Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaring S vs X

Startet av Elmo, lørdag 11. februar 2017, klokken 20:08

« forrige - neste »

marnyla

Sitat fra: Elmo på torsdag 15. desember 2016, klokken 23:49
Sitat fra: marnyla på torsdag 15. desember 2016, klokken 23:00
Jeg fikk en varselmelding når jeg satt med "tenningen" på i bilen om at batteriet tappes (husker ikke helt hva det stod) men det blinket en rød lampe ved frontruten.

Jeg kan ikke svar deg på det med AUX batterisparer før bilen kommer tilbake, men den varslingen du fikk har jeg faktisk sett. Jeg er tror det bare er en advarsel om at du bruker du 12V anlegget uten at det blir ladet. Dvs en advarsel om at du må masse på så du ikke tømmer det helt.

Takk for svar Elmo. Betryggende : D
Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

Inop

Har fått varselmelding jeg også, men er ganske sikker på at det bare er en melding som vises automatisk etter en gitt tid for at man ikke skal tømme 12V batteriet :)

SitatNettopp hentet hos forhandler, 90 % ladet og håper noen her kan forklare litt mer om denne 12V saken som jeg ikke forstår dritten av ; P

Ioniq har et 12V batteri (akkurat som alle andre biler) og dette batteriet blir ladet når bilen er på (akkurat som alle andre biler). Slik jeg har forstått det er den Aux-ladegreia (aux = auxiliary battery = 12V batteri) noe man kan slå på sånn at bilen følger med på 12V batteriet og lader dette selv om bilen ikke er i bruk.

Virker som en god idè og slå på denne funksjonen (var avslått på min) da elbiler har en tendens til å bli helt amøbe (ubrukelige) når dette 12V batteriet er tomt for strøm (selv om de har et kjempebatteri som er fulladet) :o

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Elmo

Sitat fra: Inop på fredag 16. desember 2016, klokken 11:18
Virker som en god idè og slå på denne funksjonen (var avslått på min) da elbiler har en tendens til å bli helt amøbe (ubrukelige) når dette 12V batteriet er tomt for strøm (selv om de har et kjempebatteri som er fulladet) :o
+1. 
Burde ikke vært mulig å ikke la bilen holde 12V batteriet topp-ladet til enhver tid, uavhengig av om bilen blir ladet eller ikke.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

OPPDATERING - men ingen løsning :o

Igår ettermiddag ringte de og så at de hadde demontert de aktuelle kontrollerene, og konstatert at de var OK. Også sjekket pinnene i "alle de store kontaktene med mange ledninger inn i kontrollerene". Montert igjen og feilkodene var borte. Teorien var at en av kontaktene må ha vært dårlig festet.
Men de beholdt bilen over natten for å sjekke og prøvekjøre på morningen idag.

Og idag  ??? . . . hørte vi ingenting så jeg ringte dit nå kl. 15.
Surprice surprice, feilen dukket opp igjen :o (takk og pris før de utleverte bilen).

Så idag har de demontert enda mere, og må beholde bilen "en stund til".

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

lenny36

Veldig kjipt når man kjøper en helt ny bil. Håper de fikser det kjapt, ellers er det vel grenser for hvor mye de kan reparere før du kan kreve ny bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Elmo

Sitat fra: lenny36 på fredag 16. desember 2016, klokken 23:15
Håper de fikser det kjapt, ellers er det vel grenser for hvor mye de kan reparere før du kan kreve ny bil.
Ja, men problemet da er at de har vel ikke ledige biler før utpå våren  >:(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Huskestue

Tok en runde med forhandlere i forrige uke om det var noe ledig, får bil neste uke... Så noen avbestillinger er det. Kanskje kommer det fler nå når Opel prisene er ute.

Elmo

Ringte Auto Elite igjen idag. De har rett og slett ikke en fjern anelse om hva som feiler bilen :(
De har naturlig nok ikke så mye erfaring med disse bilene, så de kommuniserer med Hyundai og får stadig nye forslag om ting de skal sjekke.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

rolandvg99

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. desember 2016, klokken 14:39
Ringte Auto Elite igjen idag. De har rett og slett ikke en fjern anelse om hva som feiler bilen :(
De har naturlig nok ikke så mye erfaring med disse bilene, så de kommuniserer med Hyundai og får stadig nye forslag om ting de skal sjekke.

Høres ut som bilverkstedene sliter med det samme som da handel og kontor gikk fra skrivemaskin til datamaskin. :)
"I like soul with a capital S"

Elmo

Ingen julepresang her :(  Bilen er ikke fikset :o
De vet fremdeles ikke hvilken modul eller del som feiler så nå har de begynt å demontere en annen bil for å prøve modul for modul.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Idag har Auto Elite satt inn to "kontroller-moduler" fra den andre bilen. Fremdeles samme feil :o >:( 
Fikk ingen hjelp å få fra teknikere hos Hyundai, for de hadde fri idag - tirsdag.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

moby666

Har du fått en annen ioniq som lånebil?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Elmo

#27
Sitat fra: moby666 på onsdag 28. desember 2016, klokken 07:55
Har du fått en annen ioniq som lånebil?
Nei :(  men først en fossil Hyundai i30, og nå en Honda Jazz.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

#28
Oppdatering. Etter råd fra Hyundai sentralt har de idag byttet "karosseri-styrings" modulen (hva nå enn det betyr) med samme fra "delebilen".  Og nå funker begge bilene :o
Noe av det første de hadde ute på bilen vår var akkurat den. Feilen ble borte da og, men kom tilbake etter en natt ute i kulda.

Så nå er det spennende å se
- om feilen flytter seg til delebilen :D
- om feilen kommer på begge :o
- eller ikke kommer på noen av dem ???

Time will show.   
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Orbit

Sitat fra: Elmo på torsdag 29. desember 2016, klokken 00:41
Så nå er det spennende å se
- om feilen flytter seg til delebilen :D
- om feilen kommer på begge :o
- eller ikke kommer på noen av dem ???   
- om forhandler vil opplyse om at delebilen har vært donor for hjerne-, hjerte, lunge- og nyretransplantasjon når den får en ny eier..... :-X
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA