Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Startkabler, C-vern og annet

Startet av Teddy4U, fredag 10. februar 2017, klokken 13:29

« forrige - neste »

Teddy4U

Hei dere

Stiller sikkert et noe dumt spørsmål. Men hvordan kan en koble til en liten ekstra sub i leafen trådløst eller via bluetooth når en allerede bruker Iphone via bluetooth. Må en krype til korset og koble inn forsterker og kable, hadde håpet å slippe dette?

Ville tro det var en høytaler en kunne kjøpt som en la bak i trunken og festet trådløst. Eller via aux ?
Eller er det rett og slett noen bedre høytalere som kan byttes ut i de eksisterende som gir litt mer trøkk?

Noen smarte hoder her?
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

Øyst1

Først og fremst ville jeg vurdert å byttet høyttalerne i dørene til noe med langt bedre kvalitet. Dette vil hjelpe på bass, men ikke dypbass. Da må du nok legge opp sub med forsterker. Så er spørsmålet hvilke muligheter det er dor tilkoblinger på original radio/forsterker i Leafen.
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

E_S

De fleste aktive suber og subforsterkere har høynivåinngang slik at de kan kobles i parallell med høyttalerne i biler man ikke har noen lavnivåutgang fra radio/forsterker.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Gurba

Skal du ha trådløs sub så må den kobles til spilleren i bilen og ikke telefonen. Det finnes sendere som kobles til utgang på spiller og inngang på sub. Men du må uansett trekke strømkabel fra batteriet så når du først holder på med det så kan du like gjerne legge en signalkabel også.

nr1rayner

Du har Tekna i signaturen, så du har vel Bose?
What Øystein said, start med høytalere i dørene bak. Det er kun de i framdør som er Bose, i bakdør er det vel samme høyttaler som på standard Leaf..

Tviler på at forsterkeren som sitter der fra før takler å drive noe særlig større sub, det er jo lavt strømforbruk som er prioritert... Makan til opplegg, her kjører man rundt med 20kWh tilgjengelig strøm, åsså skal man spare 50-100watt i forbruk til et stereoanlegg....... Spiser det så mye som 300 meter rekkevidde?  :P

Jeg gidder ikke gjøre noe med mitt anlegg, selv om det i min nyinnkjøpte -04 Ford Ghia med Sony-anlegg er bedre lyd og mer bass, uten egen sub...  ???  ::)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA