Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

Gnilre

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 10. januar 2017, klokken 08:16
Kjøretøyprisen min er oppgitt til 299.500. Det høres fornuftig ut at det koster en tusenlapp mer å transportere en bil helt til Ålesund kontra her på Sørlandet.
Og sikkert også fornuftig ::) at det koster ca 3900 ekstra å transportere Opelen ca 2 km fra importhavna på Holmen til Opelbutikken i Drammen sammenlignet med Sørlandet.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

seidl

Bilen koster 289 900. Det er lagt på 10 000,- for frakt , levering og vrakpant for hele landet. Alt over det er grådige forhandlere legger på.

Hadde man vist at det kom til å bli mange tusen i prisforskjell på samme bil så har vel flere valgt å reservere til en annen forhandler. Rart at Opel norge godtar at det blir slike urimelige forskjeller på samme produkt.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Zuexi

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 10. januar 2017, klokken 09:42
Sitat fra: Tom E. på tirsdag 10. januar 2017, klokken 08:16
Kjøretøyprisen min er oppgitt til 299.500. Det høres fornuftig ut at det koster en tusenlapp mer å transportere en bil helt til Ålesund kontra her på Sørlandet.
Og sikkert også fornuftig ::) at det koster ca 3900 ekstra å transportere Opelen ca 2 km fra importhavna på Holmen til Opelbutikken i Drammen sammenlignet med Sørlandet.
Kjøretøyprisen inkl levering til Thrane Steen Oslo, så dette er svadaomkostninger fra Drammensbutikken.
Får riktignok "ekstra polish" og mattesett med for de 3.900,-...

TM

Når jeg ser på bilder av Bolt, så er det løse stoffmatter. Dette er vel inkludert i prisen ?
Jeg mener en av forhandlerne som tok 3900 ekstra sa at det inkluderte ekstra matte-sett. Gummimatter var inkludert i prisen, så jeg går ut fra at man da får 2 sett matter. 1 sett stoffmatter og 1 sett gummimatter.
Noen som kan bekrefte det ?

Sverre Grevskott

jeg fikk det bekreftet her i bergen at bilen leveres med stoff matter, og at man får med gummi:)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Zuexi

Sitat fra: TM på tirsdag 10. januar 2017, klokken 14:24
Når jeg ser på bilder av Bolt, så er det løse stoffmatter. Dette er vel inkludert i prisen ?
Jeg mener en av forhandlerne som tok 3900 ekstra sa at det inkluderte ekstra matte-sett. Gummimatter var inkludert i prisen, så jeg går ut fra at man da får 2 sett matter. 1 sett stoffmatter og 1 sett gummimatter.
Noen som kan bekrefte det ?
Jeg fikk forklart at 3900,- inkluderte "frakt fra havna", klargjøring/polering, ekstra mattesett og bagasjeromsmatte.

Fikk velge om jeg ville ha stoff- eller gummimatter ettersom jeg ikke godtok gebyret som ingen andre forhandlere tok.

TM

Sitat fra: Sverre Grevskott på tirsdag 10. januar 2017, klokken 14:35
jeg fikk det bekreftet her i bergen at bilen leveres med stoff matter, og at man får med gummi:)
Med eller uten ekstra kostnad for "registrering" ?

Sverre Grevskott

betalte 14000 for levering, mot 10 i oslo. De har skilt ut 2400 av de 14000 som registreringskost. så i stedet for 299 900, så 303 900. De sier det er tog/trailer kost fra oslo.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

twalin

Fikk min kontrakt idag.
Bil 297.500 + Farge 3.500 + Pakke 1 12.900 + Pakke 2 16.900 + V.hjul 16.900 + Reg. kost 3.900 + Eng. avgift 2.400 = 354.000
Produksjon 07/17
Antatt levering 10/17.

Tja. jeg er ikke like entuastisk lengere.......

Tom E.

Hvis det er noen trøst. Jeg bestilte min i februar 2016. Får den ikke før i juni 2017. Jeg har virkelig ventet lenge på denne bilen.

AmocoCadiz

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 10. januar 2017, klokken 20:52
Hvis det er noen trøst. Jeg bestilte min i februar 2016. Får den ikke før i juni 2017. Jeg har virkelig ventet lenge på denne bilen.
Men da er du en av de første som får bilen!

Bare å opprette ev Vlog først som sist da, mange som er interessert å vite hvordan bilen er å kjøre i virkeligheten  :)

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 10. januar 2017, klokken 21:42
Bare å opprette ev Vlog først som sist da, mange som er interessert å vite hvordan bilen er å kjøre i virkeligheten  :)
Vet ikke hvordan det er med deg, men når demobilene kommer i april ca så skal jeg hvertfall ha en lang prøvetur [emoji1]

AmocoCadiz

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 10. januar 2017, klokken 21:47
Sitat fra: AmocoCadiz på tirsdag 10. januar 2017, klokken 21:42
Bare å opprette ev Vlog først som sist da, mange som er interessert å vite hvordan bilen er å kjøre i virkeligheten  :)
Vet ikke hvordan det er med deg, men når demobilene kommer i april ca så skal jeg hvertfall ha en lang prøvetur [emoji1]
Ja prøvekjøring i april blir spennende, kun 3 mån igjen!
Spørs hvor lange prøvekjøringer vi får med den store etterspørselen i starten, rekker ikke teste ut batteri og kjørelengde med en 60kWh Ampera på kun en time eller to.

Men april og våren er fin årstid å kjøre bil på, da har de vel sommer dekk på også.

Tom E.

Jeg skal låne med meg den ene demobilen fra lørdags ettermiddag til mandags morgen i slutten av april. Da jeg er en stor gutt på 105 kg så får vi iallefall testet ut om setet passer.

Stigzy

Tror du at du får bilen i 2 dager så tidlig? :)
* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA