ioniq for å få 200km mer rekkevidde, og det vil for svært mange være helt greit fordi de behøver rekkevidden.

Perforert skinn er nok ikke samme som ventilerte seter dessverre.
Hadde håpet at de kunne fått inn samme type seter som i Astra, med ventilasjon + minne. Men dengang ei...

kammiz

Sitat fra: ClasT på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:47
Sitat fra: Crown på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:41
Tar man hensyn til utstyr som ventilert skinn, adaptiv cruise og mer påkostet interiør så betaler men i realiteten 80-90k mer for Ampera-E i forhold til Ioniq for å få 200km mer rekkevidde, og det vil for svært mange være helt greit fordi de behøver rekkevidden.

Perforert skinn er nok ikke samme som ventilerte seter dessverre.
Hadde håpet at de kunne fått inn samme type seter som i Astra, med ventilasjon + minne. Men dengang ei...

han sikter nok til at ioniq har ventilerte seter og adaptiv cruise og at man må trekke av verdien for dette ved en sammenligning. men da må man jo evt legge til verdien av batteristørrelse på ioniq da.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

Sitat fra: Ipadjove på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:45
Finner ikke noe om 360'kamera. Er det fjernet på samme måte som det innvendige speilet med skjerm/kamera?

ser ut som begge deler ble fjernet ja. skjønner ikke helt hvorfor 360 kameraet ble fjernet egentlig. mange andre biler har jo det. må være fordi systemene henger sammen?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Crown

Sitat fra: kammiz på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:56
Sitat fra: ClasT på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:47
Sitat fra: Crown på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:41
Tar man hensyn til utstyr som ventilert skinn, adaptiv cruise og mer påkostet interiør så betaler men i realiteten 80-90k mer for Ampera-E i forhold til Ioniq for å få 200km mer rekkevidde, og det vil for svært mange være helt greit fordi de behøver rekkevidden.

Perforert skinn er nok ikke samme som ventilerte seter dessverre.
Hadde håpet at de kunne fått inn samme type seter som i Astra, med ventilasjon + minne. Men dengang ei...

han sikter nok til at ioniq har ventilerte seter og adaptiv cruise og at man må trekke av verdien for dette ved en sammenligning. men da må man jo evt legge til verdien av batteristørrelse på ioniq da.

Riktig, og det er jo det jeg gjør ved å si at man betaler 80-90k for denne batteristørrelsen/ekstra rekkevidden. Og for mange er det helt riktig å gjøre. For andre er det "penger ut vinduet". Dyrt batteri er det okke som :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

ClasT

Aha..ser det nå ja. Leste litt fort der.
Ja, det må bli en oppveining for hva man trenger.

For min del som bor i Fredrikstad, så er kravet tur/retur Oslo vinterstid uten å kjøre som en snegle og/eller fryse ett krav. Da er det kun Ampera E som duger foreløpig (unntatt Tesla selfølgelig).

PGH

Fikk pris fra scanauto på Kokstad i Bergen på 303 800,- inkludert leveringen. Pakkene og vinterhjul kommer i tillegg. De skrev at de forventer at alle som har bestilt pr idag får bilen produsert i løpet av 2017.

zbk

Ang navigering. Forstår jeg det rett når det ser ut til at dette bare er tilgjengelig via app på android-/apple-telefon? Er i så fall største turn-off'en jeg har funnet til nå (Windows Phone + Continuum ftw).
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

kammiz

Det gir deg jo (med riktig telefon) enormt mye mer oppdatert gps.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

anki

Sitat fra: Gnilre på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:09
Dette blir tilleggene på bilen som koster 289.900, hvis jeg skal fullspekke den:
Leveringskostnader: 10.000
Komfortpakke: 16.900
Førerassistentpakke: 12.900
Metallic lakk: 3.500
Vinterhjul: 16.900 inkl dekktrykksmåler
Totalt 350.100 kr som jeg plutselig syntes var litt mye.
Spørs om jeg ikke kjøper vinterhjulene separat.

Finner ikke vinterhjul option på konfigureringen. Hvor finner jeg denne?

Crown

Sitat fra: kammiz på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:22
Det gir deg jo (med riktig telefon) enormt mye mer oppdatert gps.


Ikke nødvendigvis noe bedre med mobilnavi, det kommer an på bilen. Noen biler har jo oppdatering via trådløst nett, Ioniq har f.eks. TomTom Live som oppdateres trådløst (10 første år kartoppdateringer gratis). Man mister litt ved ikke å ha navigasjonen direkte koblet mot bilens bevegelse, som å se hvor langt man har kommet i tunneler etc.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Gnilre

Sitat fra: anki på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:30
Sitat fra: Gnilre på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:09
Dette blir tilleggene på bilen som koster 289.900, hvis jeg skal fullspekke den:
Leveringskostnader: 10.000
Komfortpakke: 16.900
Førerassistentpakke: 12.900
Metallic lakk: 3.500
Vinterhjul: 16.900 inkl dekktrykksmåler
Totalt 350.100 kr som jeg plutselig syntes var litt mye.
Spørs om jeg ikke kjøper vinterhjulene separat.

Finner ikke vinterhjul option på konfigureringen. Hvor finner jeg denne?
Jeg snakket med min selger og han ga meg pris på 16.900 muntlig. Jeg skal ta en ny runde på det. Jeg mener at 10-12.000 bør holde.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

kammiz

#43
Android Auto runs on your phone, but that doesn't mean it's limited to your phone's hardware. Apps will be able to access the car's own GPS and GPS antenna (if fitted), steering wheel controls, the sound system, the car's wheel speed, its compass and any mobile antennas, and there are moves to access car data from the vehicle's own computer too.

Forøvrig, bare det at Google Maps bruker data fra waze for trafikk triumfer alle eventuelle ulemper. :-)

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Zuexi

Sitat fra: PGH på onsdag 14. desember 2016, klokken 11:09
Fikk pris fra scanauto på Kokstad i Bergen på 303 800,- inkludert leveringen. Pakkene og vinterhjul kommer i tillegg. De skrev at de forventer at alle som har bestilt pr idag får bilen produsert i løpet av 2017.
I mailen fra Opel Norge stod det at man burde bestille innen 11 januar for produksjonsplanlegging.
Spiller da ingen rolle i forhold til levering om du bestiller idag eller januar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA