Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva syns dere en fair pris på ny Leaf hadde vært nå at Ioniq etc. er her ?

Startet av Bondeknøl, torsdag 02. februar 2017, klokken 23:38

« forrige - neste »

doldis1

  @ jkirkebo. Takk for d. Dette var interessant, men d får meg til å lure på hva fordelen er kontra rett og slett
en kontakt på veggen ? D er vel fremdeles et faktum at dess flere deler en konstruksjon har, ja dess mere
er d som kan gå skeis  ? ( ser d er mye stuffing inni ladestasjonene mens innmaten i en kontakt er vel rimelig
oversiktlig)

jkirkebo

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 06. desember 2016, klokken 13:18
  @ jkirkebo. Takk for d. Dette var interessant, men d får meg til å lure på hva fordelen er kontra rett og slett
en kontakt på veggen ? D er vel fremdeles et faktum at dess flere deler en konstruksjon har, ja dess mere
er d som kan gå skeis  ? ( ser d er mye stuffing inni ladestasjonene mens innmaten i en kontakt er vel rimelig
oversiktlig)

Hvis du bare har en vanlig kontakt på veggen bruker du en ladekabel der all elektronikken er innebygget i kabelen isteden (som regel i en "kladd"). Elektronikken trengs uansett.

En fast ladestasjon er vanskeligere å stjele og mer fleksibel mhp. senere oppgradering av kursen (min takler opp til 3-fase 32A). I tillegg kommer den med innebygget jordfeilbryter type B. På en kurs med en vanlig kontakt må slik jordfeilbryter plasseres i sikringsskapet. Elektrikere tar seg ofte veldig godt betalt for disse (ofte 3-4000,-) samt at det ikke alltid er plass i skapet. Defor er det greiere med en ladestasjon med dette innebygget.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

En annen fordel er at siden den er fast montert slipper du slitasje på kontakt ved inn/utplugging av UCM. Og har du en ladestasjon med Type2 uttak (som den på siste bildet) er det fleksibelt i forhold til hvilke biler som kan lades. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

doldis1

 Takk begge, da begynner d å demre litt!  :)

VL

Er det mulig å begrense ladingen til f.eks 90%? Og hvor gjør jeg dette i såfall (har ikke app).  :-[
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA