Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Finne spår Tesla konkurs

Startet av Braute, onsdag 08. februar 2017, klokken 07:41

« forrige - neste »

Braute

Hei. jeg sliter med å få aktivert forhåndsvarmingen for kupeen i Ioniqen. Har prøvd både å sette tidspunktet til antatt startid for kjøring eller når varmeren skal starte, men ingenting gjør at varmingen startes. Noen som har ett tips?

Crown

Sitat fra: Braute på torsdag 08. desember 2016, klokken 10:06
Hei. jeg sliter med å få aktivert forhåndsvarmingen for kupeen i Ioniqen. Har prøvd både å sette tidspunktet til antatt startid for kjøring eller når varmeren skal starte, men ingenting gjør at varmingen startes. Noen som har ett tips?

Har du i ladekabelen? Den virker bare da.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Braute

Ja da. Ladekabel er i. Jeg går inn i meny og avmerker med riktig tidspunkt og dag og trykker deretter på lagre. Jeg regner med at resten da går av seg selv?. Dette var noe bedre med E-Golf :)

nettenspretten

Jeg sliter med det samme. Planlagt lading fungerer, men ikke planlagt oppvarming. Og ja, da er kabelen koblet til...

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Emil Nyström

Sitat fra: moby666 på torsdag 08. desember 2016, klokken 13:58
Husk å klikke av "defroster"

Jag märkte också att det inte fungerade med "defroster" på. Någon som vet varför?

Braute

Jeg tenkte at man klikket på defroster-merket hvis bilen sto ute og det var behov for isfjerning. Min bil står i garasje og det er kun for å få varm bil når jeg setter meg inn. Litt rart at man på klikke på defrostermerket for å få det til, men jeg får prøve

moby666

Defroster må være på, da virker det :)
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Jorgen86

Hvis ikke defroster er på så er det vel kun forvarming av "kjølevæske" og batteri?
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

jornhd

Du trenger ikke huke av for defroster hvis bilen står i garasje (hvis det ikke er is eller dugg på ruta). Da holder det med å krysse av for klima.

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Braute

Tok litt tid å få prøvd det, men da fungerte det. Hadde ikke lagt merke til den lille ruten for klima som måtte hukes av. Har vel muligens vært borti bedre bruksanvisninger :)

Elmo

Bruksanvisning :o  hvem er det ?? ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

W.A.

Fått nylig bil :)
Har lag inn planlagt oppvarming feks. Ikveld kl. 19.00 .  Har hjemmelader med 32A.
Batteri var ca. 70% igjen når jeg plugget kabelen inn. Da starter lading med en gang!
Skal ikke den starte som jeg har Lagt inn som planlagt? Kanskje begynne å lade og varme kupeen par timer før den antatte tiden jeg skal kjøre?

Er det sånn at når man plugger inn kabelen så begynner den å lade uansett om det er planlagt eller ikke?
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

Inop

Du stiller inn tider for lading og tider for oppvarming hver for seg :)

Hvis du kun har stilt inn oppvarming til 1900 vil den lade med en gang og så varme bilen opp til klokken 19.

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA