Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fjernstyring/tidsur på webasto og vifte - Saxo

Startet av Radiobil1, mandag 20. desember 2010, klokken 11:58

« forrige - neste »

Radiobil1

Her kan man følge med på Renault sin elbil satsing: http://www.facebook.com/RenaultZE
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

fjeld

Pirsen på Fluence z.e i danmark er nå offisielt satt til dkr 205.000,- dvs. 164.000 dkr. uten moms.
I norske kroner blir det etter dagens valutta kr. 172.000,-.
Det blir garantert en Fluence på meg når den kommer til Norge i 2012 :-)

jkirkebo

Sitat fra: fjeld på lørdag 05. februar 2011, klokken 19:20
Pirsen på Fluence z.e i danmark er nå offisielt satt til dkr 205.000,- dvs. 164.000 dkr. uten moms.
I norske kroner blir det etter dagens valutta kr. 172.000,-.
Det blir garantert en Fluence på meg når den kommer til Norge i 2012 :-)

Så må du vel legge på en tusenlapp eller deromkring i batterileie pr. måned ? Det blir fort 100.000 i det tidsrommet jeg pleier å beholde en bil...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Forhåpentligvis vil Renault lære av Think, og tilby bilen med batterier. ( Eller uten, slik at en selv kan montere de batteriene en ønsker.)

I Norge foretrekker folk flest å eie tingene sine, framfor å leie.

Har forstått at i utlandet er det visstnok motsatt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Emulator

Undskyld at jeg ikke skriver på norsk, men jeg er sikker på at de fleste her kan stave sig vej gennem lidt dansk.

Jeg vil varmt anbefale interesserede i at besøge Better Places showroom i Hellerup, i København, hvis de får chancen: http://danmark.betterplace.com/

Jeg prøvede Renault Fluence ZE i sidste uge, og jeg er begejstret! Bilen er stor, ligger fantastisk på vejen og kører 0-100 km/t på 9 sekunder. Interiøret er som i større Renault'er, og der er massere af plads - undtagen i bagagerummet, fordi batteripakken fylder en del.

Med hensyn til leasing/leje/eje af batteripakke. For et beløb svarende til et par tusinde danske kroner, får man hos PBP fri adgang til sin egen ladestolpe, og kan lade for hvad der svarer til det antal kilometer man køber abonnement til. 10.000 kilometer koster fx 1.700,- om måneden, 15.000 koster 1.900,- og så videre. Det betyder også at man kan køre ind på en batteriskiftestation, og gratis få byttet sin batteripakke ud, med en fuldt opladet. Alt er betalt i abonnementet. Man slipper således for evige spekulationer om, om ens batterier går flade eller ikke virker.

Største problemer er i mine øjne: kan man sælge sin Fluence om fire-fem år? Hvad er værditabet? Eksisterer Better Place til den tid? Er der fundet på bedre koncepter i 2015-16, der gør min Fluence værdiløs? Altså intet, der har med batterierne at gøre, som flere af jer skriver.

Radiobil1

Noen som vet noe mer om når første Renault ZE skal lanseres i Norge ?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Janna

Hallo alle her, jeg forstår ikke at dere gidder å vente på Fluence når man kan få Nissan LEAF tidligere. Større bil, mere plass, 5 års garanti på alt elektrisk inkl. batterier, i tillegg til selve bilen med 5 års garanti! ;D

daggad

Jeg liker tanken på batteribytte, men da må det jo komme en standard. Og det blir garantert ikke denne.

Men flott bil da !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Radiobil1

2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Lars C. Krogenæs

Må da være enklere, billigere og bedre å fylle opp tanken med strøm, enn å bytte tanken.

1. november lanseres forøvrig Kangoo Z.E. i Frankrike. Prisen blir 15.000€ eller 120.000 norske.

Tipper da at batterileasing kommer i tillegg.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Hans Håvard Kvisle

St.Hanshaugen

Elmo

"Dong afviser nu at man har givet et sådant lånetilsagn."

Better Place har vel fått det vi i telebransjen pleier å kaller "Kinesisk ja".  :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Griffel

På hjemmesiden til Birger N Haug finner en denne nyheten:
"EUROPEISKE OEM-LEVERANDØRER UTVIKLER TEKNISK REFERANSE FOR LADING AV ELBILER

Renault Nissan-alliansen, PSA Peugeot Citroën og Mitsubishi Motors har kunngjort at de har besluttet å utvikle og lansere et teknisk rammeverk som samsvarer med de offentlige kravene til utstyr for lading av elbiler i Europa. Rammeverket er basert på det eksisterende, samsvarende rammeverket "EV Ready®", som opprinnelig ble lansert av Renault og Schneider Electric.

EV READY vil garantere kompatibilitet med infrastrukturen for lading av elbiler og hybridbiler over hele det europeiske markedet. Løsningen baserer seg på et ensartet system som skal dekke både de kommende kravene og nåværende standarder. Samtidig som det holdes et øye på utviklingen av IEC61851-1 ed2.1, som stadig pågår, tar OEM-leverandørene sikte på å fullføre utviklingen og de formelle kravene til sertifisering. Detaljene i planen for godkjenning vil bli klare i løpet av de kommende månedene."

Så det er tydelig at Renault ikke har låst seg til batteribytte.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Radiobil1

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på torsdag 13. oktober 2011, klokken 21:40
Må da være enklere, billigere og bedre å fylle opp tanken med strøm, enn å bytte tanken.

1. november lanseres forøvrig Kangoo Z.E. i Frankrike. Prisen blir 15.000€ eller 120.000 norske.

Tipper da at batterileasing kommer i tillegg.

Lars

Nei det er da mye mer elegant å kunne bytte batteri på 4 minutter, og kjøre videre med full tank. Da kan man jo bruke el-bilen som fullverdig nr 1 bil.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Radiobil1

2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA