Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ACC og forbruk

Startet av Eplejus, mandag 13. februar 2017, klokken 12:25

« forrige - neste »

bob-bob

Sitat fra: Trekkoppbil på tirsdag 14. februar 2017, klokken 16:24
Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 14. februar 2017, klokken 16:07
@bob
Bytte bremseklosser på 75', hvorfor? Var de utslitt så tidlig?
Det behøver vel ikke nødvendigvis å ha så mye med kjørelengde å gjøre. det er vel når klossene blir lite brukt i perioder, at de ruster.

Skivene er helt fine , det er de som evnt ruster. Men klossene var klare for skift.

nr1rayner

Sitat fra: bob-bob på tirsdag 14. februar 2017, klokken 16:36
Tror at du greit får 160 for den. Men om et års tid og uten fabrikk garanti vil jeg tro prisene faller en del.

Klossene var på minimum foran ja.
Skulle tro det ja. Har vurdert salg jeg også, men byttebilen er kun interessant med EL/EK-skilt ;) Vil ha mer enn en 30kwh Leaf eller Ioniq i tilfelle, så jeg venter til det kommer noe bedre. (Tesla blir, som hos så mange andre, for dyrt).
Vanskelig å spå prisene. De tidlige Leafer ser ut til å holde prisen svært godt, har vel knapt sunket siden jeg handlet for snart 2 år siden, så er egentlig ikke bekymret.
Når det kommer flere av neste generasjon elbiler (40+kwh) vil vi vel kanskje se et fall, men jeg tviler på at det blir enormt. På så "gamle og billige" biler som -13/-14 og eldre skulle jeg tro man uansett blir forskånet mot det store prisfallet da de naturlig har sunket mye i pris.
Som min kjære mor bruker å si "bil er ingen investering". Men er det noe som kommer nært en investering vil jeg tro det er nettopp slike biler, 3-4 år gamle kurante elbiler.
Ladenettverket øker stadig og stadig snakk om å fryse ut fossilbiler. Fossilhodene krymper stadig så det kommer nok stadig flere kjøpere på markedet  :)
Fordelene forsvinner, men den største (bom) vil nok bestå på en måte, mest trolig med sterkt redusert pris  :D

Hmm, 75' hørtes vel tidlig ut, men, det er jo ikke noe å klage på. Det er vel få fossilbiler som klarer det uansett  ::)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Eplejus

#32
Da blei det kjøp av Leaf til slutt! Etter flere ukers jakt.
Endte opp med en 2014 (Førstereg 22.12.14) Acenta / Norsk utgave. Gått 29.000km.
Meget velholdt bil. Strøkent interiør og jevnlig polert lakk. Siste service tatt i sommer.

153k + omreg måtte jeg gi for den.
Arbeidsgiveren min dekker 5% av kjøpsummen, så kommer bra ut av det føler jeg.
Skal ha bilen i et par års tid før jeg oppgraderer til neste generasjon Leaf tenker jeg

Amex

Hei!

Vurderer sterkt Leaf 30kwh. Fikk i dag tilbud på 4 måneder gammel Leaf (2016) til 222 000,- eks omreg. Dette er en tekna 30kwh med km stand på 8000. Ser strøken ut. Hva bør jeg tenke på her? Kan batteriet ha svekket seg på 4mnd med uforsvarlig lading? Andre ting?

Og, er dette et godt tilbud?

Usikker... Mtp hvor mye nytt som kommer.
->Tesla M3 reservert 01.04-16

Husky

Kan ikke se for meg hva noen kan ha få gjort galt på 4 mnd/8.000 km. Har en 30kw som har gått nærmere 30.000 på 11 mnd, og betrakter den "god som ny". Sammenlign med nybilpris - vil tro du sparer Ca 30.000. Eneste ulempe er at ikke får velge farge sjøl, og ikke får "nybilgleden". Men med det du sparer er vel det helt greit

Leaf_2014

#35
Er dette en god deal? Norsk bil? Gen2?

https://www.finn.no/92952851

Edit: Fikk svar, har blitt auksjon.
Leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA