Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

zbk

Ikke i tvil om førerassistentpakken. Mer usikker på komfortpakken og om den er verdt beløpet. Ingen av dem kan vel regnes som billige.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Frissy

Synes ikke komfortpakka er helt sprøtt priset, men alt er jo opp til hva man trenger/har lyst på og ikke minst råd til.....

Som en sammenligning:
Skinnseter på egolf koster 15000,- og det er da bare skinnseter uten varme i baksete som det er på ampera.
Skal du ha med oppgradert stereo er det 5000,- på egolf.
På egolf er det 16" dekk standard, så der vil det vel også komme et tillegg hvia man vil ha 17.

Så totalen på "komfortpakka" hos VW er på fort vekk 22000,-
Men det er vel en del bedre seter på skinnsetene foran i golfen, men komfortsetene som følger med på egolf er ganske like de som er med på ampera.

kammiz

Sitat fra: twalin på onsdag 21. desember 2016, klokken 17:02
Topp utstyrt bil ?
MANUELLE instillinger av forseter;
4-veis justerbart førersete (frem/tilbake, opp/ned)
4-veis justerbart passasjersete (frem/tilbake, opp/ned).
Den første bilen jeg kjøpte til kona, Corsa Sport 2001 modell, hadde 5-veis justering som standard.

Hadde også forventet, i 2016/17 at elektrisk panorama soltak hadde vært på utstyrslista, i det minste som tilvalg.

Ang setene, så er jeg på en måte enig, men på en annen måte ikke. Her har de gått ganske solid til verks for å skape innvendig plass i bilen. Noe jeg verdsetter veldig. Kanskje mer enn fancy forseter. Men ja, det burde vært et tilvalg. Slik som takluke. Men desto færre tilvalg en bil har, desto enklere og billigere er produksjonslinja. Er nok mange flere faktorer med her enn man skulle tro.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

erato

Førerassistentpakka tror jeg vi står over. Synes det blir for mye piping og varsling, særlig i en bil som vi ikke har tenkt å bruke på langkjøring. De  ordinære sikkerhetssystemene tror jeg holder.

bno

#199
Til dels enig, men etter å ha hatt bil (e-golf) med skiltgjenkjenning så ble jeg litt hekta
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

tutti

#200
Sitat fra: bno på torsdag 22. desember 2016, klokken 13:34
Til dels enig, men etter å ha hatt bil (e-golf) med skitgjenkjenning så ble jeg litt hekta
Jeg har bare hatt skiltvisning via navi i min egolf. Funker greit det også.

Er det forresten ekte skinn i Opelen?

Frissy

Sitat fra: tutti på torsdag 22. desember 2016, klokken 13:57
Sitat fra: bno på torsdag 22. desember 2016, klokken 13:34
Til dels enig, men etter å ha hatt bil (e-golf) med skitgjenkjenning så ble jeg litt hekta
Jeg har bare hatt skiltvisning via navi i min egolf. Funker greit det også.

Er det forresten ekte skinn i Opelen?

Det står perforert skinn interiør.... ikke kunstskinn som det står i MBelectric.... så da burde det vel være det....

Jakal

Fortsatt usikker på valg av både farge og eventuelle tilleggspakker. Jeg har enda ikke blitt kontaktet av selger (kontrakt av 20.9).
Usikker på hvor mye bedre Bose-anlegget er, vil forskjellen stort sett være i hvilken grad vi kan skru opp bassen?
Skinninteriør medfører skinn både på midtarmlene foran og bak?
Og midtarmlene bak forutsetter vel åpning for eksempelvis ski?

Takker for svar.

Zuexi



Sitat fra: Jakal på torsdag 22. desember 2016, klokken 21:28
Og midtarmlene bak forutsetter vel åpning for eksempelvis ski?

Dessverre. Ikke ifølge min forhandler.

bmw2002

Tilleggspakkene koster bare 10% av salgssummen på bilen. I tillegg har 70% av alle kjøperne valgt begge pakkene.

Jeg tenker det er lurt å gå for begge pakkene, det får du igjen den dagen du skal selge.

Jakal

#205
Pussig og skuffende hvis ikke midtarmlene bak har åpning, det trodde jeg var normen (har det i dag på Golf´en, veldig praktisk).
Ad utstyrspakker; At de fleste velger tilleggspakker er et kjøpsargument, ja. Men om det er lønnsomt eller ikke ved videresalg avhenger kanskje av når en ev selger bilen, og hva kjøperne forventer av utstyr. Selv synes jeg skinn på enkelte biler mister fasong og blir litt skrukkete og upent etter en tid. Men skinnkvaliteten generelt har kanskje blitt bedre det siste tiåret...

AmocoCadiz

Tror folk flest forventer automatiske førerasistanseprogrammer finnes på bilene om få år, mener derfor denne pakken er lur å ta med, og har man en 2017modell som skal selges om 3-5år uten dette, vil det gi bruktbiltrekk ved salg.
Ryggekamera forventer man allerede idag på nye biler.

model3citizen

Jeg må bestemme meg i dag, skal inn å skrive kontrakt for levering.

Fargen blir i alle fall Orange.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

TM

Ser at noen lurer på om setene er ekte skinn eller ekte skai slik som i Mercedes B 250 Electric :-). Mercedes kaller det "man made leather" som kanskje høres finere ut.

Setene er i følge GM det de kaller Leather-appointed Seats. Det betyr at det er seter hvor det er,en kombinasjon av ekte skinn og kunstskinn. Alternativet "Leatherette" som er syntetiske "skinn" seter. Jeg studerte setene nøye sammen med en Opel representant. Det virker nokså klart at det ekte skinnet er i selve sitteflaten. Det virker mest naturlig, men Opel representanten mente at det hender at det er skinn på sidene og ikke i sitteflaten. Teoretisk er det mulig, siden sitteflaten er perforert, men det føltes iallfall som skinn.

tutti

Morsomt at noen nevner at det kan bli vanskeligere å få god bruktpris på Ampera-e i framtiden uten særlig tilleggsutstyr:

De eneste tingene jeg har hørt man "må" ha idag for å selge en brukt elbil til en grei pris er VP og ikke importert bil via gråmarkedet. Ampera-e har som kjent ikke VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA