Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris og levering av nye e-golf

Startet av eivisa, onsdag 08. februar 2017, klokken 21:00

« forrige - neste »

Lynet

Ser for meg muligheten for et marked her, overhale en parkmotor i uken og selge den for 10000 blir bra årsinntekt :-)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

leafnor

Sitat fra: Lynet på lørdag 10. desember 2016, klokken 15:42
Ser for meg muligheten for et marked her, overhale en parkmotor i uken og selge den for 10000 blir bra årsinntekt :-)
Hva er det som slutter å virke? Mekanikk eller elektronikk?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

kaiat

Sitat fra: leafnor på lørdag 10. desember 2016, klokken 16:22
Sitat fra: Lynet på lørdag 10. desember 2016, klokken 15:42
Ser for meg muligheten for et marked her, overhale en parkmotor i uken og selge den for 10000 blir bra årsinntekt :-)
Hva er det som slutter å virke? Mekanikk eller elektronikk?

Hvis det er som på Renault, kan det være begge deler. På Renault er det gjerne fukt som har lurt seg inn på ymse steder, muligens mye det samme på Leaf da park-bremsen ligner en god del på Renault sin.

Lynet

Selve aktuatoren består av elmotor, kløtsj, reduksjonsdrev og momentføler. Alt dette kan feile, men det er kun momentføler som er elektronisk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

E_S

Et kjapt søk viser at man kan få den delen der som originaldel fra USA for rundt $550 (pluss frakt og norsk moms), så det er ingen grunn til å betale den sinnsvake prisen Nissan i Norge skal ha..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Lynet

Det hørtes ut som mer normal pris ja.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Kjell Leaf

Vet om en med samme problem på Toyota Avensis. Pris : 24.000,-. Takker meg til manuell brekk :-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Hænningsen

Jeg fikk problemer med min aktuator. Kjenner at jeg er glad for at det gikk på garantien  :-\
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

Powerflux

Sitat fra: Trond Henningsen på tirsdag 13. desember 2016, klokken 20:56
Jeg fikk problemer med min aktuator. Kjenner at jeg er glad for at det gikk på garantien  :-\
Hvordan artet dette seg? Sluttet den bare å virke eller var det andre indikasjoner?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Hænningsen

Jeg plagdes først med å få den til å koble bremsene av etter å ha prøvd å rygge med parkbremsen aktivert. Deretter fikk jeg ikke aktivert den igjen og fikk opp ei gul varsellampe på bilen. Heldigvis fikk jeg ny på garantien.
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

Carl Anton Stenling

Sitat fra: E_S på søndag 11. desember 2016, klokken 11:03
Et kjapt søk viser at man kan få den delen der som originaldel fra USA for rundt $550 (pluss frakt og norsk moms), så det er ingen grunn til å betale den sinnsvake prisen Nissan i Norge skal ha..

Leste på et annet forum om en som hadde prøvd å installere USA-versjonen uten hell.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

rolandvg99

Sitat fra: Carl Anton Stenling på onsdag 14. desember 2016, klokken 17:46
Sitat fra: E_S på søndag 11. desember 2016, klokken 11:03
Et kjapt søk viser at man kan få den delen der som originaldel fra USA for rundt $550 (pluss frakt og norsk moms), så det er ingen grunn til å betale den sinnsvake prisen Nissan i Norge skal ha..

Leste på et annet forum om en som hadde prøvd å installere USA-versjonen uten hell.
Problemet oppstår dersom delen er overhalt og ikke har ny engangs eprom. Funker i alle fall slik på Renault. Delen hardkodes til bilens styringsenhet og kan deretter kun brukes på den ene bilen.
"I like soul with a capital S"

Rasmus.B

Om den er overhalt eller ikke spiller vel liten rolle da. Det betyr altså at man ikke kan dra til høggeren og plukke ut aktuatoren eller styringsmodulen ettersom den kun vil fungere i opprinnelig bil. Ganske trist egentlig.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

cra

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 15. desember 2016, klokken 08:25
Om den er overhalt eller ikke spiller vel liten rolle da. Det betyr altså at man ikke kan dra til høggeren og plukke ut aktuatoren eller styringsmodulen ettersom den kun vil fungere i opprinnelig bil. Ganske trist egentlig.

Ikke trist. Bedritent!  >:(
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA