Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MAS å lade overalt, kabler og skitt og fandens oldemor!

Startet av pfosland, lørdag 04. februar 2017, klokken 01:15

« forrige - neste »

Andies

#15
Vil dette si at jeg kan lade vår Golf GTE med Teslaens UMC som er tilkoblet med rødt adapter (400V)?  Eller for å si det på en annen måte: Kan jeg ødelegge noe på Golfen hvis jeg plugger i Tesla-laderen?

aness

Sitat fra: Andies på mandag 07. august 2017, klokken 08:27
Vil dette si at jeg kan lade vår Golf GTE med Teslaens UMC som er tilkoblet med rødt adapter (400V)?  Eller for å si det på en annen måte: Kan jeg ødelegge noe på Golfen hvis jeg plugger i Tesla-laderen?

Type-2 skal vel i utgangspunktet være plug and play, så jeg kan ikke tenke meg at du ødelegger noe på Golfen.
Men Golf (og mange andre) lader vel bare på en fase, så ikke forvent mer enn 3.6kW (1x16A) lading.

Andies


torer2

Sitat fra: Vannkraft på fredag 14. juli 2017, klokken 23:50
hei

Har noen forsøkt å lade en Opel Ampera-e på en Tesla Wall Connector
Jeg har prøvd 2 ganger med min Ampera-e på de som er montert ved kjøpesenteret i Charlottenberg og skal være åpen for alle, og ikke fått det til.
Mistenker at bilen ikke er kompatibel med Tesla Wall Connector.

daktari

Kan det ha med oppsettet til Teslas ladeboks? Den støtter flere oppsett. I Aalborg ladet jeg på 3-fas 16A tror jeg, stod 3 i en sirkel og 16A i appen. Her hjemme har jeg enfas 230V 32A. (Hvis noen vil teste Ampera-E hos meg i Oslo , pm.)

daktari

Da fant jeg og @torer2 ut at TWC fungerer fint på Ampera-E, forutsatt at dip-switch 2 for kommunikasjon var satt til "legacy". Dette på 230V 32A enfas uten nøytral.

Nuvolari

Sitat fra: daktari på tirsdag 08. august 2017, klokken 19:55
Da fant jeg og @torer2 ut at TWC fungerer fint på Ampera-E, forutsatt at dip-switch 2 for kommunikasjon var satt til "legacy". Dette på 230V 32A enfas uten nøytral.

Hvorfor står ikke dette i manualen? I manualen står det at dip switch 2 alltid skal stå opp. Ingenting om hvorfor eller hva den gjør.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Corny

Noen som har prøvd Mercedes hybrid (GLC 350e) på TWC??
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Egil Fonn

#23
Har en Tesla wallboks som jeg brukte på Tesla og MB Belectrik. Den er koblet på 230V IT nett 1x32A. I manualen heter det 230v singel-phase Wye-connected. L1 koplet til L1 og L2 til nøytral. Begge DIP swich i øverste posisjon. Fungerer fint på Tesla og MB, men på i3 blir det en klikke lyd fra bilen når jeg lader med denne boksen. Bilen lader med 7,4kw, men jeg liker ikke klikke lyden fra et rele i bilen. Har prøvd annen ladeboks (Ratio portabel charge station) med 230V1x32A og da lader den uten klikkelyd.
Noen som har tips om hvordan Tesla boksen skal settes opp for klikkefri lading av i3?
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

torer2

Du kan prøve å sette DIP switch #2 i ned posisjon. Da fungerte det på min Opel Ampera-e. Dersom du endrer den med strømmen på må du holde inne reset i ca 5 sek etterpå.

Egil Fonn

Prøvde med dip switch 2 nede. Klikkingen er der fortsatt, men bilen starter nå lading etter kun 1-2 sec mot 5-10 sec med dip swich 2 i øvre stilling.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA