Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Helårsdekk

Startet av cstromme, søndag 05. februar 2017, klokken 23:15

« forrige - neste »

MiDi

Mottok min Model X med AP 2.0 nå på lørdag. Bestilte oppgradert AP og Selfdriving ingenting virket ved levering. Måtte levere inn bilen igjen i dag med en hel rekke feil og mangler - ikke AP, selfdriving, navigasjon, klokke, avstandsholder+++++.  Ikke helt hva jeg hadde forventet.
Under levering på lørdag spurte jeg om de kontrollerte bilene før de leverte de. Da fikk jeg et litt snurt "selvfølgelig sjekker vi bilene før de leveres!". Veeeel, det stemmer nok ikke, i hvert fall ikke min bil.
Veldig skuffet førstegangseier av EL-bil og Tesla. Håper det lar seg ordne raskt.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Bjoris

Sitat fra: MiDi på tirsdag 13. desember 2016, klokken 16:45
Mottok min Model X med AP 2.0 nå på lørdag. Bestilte oppgradert AP og Selfdriving ingenting virket ved levering. Måtte levere inn bilen igjen i dag med en hel rekke feil og mangler - ikke AP, selfdriving, navigasjon, klokke, avstandsholder+++++.  Ikke helt hva jeg hadde forventet.
Under levering på lørdag spurte jeg om de kontrollerte bilene før de leverte de. Da fikk jeg et litt snurt "selvfølgelig sjekker vi bilene før de leveres!". Veeeel, det stemmer nok ikke, i hvert fall ikke min bil.
Veldig skuffet førstegangseier av EL-bil og Tesla. Håper det lar seg ordne raskt.

kjiipt med feil, men det står da ganske tydelig at ny type AP ikke vil fungere enda. Spesielt SelfDrive så står det jo at den er avhengig av godkjennelser hos lokal myndighet og så tror en at den fungere med en gang? En må sjekke ut hva en kjøper! Øvrige feil hørtes kjiipt ut beklager dette, men føler det er overraskende mange som ikke har fått med seg at AP 2.0 ikkje fungere enda... Du har ikke kjøpt en bil, du har kjøpt en rullende datamaskin med HardWare som ikke har klart SW enda.)

Nå er det vel like rundt hjørnet, noen har fått det allerede, men ikke forvent at alle dermed har det i morgen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Siggen

Sitat fra: bjoris på tirsdag 13. desember 2016, klokken 16:52

kjiipt med feil, men det står da ganske tydelig at ny type AP ikke vil fungere enda. Spesielt SelfDrive så står det jo at den er avhengig av godkjennelser hos lokal myndighet og så tror en at den fungere med en gang? En må sjekke ut hva en kjøper! Øvrige feil hørtes kjiipt ut beklager dette, men føler det er overraskende mange som ikke har fått med seg at AP 2.0 ikkje fungere enda... Du har ikke kjøpt en bil, du har kjøpt en rullende datamaskin med HardWare som ikke har klart SW enda.)

Nå er det vel like rundt hjørnet, noen har fått det allerede, men ikke forvent at alle dermed har det i morgen...

Ta deg en bolle Bjoris og pust med maven. At AP2 ikke fungerer er greit nok men man må da forvente at elementære ting som klokke, navi og avstandsholder i det minste fungerer.

Ellemelle

Sagt i oktober 2016:

Most significantly, new Teslas won't have access to some safety features that older Teslas have, including automatic emergency braking, collision warning, lane holding, and active cruise control. The company says that these features will be activated after they are "robustly validated."

MrBacardi

Sitat fra: Siggen på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:01
Ta deg en bolle Bjoris og pust med maven. At AP2 ikke fungerer er greit nok men man må da forvente at elementære ting som klokke, navi og avstandsholder i det minste fungerer.

Hvor har du det fra at avstandsholder skal fungere på AP2 biler allerede? Det er da kjent at dette er funksjonalitet som gradvis blir rullet ut på bilene med AP2?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

lunitiks

Manglende navi kan jeg med godvilje også skjønne pga ny GPS-antenne, men fravær av klokke hørtes litt spesielt ut...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MrBacardi

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:18
Manglende navi kan jeg med godvilje også skjønne pga ny GPS-antenne, men fravær av klokke hørtes litt spesielt ut...

Kan være bilen også henter tid fra GPS?

MrBacardi

Fikk du virkelig ikke beskjed av DS da du hentet bilen at autopilot og slikt ikke fungerer enda på AP2-biler?

lunitiks

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:21
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:18

Kan være bilen også henter tid fra GPS?

GPS har definitivt med tid å gjøre, så det kan ikke utelukkes. Men er det noen andre med ap2.0 som rapporterer samme?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

MiDi

Her blir man fort idiotforklart og det virker ikke som det er mye rom for noviser i "Tesla-verdenen".  At funksjonene ikke virker pt har jeg fått med meg. En annen sak er at bilen ikke har installert AP eller Selfdriving - i hvert fall finnes det ikke menyer for disse i min bil. Kameraene er dog på plass.
På bilens navigasjon står den fortsatt i Palo Alto og den vil ikke oppdatere seg. Klokken står fortsatt på USA tid. Tesla folkene selv klødde seg i hodet og skjønte ikke helt hvorfor eller hvordan. Ikke viste de hvor lang tid det ville ta heller. Da er det vel neppe bare software-oppdatering.
Hvis det da ikke er betimelig å være skuffet så vet ikke jeg... At min bil ikke er kontrollert før utlevering er det vel liten tvil om.

turfsurf

Dårlig at de ikke oppdaget det med klokken og GPSen ja. Hvor fikk du bilen utlevert ? Når det gjelder "manglende AP og self driving", så kommer menyene for det når funksjonaliteten er klar. Det er sånn Tesla opererer. Var akkurat det samme med AP1 bilene.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

MiDi

Hodetelefoner

Haha dette vet alle. Står jo forklart på tesla sine sider. Skulle like å høre denne samtalen. Noen forteller ikke oss alt her

ChrML

Sitat fra: MiDi på tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:48
Her blir man fort idiotforklart og det virker ikke som det er mye rom for noviser i "Tesla-verdenen".  At funksjonene ikke virker pt har jeg fått med meg. En annen sak er at bilen ikke har installert AP eller Selfdriving - i hvert fall finnes det ikke menyer for disse i min bil. Kameraene er dog på plass.
På bilens navigasjon står den fortsatt i Palo Alto og den vil ikke oppdatere seg. Klokken står fortsatt på USA tid. Tesla folkene selv klødde seg i hodet og skjønte ikke helt hvorfor eller hvordan. Ikke viste de hvor lang tid det ville ta heller. Da er det vel neppe bare software-oppdatering.
Hvis det da ikke er betimelig å være skuffet så vet ikke jeg... At min bil ikke er kontrollert før utlevering er det vel liten tvil om.

Så kort oppsummert er det 1 feil på bilen du fikk: GPS sensor. Klokke og feil navigasjon er følgefeil.

Ap2.0 har du fått forklaring på. Det regner jeg med du også leste deg frem til og fikk forklart når du fikk bilen.

Så du svartmaler altså hele leveransen for en feil, som de antakeligvis kan fikse for deg veldig greit? Jeg synes det er litt rart.

cstromme

Ser ut til at min Model X fikk med seg AP2, men gikk glipp av de nedgraderte bremsene.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA