Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har du reservert i-Pace?

Startet av RJ, tirsdag 07. februar 2017, klokken 18:14

« forrige - neste »

RJ

Hi,

I am 'pendling' from the Skien area to Sandefjord. 50km both ways.
I am considering a Nissan Leaf. My budget would allow me to buy a 2013 model, possibly 2014 if I found a bargain.

I have seen some adverts which state the winter distance on some of these models is down to 80km.
I would need to take a 5 year car-loan, which leads me to wonder what would the winter distance be like in 4 years time?!?!

Would I still get to work?

Any advice/suggestions would be very much appreciated, whether in English or Norsk.

Cheers, Richard.

Carl Anton Stenling

Er det 50 eller 100 km mellom lading?
24 kWh-utgaven har ikke tilstrekkelig rekkevidde for 100 km pendling vinterstid uten lading underveis.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

RJ

I have the possibility to charge at work and at home, so it should only be 50km between charges.

Goggen123

søk i eget Nissan Leaf forum, der finner du en del tråder om rekkevidde vvinter

Carl Anton Stenling

50 km mellom lading bør gå greit. Bør velge modellen med varmepumpe. Sjekk batteritilstand med LeafSpy før kjøp.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Panduck

Ligger ett par LEAF på finn under 100, alt annet i den prisen er trilling, eller "forrige-generasjonse-bil". Så som pendlerbil på den distansen virker nok en slik bil som et godt kjøp. En trilling hadde sikkert holdt, og kunne bli enda billigere, men leaf er jo mye mer "bil", og vil nok føles langt tryggere på motorvei.

RJ

Yes I think the leaf is the sensible buy for me. I am looking for 2013+ model. I have 130k (max) set aside.
Anyone selling one like this?


RJ

Takk Chivas,

Har sett noen 2015 Leaf "S" modeller på finn.
Tror ikke de har hurtilading?
Kan noe forteller meg ulemper med den modellen ift lading på offentlig ladestasjoner?
Richard.

kaiat

Hurtigladeport er ekstrautstyr på Leaf S, men de fleste som kommer hit har det. Dog, det er en og annen slenger uten hurtiglademulighet, så sjekk før handel.

RJ

Test drove a 2014 Gen2 today. -6/-8 degrees. Started at 127km and I had 38km left after driving 5.5 mil.
This gets me to work and back as I have possibility to charge at both ends.

Does this sound inside the norm for this 2014 model in 2016, in winter, driving motorway all the way?

Panduck

Sitat fra: RJ på torsdag 15. desember 2016, klokken 07:33
Test drove a 2014 Gen2 today. -6/-8 degrees. Started at 127km and I had 38km left after driving 5.5 mil.
This gets me to work and back as I have possibility to charge at both ends.

Does this sound inside the norm for this 2014 model in 2016, in winter, driving motorway all the way?

It is quite difficult to have any relation to what the battery status was at when you have 127km. Was it full? Things will go down quickly on -6'c and highway speeds, yes. But the 2014 LEAF displays % left on the battery. This way you can, for instance, drive down 33% of the battery, see how far you got, and multiply by 3 to get the full range at that condition.

Carl Anton Stenling

Anbefaler at du sjekker batteritilstand med Leaf spy.  Spesielt ved importbiler er dette viktig siden du behøver en bil som har lite svekket batteri.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

geear

Du har en del 110km/t mellom Skien og Sandefjord, og kjører du såpass fort tapper det mye. Så spørsmålet er vel om det var samme type kjøring på testturen din.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

RJ

I have leaf spy on my iPhone, but I have found out the usual connector is not compatible.
Can someone direct me to the best connector for Apple devices?
Thnx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA