Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rails og takstativ, skiboks?

Startet av 1000kwh, torsdag 09. februar 2017, klokken 20:55

« forrige - neste »

1000kwh

Jeg prøvekjørte en Hyundai Ioniq Electric av Skrim Bil i Kongsberg i går til i dag. Hyggelige folk og fint lokale forresten.

Ruta var Holmestrand - Hokksund - Kongsberg (85,7 km) (E18 og E134)

0-1 grader, regn av og til, våt vei. Ingen forvarming, 21 grader, varmeseter, 100% batteri. Adaptiv cruise. Estimert 183km ved start.

Holdt fartsgrensene (40, 70, 100 og 110km/t)

Holmestrand - Hokksund: 55,3km, 75km/t, 47min, 74% batteri resterende og estimert 138km igjen.
Hokksund - Kongsberg: 30,4km, 68km/t, 33min, 55% batteri resterende og estimert 98km igjen.


Vollis47

Etter mine beregninger gir det et forbruk på 14,7 kWt/100km. Det er vel ganske bra.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Jorgen86

Den er ganske mye "tørstere" på små svippturer hit og dit enn på langkjøring, merker det når kona har brukt den på jobb og litt hit og dit, kjører færre mil på en dag enn jeg har en vei til jobben og batteriprosenten er lavere enn når jeg parkerer på jobb, hun triller nesten 10 km på jobb og 10 km motbakke hjem igjen...
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

1000kwh

Ioniq er den den gjerrigste elbilen jeg har kjørt hittil. Og veldig behagelig med alle støttesystemene.

Men noe skal det alltid være; hodet stanger i taket i baksetene! Det gjør jo at man i praksis ikke kan ha voksne bak. :/

moby666

Mye av forbruket går til oppvarming av batteriet på småturer. Kan ikke huske at soulen brukte så mye i starten til oppvarming
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

1000kwh

Forbruket på varme lå mellom 0,7 og 1 kw. Synes ikke det er ille. Hadde det varmt og godt hele turen. Og så er det jo fantastisk at det blåser varmt nesten umiddelbart etter at man har startet. En sikkerhetsfaktor for småunger da man har muligheten til å sette de inn uten yttertøy. Yttertøy gjør som kjent effekten av setebelter mye dårligere!

fredriks

Er det 147km rekkevidde med fulladet batteri uten klima på?
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

sven erik

denne bilen greier en fint  17til 18 mil når det er noe  mius om en ikke  må ligge i 110 hele veien  og det er med varme og alt på

AppleKnocker

Sitat fra: moby666 på lørdag 10. desember 2016, klokken 21:43
Mye av forbruket går til oppvarming av batteriet på småturer. Kan ikke huske at soulen brukte så mye i starten til oppvarming
Hvordan virker batterivarmeren på Ioniq?
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

1000kwh

Sitat fra: fredriks på søndag 11. desember 2016, klokken 12:35
Er det 147km rekkevidde med fulladet batteri uten klima på?
Nei, dette var etter første etappe (Holmestrand - Hokksund)

Under ser du estimert rekkevidde det start. Har ikke bilde av med/uten klima, men klimaet var satt til 21 og varmet en kald kupe.

fredriks

Sitat fra: 1000kwh på søndag 11. desember 2016, klokken 19:24
Sitat fra: fredriks på søndag 11. desember 2016, klokken 12:35
Er det 147km rekkevidde med fulladet batteri uten klima på?
Nei, dette var etter første etappe (Holmestrand - Hokksund)

Under ser du estimert rekkevidde det start. Har ikke bilde av med/uten klima, men klimaet var satt til 21 og varmet en kald kupe.

Takk for at du tok deg tid til å ta blide med fulladet batteri. Jeg trenger at bilen har minst 105km rekkevidde gjennom sin levetid, siden jeg skal bruke bilen til å pendle med. Så selv innenfor batterigarantien på 70% burde det holde.

Jeg er temmelig sikker på at jeg skal bestille en, selv om leveringstiden er litt kjip. Skal bare få prøvekjørt B250e før jeg bestemmer meg helt.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Jorgen86

Min Gom er på 175 km på morran før jobb, og på mellom 202 og 222 km etter jobb, lettere veil til enn fra,

Og til Mercedes da husk at denne ikke kan hurtiglades, mange hadde nok hatt en B klasse istedenfor ioniq I dag hvis det hdde vært en mulighet.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

EspenM3

Merker det godt at den vil ha litt strøm ved start. GOM går fort ned en 6-7km for hver "kaldstart" ved småkjøring. På langkjøring er det et stykke eplekake å kjøre den på 13,5kw en fin norsk vinterdag uten å prøve å kjøre supergjerrig.

sven erik

mn står stdig vekk på 175 år jeg tar den  men har vel aldri kommet under 180  da hvar det kalt + kørt fort på mottorvei  og et pr stopp  på veien   
er spent på når det blir varmere i været om en  kommer  runt 27 til 28 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA