Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vil M3 være eneste elbil alternativet med 4WD når den kommer?

Startet av zbk, mandag 13. februar 2017, klokken 18:51

« forrige - neste »

ProsjektX

Sitat fra: Zuexi på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:36
I følge pressemeldingen er startpris 299.900,- og ikke 289.900,- som Broom presenterer.
Fullspekket bil med metallic lakk og vinterhjul kommer derfor på ca. 345' med leveringsomkostninger og vrakpant.
Det er forhandler som setter pris på frakt/klargjøring, så 289.900,- er veiledende pris Opel setter så legger forhandler på typisk rundt 10.000kr, dette vil variere litt. Så 300.000kr er basispris levert ut hos forhandler. Så med ekstrautstyr som skinn og assistansepakke så er en jo på 330.000kr levert, pluss vinterhjul.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

bmw2002

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:56
Hmmm, inte helt förnöjd med prisen alltså. Har fått pris på 345 000 inkl vinterdekk å fullt utrustad.

Blir produktionsstart på fabrik den 4. Jan med levering 12 veckor senare.

Opel Norge har fått 240 bilar i första omgång. 120 till direkt salg.

Sier du at det vil bli levert biler allerede i April? Men kun 120 stk?

Resten er vel demobiler

Zuexi

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:56
Hmmm, inte helt förnöjd med prisen alltså. Har fått pris på 345 000 inkl vinterdekk å fullt utrustad.

Blir produktionsstart på fabrik den 4. Jan med levering 12 veckor senare.

Opel Norge har fått 240 bilar i första omgång. 120 till direkt salg.

Hvor har du dette ifra?

Øyvind.h

Men hvor kommer prisen "med alt utstyr 319.000,-" fra?
Elbi.no som har blingset?

http://elbil.no/opel-ampera-e-vil-koste-fra-289-900/
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jakal

Zuexi; ser du har lagt til vinterdekk i totalprisen, du er tydeligvis mer observant enn jeg: hvor mye koster et sett hjul på felg?

Ad setetrekk og lydkvalitet på Premium-modellen: Noen som har peiling på / noen formening om hvor viktig det er å oppgradere dette? Uten demobiler å kontrollsjekke forskjeller synes jeg dette blir vanskelig...

Gnilre

Dette blir tilleggene på bilen som koster 289.900, hvis jeg skal fullspekke den:
Leveringskostnader: 10.000
Komfortpakke: 16.900
Førerassistentpakke: 12.900
Metallic lakk: 3.500
Vinterhjul: 16.900 inkl dekktrykksmåler
Totalt 350.100 kr som jeg plutselig syntes var litt mye.
Spørs om jeg ikke kjøper vinterhjulene separat.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

model3citizen

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. desember 2016, klokken 09:30
319.000,- for en fullspekket bil? Dette er jo råbra prising! Kan ikke skjønne annet enn at 2017 raskt blir utsolgt nå.

2017 er vel forhåndsbestillt bort for lengst nå. Signerte på 330 000,- så dette er hyggelig lesing for min del.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Zuexi

Sitat fra: Jakal på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:04
Zuexi; ser du har lagt til vinterdekk i totalprisen, du er tydeligvis mer observant enn jeg: hvor mye koster et sett hjul på felg?

Ad setetrekk og lydkvalitet på Premium-modellen: Noen som har peiling på / noen formening om hvor viktig det er å oppgradere dette? Uten demobiler å kontrollsjekke forskjeller synes jeg dette blir vanskelig...

De får du nok i mange forskjellige prisklasser avhengig av kjente/ukjente merker på felg/dekk.
Jeg ser for meg et sted i mellom 10-15.000,-

ApeX

#23
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:04
Men hvor kommer prisen "med alt utstyr 319.000,-" fra?
Elbi.no som har blingset?

http://elbil.no/opel-ampera-e-vil-koste-fra-289-900/

Fremgår i alle fall i en pressemelding jeg fikk på mail.

SitatOpel Ampera-e fra kroner 289.900

Få uker etter at Opel Ampera-e for første gang ble avduket i Norge, er pris og utstyr på plass for Opels revolusjonerende elbil.

Norge er det første landet hvor Opel Ampera-e lanseres, og i utstyrsnivå Premium får den en startpris på 289.900 kroner.

Med en rekkevidde på over 500 kilometer (NEDC), vil Opel Ampera-e gjøre elbil tilgjengelig for langt flere enn tidligere.

Enorm interesse: Helt fra den dagen de første bildene av Opel Ampera-e ble vist, har interessen for bilen vært svært stor. Kunder har møtt opp i butikken for å sikre seg bil, dette til tross for at hverken pris, utstyrsnivåer eller leveringstid har vært kjent.

- Forhåndssalget av Ampera-e startet uvanlig tidlig, nesten ett år før lansering. Vi forstår at mange har ventet utålmodig, og gleder oss stort over den fantastiske mottagelsen bilen har fått. Vi bestemte vi oss tidlig for å organisere en nasjonal bestillingsliste for å sørge for at kundene får bilen i den rekkefølgen de har blitt bestilt, sier administrerende direktør i Opel Norge, Bernt G. Jessen.

Offisiell salgsstart er fremskyndet, og Norge er det landet i Europa der Ampera-e først introduseres. Sammen med hele Opel-organisasjonen ser han frem til at de første kundene får bilen sin i juni 2017.

- Produksjonen planlegges og tildeles måned for måned og uke for uke, og vi forventer at alle som per 13. desember har bestilt bil kan regne med at den vil bli produsert i 2017, sier Jessen.

Svært godt utstyrt: Når Opel Ampera-e lanseres i Norge, vil den leveres i én velutstyrt utgave: Opel Ampera-e Premium.

I tillegg til klassens største batteri på 60 kWt, som gir over 500 kilometer rekkevidde (NEDC) - og nok plass til fem personer, får du standardutstyr som 17-tommers lettmetallfelger, oppvarmet skinnratt, elektronisk klimaanlegg, IntelliLink infotainment med 10.2-tommers berøringsskjerm, regnsensor, Opel OnStar og Bi-Xenon hovedlys.

Ampera-e kommer også standard med Opel Eye, som støtter aktiv filholderassistent, automatisk fjernlysassistent, automatisk frontkollisjonsbrems med fotgjengeroppdagelse, og frontkollisjonsvarsling med LED head-up i frontrute.

De som ønsker noe ekstra, kan velge mellom to utstyrspakker:

Komfortpakke som inneholder blant annet perforerte skinnseter, Bose® lydanlegg og varme i baksetet.

Førerassistentpakke har trafikkskiltgjenkjenning, avstandsindikator til bilen foran, samt blindsone- og filskiftvarsling. I tillegg består denne pakken av en avansert parkeringsassistent og ryggekamera.

En fullt utstyrt Ampera-e med begge utstyrspakker, vil koste 319.700 kroner.


Naturlig å velge Norge: - Vi har vært klar over at produksjonsvolumet fra start ville være begrenset. Derfor har vi valgt å introdusere Ampera-e i land der infrastrukturen for elbil allerede er på plass, eller som har vist et klart ønske om å bli ledende på elektrisk mobilitet. Det betyr at vi vil introdusere bilen i Norge først. Deretter følger Tyskland, Nederland, Frankrike og Sveits. Vi er imidlertid fleksible, og kan legge til land, eller endre rekkefølgen om situasjonen skulle endre seg, sier Peter Christian Küspert, visepresident for salg og servicemarked i Opel Group.

Klasseledende: Opel Ampera-e redefinerer elektrisk mobilitet, med en rekkevidde på over 500 kilometer (NEDC), noe som er 100 kilometer lenger enn nærmeste nåværende konkurrent. Forspranget understrekes av en rekkevidde etter WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), på mer enn 380 kilometer. Faktisk rekkevidde til hverdags, vil selvsagt variere med kjørestil, utetemperatur og hva slags veier du kjører på.

Opel Ampera-e kan hurtiglades med 50 kW DC, noe som vil gi omtrent 150 kilometer rekkevidde på 30 minutter.

PRIS OG UTSTYRSLISTE KAN LASTES NED HER

Flere Opel-nyheter finner du på: Opel Nyheter Norge   Opel Media Europe



For mer informasjon eller høyoppløste bilder:
Stein Pettersen
Mobil: +47 900 80 436
stein.pettersen@opel.com
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

AS

I 319 700 er det ikke lagt inn metallic eller leveringskostnader.. 289 900 +16 900 + 12 900

Zuexi

De har jo ikke tatt med leveringskostnader i prisen, som ca. er på +/- 10.000,- avhengig av hvor i landet en bor.

Kan man bestille bil uten leveringskostnader? Tviler jeg på, så da blir det for dumt å lansere at man kan få den fra 289.900,-/319.700,- synes nå jeg.

kammiz

Sitat fra: Jakal på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:04
Ad setetrekk og lydkvalitet på Premium-modellen: Noen som har peiling på / noen formening om hvor viktig det er å oppgradere dette? Uten demobiler å kontrollsjekke forskjeller synes jeg dette blir vanskelig...

Veldig bra lyd med Bose, minst like bra som min 2014 Insignia med Bose.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

moby666

Fikk mail av selger nå. Får bilen i mai/juni. Usikker på om hva jeg vil, tror nesten jeg dropper det da jeg ikke fikk så bra inntrykk av bilen da jeg så den samt prisen ble veldig høy. Har nå ioniq og er storfornøyd med den og trenger ikke mer rekkevidde. Noen som eventuelt er interessert i å overta kontrakten? Send bud på PÅ :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Crown

Helt i tråd med det som de realistiske av oss antydet dette, 350k for bil med alt inkl vinterhjul ferdig levert, uten rabatt. Jeg skal ikke nevne at det er _akkurat_ hva jeg tippet ;). Tar man hensyn til utstyr som ventilert skinn, adaptiv cruise og mer påkostet interiør så betaler men i realiteten 80-90k mer for Ampera-E i forhold til Ioniq for å få 200km mer rekkevidde, og det vil for svært mange være helt greit fordi de behøver rekkevidden. For andre er det alt for stor forskjell, undertegnede inkludert.

For de som ikke har bestilt nå og dermed sikkert ikke får bilen i løpet av 2017 likevel, er det vel egentlig like greit å vente? Ioniq kommer jo med 60kWh-batteri i 2018 (sikkert med bestilling fra 2017), det kommer ny Leaf og Tesla Model 3 er vel på plass da... Opel er smarte som får folk til å binde seg så tidlig :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Zuexi

Fikk mail fra Opel nå.

Gjort om innholdet i forhold til det som har vært lagt ut her tidligere:

"Alt dette utstyret er selvsagt inkludert i bilens pris – som er 289 900,- kroner. Frakt og leveringsomkostninger kommer i tillegg. "

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA