Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

Gnilre

Ampera-e startet med en pris på 289.900 kr. Det er bare tull. I prislisten står det 299.000 og i det er det inkludert vrakpant. I tillegg må man legge til 3500 kr for å få farge på bilen; kun med hvitfarge slipper man den fargen. Da er vi oppe i 303.400 kr for bilen. Og så er det en del lure forhandlere som plusser på 3900 kr i registreringsomkostninger. Reell pris på bilen er altså 307.300.

Er dette vanlig ved salg av bil ? 10.000 i frakt og 3.900 for reg.omk synes jeg er for mye. Er det flere som har fått slike priser ? Blir ikke flere Opeler her i huset hvis ikke 3.900 strykes i kjøpekontrakten.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

TM

VW har ca 8000 i frakt og levering. BMW tror jeg har 13000, men dette er jo bare interne verdier. Det som betyr noe er bilens totalpris og for Ampera-e er dette 299.900. Jeg hadde spesifisert 1600 kr i registreringsomkostninger i min foreløpige kontrakt, men dette ble erstattet med de 10.000 i frakt og levering som Opel Norge har lagt til grunn for prissettingen.

AmocoCadiz

3500kr for metallic hvis du ikke liker hvit farge som er 0kr.
Det er vel blant laveste pris på metalic, koster ofte 5-7000kr eller enda mer på andre bilmerker.

bno

Normalt NOK 5000 for Opel, men her er det mva fritt
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

kammiz

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 20. desember 2016, klokken 18:33
Ampera-e startet med en pris på 289.900 kr. Det er bare tull. I prislisten står det 299.000 og i det er det inkludert vrakpant. I tillegg må man legge til 3500 kr for å få farge på bilen; kun med hvitfarge slipper man den fargen. Da er vi oppe i 303.400 kr for bilen. Og så er det en del lure forhandlere som plusser på 3900 kr i registreringsomkostninger. Reell pris på bilen er altså 307.300.

Er dette vanlig ved salg av bil ? 10.000 i frakt og 3.900 for reg.omk synes jeg er for mye. Er det flere som har fått slike priser ? Blir ikke flere Opeler her i huset hvis ikke 3.900 strykes i kjøpekontrakten.

Det står jo spesifisert at prisen på 299.900 er inkl reg.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

twalin

Topp utstyrt bil ?
MANUELLE instillinger av forseter;
4-veis justerbart førersete (frem/tilbake, opp/ned)
4-veis justerbart passasjersete (frem/tilbake, opp/ned).
Den første bilen jeg kjøpte til kona, Corsa Sport 2001 modell, hadde 5-veis justering som standard.

Hadde også forventet, i 2016/17 at elektrisk panorama soltak hadde vært på utstyrslista, i det minste som tilvalg.

Prisen er forsåvidt OK, men jeg registrerer at leveringsomkostningene er satt til NOK 10.000.
Begynner å nerme seg Audi, BMW og Mercedes priser. Skjønner at Opel har ambisjoner om å nærne seg premium merkene..........
Kan også nevne at på min foreløpige kontrakt var omkostningene satt til NOK 3.900.


seidl

Sitat fra: kammiz på onsdag 21. desember 2016, klokken 09:05
Sitat fra: Gnilre på tirsdag 20. desember 2016, klokken 18:33
Ampera-e startet med en pris på 289.900 kr. Det er bare tull. I prislisten står det 299.000 og i det er det inkludert vrakpant. I tillegg må man legge til 3500 kr for å få farge på bilen; kun med hvitfarge slipper man den fargen. Da er vi oppe i 303.400 kr for bilen. Og så er det en del lure forhandlere som plusser på 3900 kr i registreringsomkostninger. Reell pris på bilen er altså 307.300.

Er dette vanlig ved salg av bil ? 10.000 i frakt og 3.900 for reg.omk synes jeg er for mye. Er det flere som har fått slike priser ? Blir ikke flere Opeler her i huset hvis ikke 3.900 strykes i kjøpekontrakten.

Det står jo spesifisert at prisen på 299.900 er inkl reg.

Fikk svar fra Opel sentralt om dette....Så i mitt tilfelle så blir det nærmere 14 000 i frakt, levering og registrering!

Ampera-e har veil.pris til 299 900,- inkl. leveringskostnader.

Registeringkostnader kommer man ikke utenom om bilen skal kjøres på norsk vei, gummimatter er et tilvalg. Vi anbefaler at du snakker med din forhandler om dette.

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Gnilre

Registreringskostnader på 3900 kr jeg fikk påplusset kontrakten inkluderte gummimatter. Så er det altså 10.000 i leveringskostnader, men det er inkludert i bilprisen, så ikke spesifisert i kontrakten.

Som utflyttet Sunnmøring liker jeg ikke å betale for mye. Og når jeg nå bor i gangavstand til importhavna for de fleste biler som kommer til Norge og får en dyrere bil enn en Ålesunder er det noe som blir feil.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

Ipadjove

Jeg har det bare muntlig fra selger at gummimatter er inkludert. Skulle fått det skriftlig. Men får se om et halvt år hva som skjer da.. :)

knut.aulie

Sitat fra: nix på onsdag 21. desember 2016, klokken 22:47
Om enkelte forhandlere utnytter situasjoen og tar "registreringskostnader" i tillegg så er ikke det bra.
Snakket lenge med min selger i dag. I følge han skal Opel Norge nå (siste dager) gått ut og sagt at kostnad er lik over hele landet. Prisen skal nå være 299900 overalt .
Slik jeg forsto det var dette med tilbakevirkende kraft.

Frissy

Veldig bra med felles pris. Det skal jeg nevne for min selger:)


Noen spørsmål om utstyr:

Er det antispinn?
Er det utetempraturmåler?
Er det 12v uttak i bilen?

AmocoCadiz

Sitat fra: Frissy på onsdag 21. desember 2016, klokken 23:25
Veldig bra med felles pris. Det skal jeg nevne for min selger:)


Noen spørsmål om utstyr:

Er det antispinn?
Er det utetempraturmåler?
Er det 12v uttak i bilen?
Ja ESP og de fleste andre  moderne hjelpesystemer på tre bokstaver.

Temp måler er oppført i kontrakten

12v foran husker jeg ikke, men er 2 USB foran på 2.1A og 2 til baksete  også de 2.1A, så de kan drive en del utstyr. Kun de foran har i tillegg data kobling til bilens system.
Sjekket og fant ikke 12V i bagasjerom.

Olemann

Dumt, ikke så mange kjølebokser som går på USB spenning og strømstyrke....

Sitat fra: AmocoCadiz på torsdag 22. desember 2016, klokken 00:30
Sitat fra: Frissy på onsdag 21. desember 2016, klokken 23:25
Veldig bra med felles pris. Det skal jeg nevne for min selger:)


Noen spørsmål om utstyr:

Er det antispinn?
Er det utetempraturmåler?
Er det 12v uttak i bilen?
Ja ESP og de fleste andre  moderne hjelpesystemer på tre bokstaver.

Temp måler er oppført i kontrakten

12v foran husker jeg ikke, men er 2 USB foran på 2.1A og 2 til baksete  også de 2.1A, så de kan drive en del utstyr. Kun de foran har i tillegg data kobling til bilens system.
Sjekket og fant ikke 12V i bagasjerom.

Ipadjove

Om ledningen er lang nok så er det kanskje god plass til kjølebag bak forsetene.

model3citizen

Er det bare meg som syntes 13000,- for førerassistenpakken er penger kastet vannrett ut vinduet?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA