Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liten elbil (Buddy / Think ) eller stor (Citroën/Peugeot)?

Startet av Kristian, onsdag 15. august 2007, klokken 00:14

« forrige - neste »

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hkaspenberg

Jeg har selv 7-års erfaring med Kewet på strekningen Holtet/Ekeberg-Lysaker og vil si at bilen er helt OK til slik kjøring. Dvs. jeg kjørte i filler ett sett blybatterier på snaue 10 måneder. Og det selv om jeg fulgte alle anbefalinger. Deretter ble bilen bygget om til NiCad som fremdeles sitter i, 6 år senere. Med NiCad ble bilen kvikkere i aksen, noe raskere, men fikk litt lavere rekkevidde - rundt 50-55km på bly, 45-50 km med NiCad. Nå kjører jeg en P106, noe som ikke minst er mye mer behagelig...

;-)) Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Rymegnal

Sitat fra: hkaspenberg på søndag 19. august 2007, klokken 09:44
Jeg har selv 7-års erfaring med Kewet på strekningen Holtet/Ekeberg-Lysaker og vil si at bilen er helt OK til slik kjøring.

Jeg har dog ikke mere enn et års erfaring med å kjøre Ski-Oslo-Ski med min Buddy, ca. 6mil hver dag, og det går veldig greit. Jeg _kan_ kjøre tur-retur uten å lade, men det tør jeg ikke om vinteren/høsten, så jeg leier ladeplass på Paleet p-hus i sentrum, Fred Olsens gate. Og lader når jeg kommer på jobb. For de som er kjent så kjører jeg Ski-Kolbotn-Mastemyr og så Mosseveien innover.

Som noen andre har sagt, og som vel også Elbil Norge også sier, Buddy er en bybil, og egner seg ikke egentlig på motorvei. En gang har jeg kjørt fra Oslo til Ski og kjørt Mosseveien hele tiden, måtte jo prøve. Og for å si det sånn, det frister ikke til å gjøre igjen... Jeg klarte stort sett 70-80 hele veien, men folk skulle forbi for en hver pris...

Jeg er stort sett veldig fornøyd med min lille bil. Jeg jeg får masse oppmerksomhet når jeg farter rundt i området. Jeg savner også en litt mere motorsterk motor, men med nye og lettere batterier om en stund, så tror jeg dette blir bra.

Ellers så blir parkeringsplassen jeg leier ledig fra 1. oktober, grunnet bytte av jobb og reisevei "mot strømmen" så hør med Europark hvis dere trenger leieplass, jeg betaler 900 kr i mnd ink strøm. (Som er billigere enn månedskort på toget...)

-- 
Ole Andreas
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA