Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbil og Beboerparkering

Startet av Ola Conny, lørdag 11. februar 2017, klokken 15:16

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 13. desember 2016, klokken 23:39
Generelt vil alle anbefale den bilen de selv har, så se bort fra de flest rådene du får ;D

Jeg ville ikke funnet på å anbefale en i3 til en person som vil ha god plass til passasjerer :P
Sikkelig komfort for fører derimot...

Robert Sund

Har du mulighet til det kan det være lurt å prøvesitte de bilene som er aktuelle også, (gjerne mens du kjører en tur). Passform kan være litt individuelt.

Ola Conny

Er fortsatt veldig interessert i fysiske mål på bagasjerommet til e-golf og Leaf.

geear

Putt målebåndet i lomma og ta deg en tur ut i et par timer så rekker du å se på alle de aktuelle kandidatene hos forhandlere?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Luftventil

Det beste vil nok være å dra innom forhandlerne for å sjekke ut bilene selv. Vår E-Golf har nok plass til at 4 voksne kan sitte komfortabelt, men usikker på hvordan plassen er i forhold til lignende elbiler.

Ser mange anbefaler Leaf, men husk at det begynner å bli en gammel konstruksjon. Her er en test som sammenligner E-Golf, I3, Leaf og Ioniq.

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/hyundai-ioniq-volkswagen-e-golf-bmw-i3-vs-nissan-leaf-electric-vehicle-group-test
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

turfsurf

Sitat fra: Panduck på tirsdag 13. desember 2016, klokken 23:49
Sitat fra: AppleKnocker på tirsdag 13. desember 2016, klokken 23:39
Generelt vil alle anbefale den bilen de selv har, så se bort fra de flest rådene du får ;D

Jeg ville ikke funnet på å anbefale en i3 til en person som vil ha god plass til passasjerer :P
Sikkelig komfort for fører derimot...
Er vel god plass til passasjerene i i3? Bagasje derimot, det er snaut (hvis man ikke dropper passasjerene da).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Panduck

Sitat fra: turfsurf på onsdag 14. desember 2016, klokken 21:32
Er vel god plass til passasjerene i i3? Bagasje derimot, det er snaut (hvis man ikke dropper passasjerene da).

Skal det være god plass bak fører er det ikke mye plass til fører. Mengden bagasje med baksetene nede er derimot topp, på grunn av "firkantet" bagasjerom.

turfsurf

Opplever egentlig ikke noe problem når jeg sitter bak meg selv (180cm) i i3en, og pga 4 seter så er plassen i bredden veldig bra, og det er god høyde. Kommer selvfølgelig an på sjåføren, hvis man ligger bakover med utstrakte armer så tar man jo mere plass.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Soulranger

Når det gjelder bagasje så opplevde jeg at jeg ikke fikk med meg så mye som jeg vanligvis har med på en helgetur. To bagger, en liten koffert med hundeutstyr, hundebur til hund på 35kg samt en katt i bur... Eneste bilen dette gikk i var Soul. Den har nemlig takhøyden bak til å klare det. Legger ned 2 seter for å sette buret inn. Resten går  inn bak bur og det siste setet. Plass til 2 passasjerer og en del småtjafs.

Foreslår at du planlegger prøvekjøring på vinteren slik at du ser vinterrekkevidden. Lag til en typisk oppakning for deg. Prøvelast bilene. Så slipper du å gå på en smell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA