Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaring S vs X

Startet av Elmo, lørdag 11. februar 2017, klokken 20:08

« forrige - neste »

Yoak

Hei
Jeg lurer på om det kan være det samme som er problemet med min. Min som du vet er ikke død (enda) men den vil jo ikke lade og vil i teorien dø til slutt.
Kanskje jeg skulle be mitt verksted ringe ditt?
Var det Auto Elite?

PS leiebilen fikk jeg av Hertz, de hadde ikke elbil inne og jeg trengte bil pronto. Det var Hyundai som tok kontakt med nærmeste Hertz.

Elmo

Auto Elite Ensjø - ja.
Men det var MYE rart med vår bil. Det mest utrolig funksjoner kom og gikk. Lys "her" men ikke "der" og så motsatt, bare ene speilet foldet inn, osv.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

pej

De har funnet krypstrøm på min som tømmer 12v batteriet, men dessverre ikke årsaken ennå. Nå skal de på kurs sa´n så kanskje de finner ut av det neste uke.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

J@x

Sitat fra: pej på torsdag 02. mars 2017, klokken 19:08
De har funnet krypstrøm på min som tømmer 12v batteriet, men dessverre ikke årsaken ennå. Nå skal de på kurs sa´n så kanskje de finner ut av det neste uke.

Leste om lignende sak i Nederland, på en Ioniq hybrid. Der var kilden radioen/mediaenheten/stereoanlegget ( eller hva man vil kalle den). Den ble byttet og bilen ble OK.
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

pej

De har nå endret svar til at det er batteriet som er deffekt. Det finnes dessverre ingen batterier i EU eller i Korea, så bilen er død på ubestemt tid. De godtar ikke uoriginalt batteri....
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

J@x

Noen som har et bilde av dette 12V-batteriet? Kan vel ikke være så sært?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

hexachordia

Er flere som har dette problemet. Hyundai godtar ikke annet enn sitt eget blybatteri for at garantien skal beholdes. Håper de fikser dette snart. for dumt med nye biler hvor 12 volt batteriet lades ut og blir ødelagt.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

J@x

Sitat fra: hexachordia på onsdag 08. mars 2017, klokken 11:52
Er flere som har dette problemet. Hyundai godtar ikke annet enn sitt eget blybatteri for at garantien skal beholdes. Håper de fikser dette snart. for dumt med nye biler hvor 12 volt batteriet lades ut og blir ødelagt.

Kan de nekte på det da? Har ikke hørt om noen som har fått problemer med garanti fordi de har byttet 12V-batteriet til Sønnak eller Biltema sitt på fosilbiler? Er de så spesielle på denne?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Amigakongen

@pej

Dette må da være på grensen til at du kan heve hele kjøpet...?

Sitat fra: pej på tirsdag 07. mars 2017, klokken 21:26
De har nå endret svar til at det er batteriet som er deffekt. Det finnes dessverre ingen batterier i EU eller i Korea, så bilen er død på ubestemt tid. De godtar ikke uoriginalt batteri....
2015 BMW I3 - 11800km

pej

Dagens status, nå har de satt inn et uorginalt batteri og bilen fungerer. De ville ha den over natten for å være sikre på at alt virker. Jeg håper derfor på å kunne hente bilen imorgen. Kona stoler ikke lengre på bilen så vi kjøper nok en Leaf.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Crown

Sitat fra: pej på onsdag 08. mars 2017, klokken 19:05
Dagens status, nå har de satt inn et uorginalt batteri og bilen fungerer. De ville ha den over natten for å være sikre på at alt virker. Jeg håper derfor på å kunne hente bilen imorgen. Kona stoler ikke lengre på bilen så vi kjøper nok en Leaf.

Defekt 12V-batteri har i og for seg ingenting med at det er en "fersk" bil å gjøre, det kan skje uansett og har også skjedd flere Leafer, det har skjedd Tesla, I3, e-Golf  og det kommer til å skje igjen. Det som var litt dumt var at de ikke fant det ut før, og skiftet til uoriginalt straks de ikke hadde originalt på lager. Et 12V-bilbatteri er 12V-bilbatteri så lenge det passer fysisk, eneste forskjellen på dem er stort sett kapasiteten. For oss som har skrudd litt bil før så er det jo innlysende at et bilbatteri har en defekt celle når det faller til under 11V rett etter stopp. Et bilbatteri skal ha en hvilespenning på 12,7-12,8V når det er fulladet.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Krok

Vi har fått hentedato Ioniqen vår, men blir jo litt skeptisk når en leser her. Dere som har fått problemer har det oppstått fra dag 1 eller har det komt litt etter litt?

Elmo

Sitat fra: Krok på onsdag 08. mars 2017, klokken 19:50
Vi har fått hentedato Ioniqen vår, men blir jo litt skeptisk når en leser her. Dere som har fått problemer har det oppstått fra dag 1 eller har det komt litt etter litt?
Den historien jeg startet denne tråden med kom umiddelbart. Det dumme var at de ikke fant feilen fortere, og hovedproblemet vil jeg påstå var for dårlig sluttkontroll i fabrikken (de burde oppdaget det der).

Ikke bli skeptisk av dette !  Bilen er helt super den, og som Crown sier: problem med (for lite) 12V batteri har de fleste elbilvarianter eksempler på.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Storegnu

Et godt tips er å vedlikeholdslade 12V-batteriet en gang i blant. Har gjort dette på min for å være helt sikker.

tuono

Noe man bør gjøre på alle nyere biler fullproppa med funsjoner som konsumerer strøm. Om man ikke konsekvent bedriver kun langkjøring da......
Batteriet på Tiguanen jeg hadde sleit til tider grunnet
-Elektrisk håndbrekk
-Elektriske bremser
-Elektrisk servo
-Hjelpevarmer med autostart som ikke kunne overstyres manuelt
Etc, etc.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA