Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

erato


kammiz

Sitat fra: erato på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:47
Og dermed bryte typegodkjennelsen?
Ja huffameg.. De idiotiske gamle reglene er basert på reflektorer fra gamle dager med stor spredning. Ingen problem nå lenger.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

kammiz

Sitat fra: Kriss på fredag 06. januar 2017, klokken 21:04
Får vi display på norsk? Norge er det første store utenlandske markedet, så Opel bør sørge for norske menyer. Har noen forhandlere opplyst noe om dette?
Bilen på zero messa hadde norsk meny ihvertfall.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

zbk

Sitat fra: kammiz på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:54
Sitat fra: erato på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:47
Og dermed bryte typegodkjennelsen?
Ja huffameg.. De idiotiske gamle reglene er basert på reflektorer fra gamle dager med stor spredning. Ingen problem nå lenger.
Man beholder selvfølgelig orginalpærene og setter tilbake før EU-kontroll, eller ville det ikke blitt oppdaget der heller?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Gurba

Sitat fra: zbk på lørdag 07. januar 2017, klokken 09:30
Sitat fra: kammiz på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:54
Sitat fra: erato på lørdag 07. januar 2017, klokken 08:47
Og dermed bryte typegodkjennelsen?
Ja huffameg.. De idiotiske gamle reglene er basert på reflektorer fra gamle dager med stor spredning. Ingen problem nå lenger.
Man beholder selvfølgelig orginalpærene og setter tilbake før EU-kontroll, eller ville det ikke blitt oppdaget der heller?

Man prøver første gangen med større pærer og ser hva som skjer. :)

kammiz

#260
De måler da ikke lumen på en EU kontroll, bare lydbildet?
Edit: selvfølgelig lysbildet
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Olemann

Heftig blir det først etter en ulykke der blendende lys finnes som årsak til ulykken, da bidrar man til overskuddet i forsikringsselskapet ved at man personlig må betale (hele eller deler av) skadene både på egen og annen manns eiendom. i verste fall personskade.   Ikke så gøy lenger da.

knut.aulie

Sitat fra: kammiz på lørdag 07. januar 2017, klokken 12:20
De måler da ikke lumen på en EU kontroll, bare lydbildet?
Da kan det bli skummelt med Boseanlegget [emoji851][emoji85]

Amoss

Sitat fra: kammiz på lørdag 07. januar 2017, klokken 12:20
De måler da ikke lumen på en EU kontroll, bare lydbildet?

Akkurat hva de gjør eller ikke gjør på EU kontrollene skal jeg ikke uttale meg om, men vet at instruksene for EU kontroll be innskjerpet for ca ett års tid siden(?), hvor nettopp fokuset ble lagt på oppgraderte lys. Intensjonen var vel i utgangspunktet å "ta" de som oppgraderte biler med halogenlys som var blitt oppgradert til ulovlig kraftige Xenon-lys, men vil ikke regne det som helt usannsynlig at lysstyrken også blir mål på biler med originalt Xenonlys - i alle fall dersom de ikke er godkjente med mer enn 2000 lumen.



Sitat fra: TM på fredag 06. januar 2017, klokken 11:20
Er det bare å byttet til pære med høyere effekt eller må strømforsyningen byttes ?

Dette er ting jeg egentlig vet lite om selv, men har sett at på Tesla så må både pære og ballast bli byttet, så antar det samme gjelder her.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

3irikur

Sitat fra: Kriss på fredag 06. januar 2017, klokken 21:04
Får vi display på norsk? Norge er det første store utenlandske markedet, så Opel bør sørge for norske menyer. Har noen forhandlere opplyst noe om dette?

Uansett kommer jeg til å ha menyene på engelsk - Mye lettere å google engelske begreper om det skulle være noe jeg ikke forstår med menyene :)

(Ikke at det blir det samme med en bil med Android Auto, men på Leaf mistet jeg i tillegg stemmestyring når den var stilt på Norsk!)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

twalin

Vinterhjul på 17' org.lett.met.felger m/sensorer kommer i tillegg + kr. 16.900.

hpe

#266
Jeg skrev kontrakt med komfortpakke, førerassistentpakke og vinterhjul for 349 200 hos Thrane Steen Skøyen. Er det det dere andre ligger på også?

Zuexi

Sitat fra: hpe på mandag 09. januar 2017, klokken 21:40
Jeg skrev kontrakt med komfortpakke, førerassistentpakke og vinterhjul for 349 200 hos Thrane Steen Skøyen. Er det det dere andre ligger på også?
Vinterhjulpakkene selges for litt forskjellig. Opel selv har vel satt pris på 16.900,-, ellers er vel alt annet likt.

Ipadjove

352.200,- for akkurat det samme i Ålesund. Bare at min er blå. Kjøretøypris er oppgitt med 300.500,-

Gleder meg til juni :)

Tom E.

Kjøretøyprisen min er oppgitt til 299.500. Det høres fornuftig ut at det koster en tusenlapp mer å transportere en bil helt til Ålesund kontra her på Sørlandet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA