Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Helårsdekk

Startet av cstromme, søndag 05. februar 2017, klokken 23:15

« forrige - neste »

cstromme

Noen som kjenner til hvordan byggekvaliteten er på biler levert nå de siste ukene med AP2? Antar det har vært en kontinuerlig prosess siden de første bilene begynte å bli levert her i landet, men er det noen konkrete endringer gjort som er listet opp noe sted?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Bjoris

Det har vært antydet, men ikke bekreftet såvidt jeg vet at frontruta er av ny type uten dobbeltsyn på AP2.0, men det bør en ta med en klype salt, uansett er det rart at ikke Tesla får orden på frontruta...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

SigX

Det kan også se ut for at de har gjort endringer på bremsene, da oppgradering til røde bremsecalipere ikke passer biler produsert etter 22.11.2016. (http://shop.teslamotors.com/collections/model-x-wheels-tires-and-tire-covers-1/products/model-x-red-brake-calipers-set)

Luftventil

Tesla gjør kontinuerlig endringer på bilene sine, men vet ikke hva som konkret er gjort i år.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

Go-carter

Sitat fra: SigX på tirsdag 06. desember 2016, klokken 10:46
Det kan også se ut for at de har gjort endringer på bremsene, da oppgradering til røde bremsecalipere ikke passer biler produsert etter 22.11.2016. (http://shop.teslamotors.com/collections/model-x-wheels-tires-and-tire-covers-1/products/model-x-red-brake-calipers-set)

Jepp, de går fra firestemplet til énstemplet glidecaliper, samt fjerner den dedikerte caliperen for håndbrekk:

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jkirkebo

Sitat fra: Go-carter på onsdag 07. desember 2016, klokken 08:09
Jepp, de går fra firestemplet til énstemplet glidecaliper, samt fjerner den dedikerte caliperen for håndbrekk:

Dette hadde jeg ikke fått med meg. Vil det medføre noen fordeler eller ulemper for bruker? Jeg har ikke mest peiling på bremser, så jeg vet ikke...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

De skal ikke endre på toppmodellene, så fordelene er vel da begrenset til service pris kanskje. Men glidecalipere har en tendens til å ruste fast.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

jkirkebo

Sitat fra: jlan på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:50
De skal ikke endre på toppmodellene, så fordelene er vel da begrenset til service pris kanskje. Men glidecalipere har en tendens til å ruste fast.

Så endringen er motivert ut fra produksjonskostnad, ikke ytelse eller holdbarhet?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Go-carter

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. desember 2016, klokken 12:13
Sitat fra: jlan på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:50
De skal ikke endre på toppmodellene, så fordelene er vel da begrenset til service pris kanskje. Men glidecalipere har en tendens til å ruste fast.

Så endringen er motivert ut fra produksjonskostnad, ikke ytelse eller holdbarhet?

Jepp - lavere innkjøpspris og lavere driftskostnad.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Cookie Monster

1 stemplede kaliptere er ikke like bra. Så er nok for å spare penger. Men så lenge de beholder de andre foran vil man nok ikke merke noe til det ved vanlig kjøring, siden bremsene bak bare står for rundt 20-30% av bremsekraften. Ved hard kjøring derimot vil nok de gamle være bedre så det er nok grunnen til at de forsatt er lik som før på performance utgavene.
2015 P85D

lunitiks

Sitat fra: cstromme på mandag 05. desember 2016, klokken 23:42
Noen som kjenner til hvordan byggekvaliteten er på biler levert nå de siste ukene med AP2? Antar det har vært en kontinuerlig prosess siden de første bilene begynte å bli levert her i landet, men er det noen konkrete endringer gjort som er listet opp noe sted?

Er det levert noen ap2-biler her til lands? Du mente kanskje en kontinuerlig prosess siden de første MX'ene (ap1) ble levert?

Byggekvalitetsmessig tror jeg ikke man skal forvente så mye revolusjonerende i ap2 vs ap1 biler. Det kommer noen nye deler her og der når Tesla får nok klager, og veldig mye skal allerede være gjort på den fronten siden de første signaturbilene,

Men noen ny windshield som @bjoris antyder tviler jeg meget sterkt på. Ghostingen blir forklart med fysikk (lysbrytning/refleksjon) som følge av krumningen av hele ruta, ikke dårlig byggekvalitet. Kommer tesla med en fiks på ghosting blir jeg (veldig) positivt overrasket over tesla
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Nasatech

Sitat fra: lunitiks på onsdag 07. desember 2016, klokken 22:02
Sitat fra: cstromme på mandag 05. desember 2016, klokken 23:42
Noen som kjenner til hvordan byggekvaliteten er på biler levert nå de siste ukene med AP2? Antar det har vært en kontinuerlig prosess siden de første bilene begynte å bli levert her i landet, men er det noen konkrete endringer gjort som er listet opp noe sted?

Er det levert noen ap2-biler her til lands? Du mente kanskje en kontinuerlig prosess siden de første MX'ene (ap1) ble levert?

Byggekvalitetsmessig tror jeg ikke man skal forvente så mye revolusjonerende i ap2 vs ap1 biler. Det kommer noen nye deler her og der når Tesla får nok klager, og veldig mye skal allerede være gjort på den fronten siden de første signaturbilene,

Men noen ny windshield som @bjoris antyder tviler jeg meget sterkt på. Ghostingen blir forklart med fysikk (lysbrytning/refleksjon) som følge av krumningen av hele ruta, ikke dårlig byggekvalitet. Kommer tesla med en fiks på ghosting blir jeg (veldig) positivt overrasket over tesla

Ja, levert flere med AP2. Jeg ser at bilene med AP2 er 10kg tyngre. Jeg fikk problemer med modellbetegnelsen på http://www.itanywhere.no/Tesla.php og på http://www.itanywhere.no/Stats.php (hvis du trykker på Model X linjen) med mange av bilene. Kom opp uten gruppe (det er sånn jeg ser hva slags modell de er HK/Vekt/VIN). Kan prøve å legge til i listen hvilke som er AP2 og hvilke som er AP1.

Vet ikke hvordan det ble på Model S, men Model X gikk altså opp 10kg på alle bilene. Og det er hittil levert 3 XP100D :)

jmt2016

Helt sykt. får min Ap1 til Onsdag. den ble bestilt i midten av juli.


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Nasatech


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA