Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av amund, fredag 03. februar 2017, klokken 18:41

« forrige - neste »

daktari

For å bruke trips, mener du adapteren bør kobles på i bilen og bli der?

Thor2014

Sitat fra: bjornb på tirsdag 01. august 2017, klokken 19:59
Jeg kan også være behjelpelig, bor ved Østensjø, Oslo. Har foreløpig kun kabel som passer nyere biler.

For iOS så kan en få tilgang til TM-Spy beta her:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/using-tm-spy-for-ios.65913/page-16#post-2202404
(Jeg bruker til vanlig iPhone, men har ordnet meg en rimelig Android telefon slik at jeg kan bruke Scan My Tesla på den.)
Da har jeg sendt en Mail om å få beta utgaven. Noen som vet hvilken adapter jeg burde kjøpe til iPhone? Tidligere virket ikke blåtann?

amund

#182
Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:24
For iOS så kan en få tilgang til TM-Spy beta her:

Da har jeg sendt en Mail om å få beta utgaven. Noen som vet hvilken adapter jeg burde kjøpe til iPhone? Tidligere virket ikke blåtann?

Må du virkelig ta denne diskusjonen i tråden som handler om testing, utvikling og tilbakemelding på Scan My Tesla for Android?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

amund

Sitat fra: daktari på tirsdag 01. august 2017, klokken 21:24
For å bruke trips, mener du adapteren bør kobles på i bilen og bli der?

Nei absolutt ikke, det som er kult med Trips er at du trenger kun å koble til idét du starter (eller resetter) trip'en. Så kan du legge igjen adapteret hjemme om du vil, og koble deg til å få statistikken når du kommer hjem igjen  :)

Prøver å rable ned litt bruksanvisning og tips her nå, ta gjerne en titt:
https://sites.google.com/view/scanmytesla/
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

daktari

Du skriver i brukerveiledningen:
"Trips work with total counters from the car. This means that the start of a trip is merely a bookmark, you only need to run the app when you want to start (or reset) a trip. After that the app does not need to be running, until you want to read your trip stats.
Please note that trips in this app differs from the Tesla on-screen trips by that it also counts standby/parked battery usage/losses.
You can delete any trip with Menu arrow - Delete tab."

Men skal jeg, eller ikke, koble til adapter ved start (og kjøre appen) eller holder det med adapter til slutt?

Og hva er anbefaling mtp å la adapteret være kontinuerlig koblet til inni dashboardet? Litt mikk å ta det inn og ut hele tiden.

amund

Du trenger bare å bruke adapter og app når du skal starte Trip'en.

Jeg har hatt 3 adaptere i bilen siden jeg begynte å utvikle appen i august i fjor, og ett av dem er alltid plugget i. Jeg ville likevel fulgt med litt, en del adapteret, særlig de dyrere, har en egen dvalemodus som slår inn automatisk etter en stund. Jeg ville plugget ut hvis jeg skal være borte fra bilen i uker/måneder, den vil jo dra noe 12v fra 12v-batteriet.

Og sikkert lurt å fjerne det før du evt leverer bilen hos Tesla :)
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

petersv

For generelle ting ang avlesing av Tesla bruk heller denne tråden, siden denne er dedikert Scan my Tesla.

daktari

Brukte trip-funksjonen i helga og likte den godt. Spesielt at du kan starte flere trips.
Men, er det mulig å å få til at man kan starte en ny trip underveis uten å koble til adapter? Jeg er redd for at hylla kommer til å bli slarkete da den må av og på mange ganger for å koble på adapter. Liker heller ikke å ha adapteret i kontinuerlig mtp. hacking (ja, det høres pysete ut... :-b:

Veggen

Sitat fra: daktari på onsdag 02. august 2017, klokken 10:20
Og hva er anbefaling mtp å la adapteret være kontinuerlig koblet til inni dashboardet? Litt mikk å ta det inn og ut hele tiden.
Sitat fra: amund på onsdag 02. august 2017, klokken 13:23
Og sikkert lurt å fjerne det før du evt leverer bilen hos Tesla :)

Jeg hadde mitt adapter koblet til kontinuerlig fra desember til juni, merket ingenting problematisk med dette.

Glemte å fjerne det før levering på service i juni, når jeg fikk bilen tilbake var det koblet fra og lå pent i midtkonsollen.
Det var ingen kommentar fra service på dette, så tror ikke Tesla bryr seg nevneverdig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA