Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaring S vs X

Startet av Elmo, lørdag 11. februar 2017, klokken 20:08

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: tuono på torsdag 09. mars 2017, klokken 16:58
Noe man bør gjøre på alle nyere biler fullproppa med funsjoner som konsumerer strøm. Om man ikke konsekvent bedriver kun langkjøring da......
Batteriet på Tiguanen jeg hadde sleit til tider grunnet
-Elektrisk håndbrekk
-Elektriske bremser
-Elektrisk servo
-Hjelpevarmer med autostart som ikke kunne overstyres manuelt
Etc, etc.....

Har slått av en masse ting på min som egentlig bare irriterte, som speil som folder seg inn/ut når man nærmer seg bilen, follow-me-home lysene som lar hovedlysene stå på lenge etter at man har forlatt bilen, setet som går tilbake/frem når man setter seg inn i bilen eller går ut. Alt det bruker jo batteri, og desto mer kritisk om vinteren.

Det sagt, så skal jo bilen vedlikeholdslade 12V-batteriet automatisk når man lader, så lenge AUX-battery saver er slått på i menyen. Så hvis batteriet går tomt likevel og man ikke har glemt noen lys etc så er det noe annet feil, mest sannsynlig selve batteriet.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA