Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ACC og forbruk

Startet av Eplejus, mandag 13. februar 2017, klokken 12:25

« forrige - neste »

Eplejus

Vurderer sterkt å kjøpe meg en Leaf da jeg har funnet ut at en elbil passer mitt kjøremønster perfekt.

Har til nå følgt med på Finn.no et par måneder og reagerer på den enormt variable prisforskjellen.

Her om dagen ble det solgt en ny-i-norge Acenta Gen 2 med helt grei km.stand for 114.000,-
Samtidig som tilsvarende biler med samme spesifikasjoner er det enkelte som forlanger 165-170k for!

USA-solgte Leaf er vel i grunn ingen vits i å diskutere engang. De fleste av disse er helt klart overpriset og mange krever det samme for disse som man kan få en brukt norsksolgt utgave for.
USA-modell er for min del også uaktuelt. Jeg vil ha med navigasjon, dab+ og batterivarmer.
Ser også for meg at om jeg kjøper en USA-modell, så blir den nærmest umulig å bli kvitt igjen, med mindre jeg ikke selger den for spotpris.

Ser også at Nissan kjører kampanje om dagen med 15.000,- rabatt og samt vinterdekk & metaliclakk inkludert (Verdi 18.000,- ifølge de)
En ny Acenta 30kW havner da på 239.990,- uten tilleggsvalg. Det er faktisk nesten så jeg vurderer det også.

Hva mener folket? Er det mange som forlanger fantasipriser? Og er det mye å prute på når man skal forhandle pris med privatsolgte og forhandler?

Hadde håpet på å finne en fin norsksolgt (I verste fall Europeisk) Acenta Gen 2 for rundt 140k.

Bondeknøl

Med den nyprisen og 30kw så synes jeg at ny bil absolutt er verdt pengene sammenlignet med relativt høye bruktpriser på biler som har mindre batteri og vesentlig dårligere batterigarantier.

kaiat

Det er mye rare priser når det gjelder brukt Leaf, ja. Så her gjelder det å følge med, men det har du jo lært deg. ;)

DAB kom først på 2016-modellene, med mindre du nøyer deg med et adapter. Kjøper du ny, kan du også se på å melde deg inn i bondelaget og få Agrol-rabatt https://agrol.no/avtaler/bil/nissan. 10% monner jo litt.

nr1rayner

Sprik i bruktpriser er et generelt fenomen, slik er bare markedet dessverre.
Det har mye å si med hvor travelt selger har det, skader, privat/forhandler osv osv. I tillegg blir vel kanskje de som forlanger 165-170' liggende temmelig lenge, før prisen endres til 145-150'..
Til eksempel solgte jeg nylig en -05 X-trail. Bruktpriser på de ligger fra ca 30-130' for samme årsmodell +/- 1-2 år. Klart, de dyreste ligger hos forhandler, og har stort sett gått lite, men dog....

DAB-adapter får man fra 5-600 og opp. Jeg vil ha DAB integrert i spiller på bilen. Har sett meg ut en adapter (Dension) som kobles via AUX ( ?), så får man kanalene opp som "mp3-filer" og kan bla på skjermen. Den adapteren koster vel omtrent 2.000 + event. montering.
Kan du leve med det kan du kjøpe en -13/-14 til 130' istedet for en -16 til 200'+.
Har man lyst har man lov, men det blir fort at man starter med å se for seg bil til f.eks. 130', "men hvis jeg legger på 20' får jeg 2 år nyere eller mer utstyr, så hvis jeg legger på 30' til får jeg en med 30kWh" osv osv, og til slutt står du med en ny 30kWh Tekna til 300'  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

stian234

Du er ikke alene. Det er helt horribelt å se etter leaf på bruktmarked.

tomrh

Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 13. desember 2016, klokken 23:15
Det har mye å si med hvor travelt selger har det,
Enormt. Bare hvis selger *må* selge kan man gjøre kupp.

For hvis bilen fungerer i dagliglivet for selger og han ikke umiddelbart må selge, så legges den gjerne ut til litt høyere pris i tilfelle man får napp. En bekjent av meg solgte nettopp e-Golfen sin på denne måten og fikk drømmepris, han hadde kun 30k i verditap på en nesten 2 år gammel bil (2015-mod levert desember 2014). Dette vil gjerne lykkes om man venter lenge nok, fordi de gode kjøpene rives umiddelbart vekk og etterspørselen etter elbiler er generelt såpass høy at mange kjøper brukt bare for å få litt rabatt på nypris.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Navl1

Svært store variasjoner ja, jeg satt på gjerdet veldig lenge, før det dukket en veldig god bil. Har man tålmodighet så skal jeg selge min til høsten neste år til en god pris  ;)
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Bekkenes

Jeg har kjøpt en BMWi3 (300km saken) og jeg gir min Nissan leaf (2013, tekna) i innbytte.
100,000 får jeg for den, kunne alltid ha solgt den men gidder ikke å stresse.
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Eplejus

#8
Sitat fra: Bekkenes på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:42
Jeg har kjøpt en BMWi3 (300km saken) og jeg gir min Nissan leaf (2013, tekna) i innbytte.
100,000 får jeg for den, kunne alltid ha solgt den men gidder ikke å stresse.

Hvorfor ikke? Tekna virker å være populær på bruktmarkedet. De jeg har sett som har blitt priset gunstig har ikke brukt mange dagene på å bli solgt.

Jeg hadde lett gitt mer enn 100k, så fremt det er en Norsk/Europeisk Gen 2 med ikke altfor ille km stand.
Det tror jeg mange andre også hadde gjort.

Men sånn er det vel gjerne når det gjelder innbytte.
For en del år tilbake gikk en nabo av meg med sin Skoda Octavia til forhandleren fordi han ville oppgradere til nyere modell. Han ble tilbudt en innbyttepris på 30k. Endte med at han solgte den privat for nesten det 3-dobbelte!
Ikke at jeg mener at man får 3 ganger mer om man selger en Leaf privat isteden for innbytte, men innbyttepris er alltid å regne som et skambud.

Leifen1980

Har også sett at det er horrible priser på enkelte brukte Leaf nå om dagen.
Vi hadde 2 Leaf og hadde behov for 4x4 og lengre rekkevidde, så valget var å sikte oss inn på en brukt og mindre SUV.

Skulle da selge euroleaf Tekna 13 modell kjørt 40k. Fikk tilbud om 125k i innbytte men solgte til 137000 via Leaf gruppa på Facebook. Det burde være mulig å finne flere gode kjøp for euroleaf i prisklassen 140 -150 000, eller evt norsk leaf til ca 10 000 mer.
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

Bondeknøl

Sitat fra: Bekkenes på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:42
Jeg har kjøpt en BMWi3 (300km saken) og jeg gir min Nissan leaf (2013, tekna) i innbytte.
100,000 får jeg for den, kunne alltid ha solgt den men gidder ikke å stresse.
Det er en dyr pris for ikke å gidde stresse spør du meg. 130k hadde du minst fått privat og hvor lang tid tar det å tjene 30 000,- skattede kroner?

Myrvang



Sitat fra: nr1rayner på tirsdag 13. desember 2016, klokken 23:15
Har man lyst har man lov, men det blir fort at man starter med å se for seg bil til f.eks. 130', "men hvis jeg legger på 20' får jeg 2 år nyere eller mer utstyr, så hvis jeg legger på 30' til får jeg en med 30kWh" osv osv, og til slutt står du med en ny 30kWh Tekna til 300'  [emoji14]

Sånn jeg gjorde, så på brukt Leaf til ca 100.000,- Men litt dyrere var litt bedre og enda litt dyrere enda litt bedre, så endte opp med en nesten ny overligger, Tekna 24 med 962 km på telleren til 199.000,-
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

leafnor

Største optimistiske pris for tiden tror jeg er denne 2013 Gen 1.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=47316332
200000 for en gen1 er overpris.

Ellers er det mange US import av Gen 1 til salg, og ser de fleste har minst 1 prikk mindre på batteri.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Mazzbot

Hva kan jeg regne med å få solgt en 2015 eu tekna leaf med rundt 50 000 på telleren I 2018 ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

tiger``n

Sitat fra: Mazzbot på søndag 18. desember 2016, klokken 13:47
Hva kan jeg regne med å få solgt en 2015 eu tekna leaf med rundt 50 000 på telleren I 2018 ?
2.50 og en utslagsvask

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA