Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kanskje vente?

Startet av knut.aulie, fredag 03. februar 2017, klokken 16:05

« forrige - neste »

knut.aulie

Lurer på overskriften på tråden. Tror ikke dette er mulig i noen bil (som jeg kjenner til) og kan ikke skjønne hvorfor. Dette kunne minsket behovet for forvarming av kupé ganske mye.

AppleKnocker

Ikke som jeg vet.

Sikkert kjekt å ha, men det er ikke på topp 5000 på min ønskeliste ;-)
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Gurba

Nå har ikke min bil rattvarme, men setevarmen er der på få sekunder så forvarming føler jeg strengt tatt ikke behov for.

TB

Tenker det samme - varme i ratt og sete brukar så kort tid at det har liten effekt å starte den i forkant?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Sele

Forvarming av ratt og sete ville jeg ikke vært foruten nå som jeg har det. Høyt oppe på min pri liste.

Sele

Ratt varme kommer på automatisk i Leaf ved forvarming via app. Setevarme forutsetter at bryter står på når du forlater bilen. Da vil setevarme bli aktivert via app.

ZOE

knut.aulie

Stor tommel opp til Leaf og halv tommel til  Zoe da!

Poenget med forvarming av sete og ratt burde være åpenbart. Det minsker når en kan forvarme kupé via app men som sagt ville det være stor besparelse av strøm om en kunne satt på bare ratt og sete ved gjentatte småturer på vinteren

Myrvang

Leaf har dette, når man starter klima med app varmes også ratt og sete opp. Kan ikke starte kun ratt og setevarmer.
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA