Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prosjekt 2EL "en 2cv som skal bli elektrisk"

Startet av HHF, mandag 20. desember 2010, klokken 19:10

« forrige - neste »

HHF

Tror Think gjør noen smarte grep her nå som fort kan fylle ordreboka igjen ;

http://www.think.no/nor/Velkommen-til-THINK-dager/Kampanjetilbud
Her vil de treffe godt med tilbud til folk som synes det er en drøy investering å ta up front. Det er naturligvis mulig å få denne typen kostnad også på andre måter, men det er klart det vil fremstå som ganske attraktivt for mange.

http://www.think.no/nor/Velkommen-til-THINK-dager/Velkommen-til-THINK-dager2
Dette kan man nesten lure på hvorfor ikke har skjedd før. Knallhard markedsføring (burde også ha prøvekjøring) på sentrene rundt Oslo som vil tiltale alle som har sett elbiler rase forbi køen i årevis ...  :D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Gogs

Jeg og kona tok turen helt fra Kristiansand til Gjermundsen Auto i Tønsberg i helgen for å delta på Think-dag. Vi ble svært overrasket over hvor bra bilen har blitt og står nå på trappene til å bestille en 4-seter med Lithium batteri.

Var også svært opplysende å få snakke med servicesjef i Think, Ulf Dambo. Selvsagt er de jo bare ute etter å få solgt unna biler, men prøvekjøringen talte for seg! :-)

Det ironiske er at det var i-Miev og Leaf som gjorde meg nysgjerrig på el-bil igjen, etter et bomkjøp av en annen type el-bil for noen år siden. Men etter litt research viste det seg at Think har både bedre praktisk rekkevidde og mye mer erfaring med produksjon av el-biler for et nordisk klima enn de andre produsentene. Dermed ble valget enkelt! :-)
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

skaumann

Jeg har lest de sidene ganske godt. Det var noe av det første som dukket opp på Googlesøket, og grunnen til at jeg dro å kikka i Sandvika. Kjempespennende bil for en som lenge har ønsket å prøve elektrisk. Liker den litt hjemmesnekra finishen. Men spesielt billig synes jeg ikke det var. Håper den står til forventningene, og at den er ok driftsikker. I hvert fall soltaket  8)
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

HHF

Skal virkelig bli spennende å se hvordan i-Miev og de andre nykommerne blir mottatt og hvordan Think vil stå seg i konkurransen. Mange vil vel si at man har skuslet bort mye av det store forspranget man hadde, men jeg tror det nå er helt avgjørende for Think at de nå i grevens tid fikk 4-seters alternativet på markedet. Dette ville ellers vært en åpenbar tapsparameter i forhold til de andre når man trenger mer enn 2 seter og markedet for 2-seterne kanskje begynner å mettes.

Noen åpenbare fordeler med Thinken i forhold til de andre ser jeg jo også. Rekkevidden (reell) er det vel få som kan matche, utseendemessig er den minst like kul som de andre (subjektivt naturligvis) og sist men ikke minst - Think har nå gått en god stund på veien selv i nyeste versjon og denne erfaringen vil jeg tro er veldig mye verd for folk som er opptatte av å kjøpe driftssikkerhet. Selvom vi ikke har noen Thinkfabrikk i Norge lengre, finnes det et miljø her som har greie på bilene selv på det mest avanserte nivå og det er viktig. Jeg vil tro mange av importørene av de andre merkene vil ha litt innkjøringsproblemer kompetansemessig. Det begynner vel etterhvert å bli vanskeligere og vanskeligere å få lov til å ringe "de høye herrer" direkte som har greie på dette hos Think, men så langt må jeg si det har vært en fornøyelse å få snakke med dem når problemene har blitt større enn hva lokalverkstedet har kunnet håndtere.

Personlig opplever jeg ihvertfall nå at etter noen små barnesykdommer er ute av veien, virker bilen som en klokke. Det er bare å lade, vri om nøkkelen og kjøre. Tar meg alltid i å være litt redd for å skrive slikt, men banker litt i bordet nå, så får det stå sin prøve (vi skal jo få sprengkulde nå og det kan jo gjøre litt av hvert med alle typer biler).

Siste problemet jeg hadde fikset jeg dessuten elegant selv. Bakluka ville plutselig ikke gå i lås når jeg lukket den. Det viste seg å være så enkelt å fikse at det var en fornøyelse. Litt justering på "pinneholderen" i glassluka slik at den kom lengre inn, var alt som skulle til. Bedre enn som ny nå   8)

Kan bare gratulere de som har kjøpt og anbefale kjøp til de som vurderer. Jeg er ihvertfall en meget fornøyd bruker.  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

ograv

Enig med deg HHF at det var i grevens tid Think kom med sin 4-seter. Think har fortsatt behov for å etablere seg i markedet så for meg spørs det om de ikke burde ha kuttet prisene enda 20.000 til. 4-seteren kan nok knapt kalles en 4-seter, men heller 2+2, og da burde man nok posisjonere seg 20``lavere enn IMiev for å kapre flest mulig av kundene som heller mot den. Tror det må koste litt for Think å kapre andeler nå. Men klarer de å henge med nå har de sjansen på å sette seg i markedet når de andre kommer. Håper at de i tillegg jobber på spreng for å lansere Ox. Den må de helst ha klar om ett års tid.

Helge

Sitat fra: ograv på onsdag 01. desember 2010, klokken 19:464-seteren kan nok knapt kalles en 4-seter, men heller 2+2
Er det i det hele tatt plass til 2 gjennomsnittlig store voksne i de to baksetene? Damer eller menn? Jeg har kjørt Think, men ikke kjørt eller sett den med 4 seter.

I vår familie har vi en gammel Peugeot 106 Electric. Mor og far er kanskje litt over gjennomsnitts vekt og lengde. Sønnen på 16 er lang og slank med sine 190 cm mens datteren på 20 er vel som en gjennomsnitts jente mht lengde og vekt. Ville vi fått plass i en "Think 2+2" eller er den kun for små personer bak? Vi får fint plass i P106'en så lenge han på 190 sitter foran.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

HHF

Så lenge det står Personbilregistrering for fire voksne - passer perfekt for barn og ungdom, ville jeg gjette på at baksetene blir ganske små, samt litt ugreie for lange bein når de skal stå på gulvet bak forsetene som vel må være litt høyere enn fotbrønnen som forsetepassasjerene har til rådighet.

http://www.think.no/nor/THINK-City/THINK-City-4-seter
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

ograv

Sitat fra: Helge på torsdag 02. desember 2010, klokken 13:41Er det i det hele tatt plass til 2 gjennomsnittlig store voksne i de to baksetene?

Jeg prøvesatt en prototype av 4-seteren. Barn som sitter i det baksetet bør ikke etter mitt guesstimat være eldre enn 10-12 år for å kunne sitte noenlunde komfortabelt.

Men derfor tror jeg Think hadde stått seg på å kjøre prisen opp mot 20 000 mer ned for å skape en større preferanse til å velge Think i stedet for IMiev eller andre som er i sikte. Think som har en bra bil å levere akkurat nå bør trykke på det de har nå. Mange som har sittet på gjerde og ventet på at det kommer gode elbiler med plass til fire kan havne ned på Miev eller annet når prisen ikke bikker i retning av Think.

Håper de klarer seg.

skaumann

Jeg gikk også nøye over 4-setern. Den passer glimrende til 4 voksne, sålenge de som skal sitte bak er minst like gode som Houdini til å bryte seg løs fra tvangstrøyer. Det er vel strengt tatt ikke snakk om en 4-seters bil, det er ingen brønn for beina til de som skal sitte bak.
Bilen passer godt til to voksne og maks to mindre barn. Utslagsgivende for oss var muligheten til å feste barnesete bak i bilen. Ett barnesete går utmerket. Kanskje to.....
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

cra

Sitat fra: skaumann på torsdag 02. desember 2010, klokken 14:37
Utslagsgivende for oss var muligheten til å feste barnesete bak i bilen. Ett barnesete går utmerket. Kanskje to.....

Så med andre ord så kan den passe bra for familier i etableringsfasen, med en liten en og kanskje en ny på vei, men ikke fullt så bra for de som har aspirerende tenåringer eller eldre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

skaumann

Nettopp. Det må være kjernemålgruppen. Som bil nummer to for folk med småunger som feks er innom barnehagen til og fra jobb. 4-setern er  på sett og vis både romslig og trang på en gang. Romslig fordi det er god adkomst til baksetet både fra fordør og fra bakluke, og det er god plass til en lang slask som meg (190 cm) i førersetet. Isofix fester til barneseter bak. Trang fordi feks undertegnede umulig kunne sitte mer en fem minutter i baksetet uten å måtte forbehandles med muskelavslappende og blodfortynnende medikamenter. 4-seter og 4-seter fru Blom? To seter med plass til unger er hva bilen egentlig er......
Nordmarka.
Think 4-seter om noen måneder.

elektrolux

Med mine 180 cm satt jeg akkurat godt nok i baksetet til å foretrekke det framfor å spasere.

De som kjøper en slik bil, vil aldri sitte bak selv uansett,og de som absolutt vil være med bør være fornøyd med gratis skyss og kjenne sin besøkelsestid, for å si det slik.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

froland

Hei elbilvenner! Noen som vet hvordan det har gått med salget under disse Thinkdagene? Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

elbilgroupie

Sitat fra: froland på mandag 06. desember 2010, klokken 00:01
Hei elbilvenner! Noen som vet hvordan det har gått med salget under disse Thinkdagene? Froland.
Jeg har ihvertfall lest at Think nå selger flere biler enn Saab i Norge - uten at det behøver å være noe sunnhetstegn: http://m.dinside.no/php/art.php?id=855664

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA