Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladelukeåpning via UMC

Startet av Kim Kim, torsdag 02. februar 2017, klokken 22:33

« forrige - neste »

Kim Kim

Jeg behøver hjelp. Jeg har store problemer med å lande på en avgjørelse.
Begge bilene dekker mitt behov fullt ut, dette handler mer om hjertet enn fornuft.

Altså " Må/vil ha".




Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Elbil fundamentalist

#1
Gå for den du har i bestilling X90D med ap2. Går unna som pokker! Best "value for money" minst verdifall og lavere forsikring. Hengerfeste etc.

Skal du "pisse høyest" hjelper det ikke med P90DL. Da må du ha P100DL. Medmindre du liker Model S bedre da. Det er smaksak som du må vurdere selv. Skiboks, uten FW dører, aerodynamikk etc.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Kim Kim

P90D pisser høyt nok, og man kan oppgradere den etter jul til P100D om man ønsker.  :)

Verdifall er jeg ikke bekymret for P90D er allerede satt ned over 200 000 på nybilpris. Har gått under 1000 km
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Muffinman

Dette er temmelig forskjellige biler, så du er vel ikke avhengig av at andre tar avgjørelsen for deg?  Hvilken har du mest lyst på?

Kim Kim

#4
Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. desember 2016, klokken 11:10
Dette er temmelig forskjellige biler, så du er vel ikke avhengig av at andre tar avgjørelsen for deg?  Hvilken har du mest lyst på?

Begge, er det som gjør det så vanskelig. X pga den nye teknologien, S for ytelsene :)

S for utseende også kanskje, synes ikke X er helt heldig
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

SIS

Jeg har ikke Tesla selv, har kun prøvd en (Model S) Hadde gått for S. Den ser mye bedre ut og bruker mindre energi. Er usikker på hvordan f.vingedørene vil fungere i lengden og (?)

"Design betyr alt" sier naboen..

Amoss

Sitat fra: Kim Kim på lørdag 03. desember 2016, klokken 12:25
X pga den nye teknologien, S for ytelsene :)

S for utseende også kanskje, synes ikke X er helt heldig

Så langt er det vist 2-1 til S over X ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rolf Marius

S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

madsskon

S uten tvil. S er penere. Teknologien du snakker om i X er ting du ikke lovlig får brukt i Norge før bilen er moden for dynga likevel.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på lørdag 03. desember 2016, klokken 14:08
Sitat fra: Kim Kim på lørdag 03. desember 2016, klokken 12:25
X pga den nye teknologien, S for ytelsene :)

S for utseende også kanskje, synes ikke X er helt heldig

Så langt er det vist 2-1 til S over X ;)

X for hengerfeste og god baksetekomfort for voksne ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

DagfinnN

Velg S.
x er 1. generasjon på mange ting, som FWD. 1. generasjon har normalt for mange barnesykdommer.
S90 er 2. generasjon (eller 3.). Den mangler tilhengerfeste og er ikke mulig å heve like mye som X. Om dette er avgjørende for deg må du velge X - ellers velg S. S har også lenger rekkevidde - noe som alltid er en fordel.
Eneste ulempe med S90DL er at du må ha spypose i bilen om du flater pedalen 3 ganger etter hverandre.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Kim Kim

Takk for alle svar. Avstemningen er også så lik som den får blitt. 11 mot 12.

Den Sen jeg så på ble dessverre solgt i dag, men om det dukker opp et lignende tilbud før mars tror jeg at jeg slår til på S.

Må vel også di at jeg ble litt skuffet over at Model X 90D har samme  rekkevidde som S75D. Kanskje det som gjør meg mest skeptisk til X i dag. Men  har man flaks dukker 100D opp om en måneds tid.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Øyvind.h

Sitat fra: Kim Kim på lørdag 03. desember 2016, klokken 12:25
Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. desember 2016, klokken 11:10
Dette er temmelig forskjellige biler, så du er vel ikke avhengig av at andre tar avgjørelsen for deg?  Hvilken har du mest lyst på?

Begge, er det som gjør det så vanskelig. X pga den nye teknologien, S for ytelsene :)

S for utseende også kanskje, synes ikke X er helt heldig

Utseendet tror jeg du blir vant til og liker mer og mer gjennom eierskapet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

vnm

Mitt innspill er at du skal gå for en S dersom X ikke gitt deg noen praktiske fordeler (ut i fra ditt eget behov). Du får en sprekere bil med bedre rekkevidde og den ser bedre ut. Jeg tror du kommer til å bytte bil igjen før selvkjørende biler blir tillatt uansett, og jeg tror også det kommer til å komme viktige forbedringer på fremtidige utgaver av AP også på Teslaene (blant annet for å takle norsk vinter bedre enn AP2 vil ha mulighet til).
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Arnie

For meg er dette en "no-brainer": X90D.

Hvorfor? Akkurat nå er det et tidsvindu der du kan anskaffe en Tesla med tilhengerfeste og gratis adgang til superlader. Slutt ved nyttår. Pluss AP2.0 som en ekstra bonus. Slike biler vil være blant de mest etterspurte på bruktmarkedet i årene som kommer.

I de svar du har fått er stillingen 50-50. Tror nok at fordelingen ville vært annerledes om du hadde spurt på X-forumet og ikke S-forumet. Ser du på registreringsstatistikken for de siste månedene, er det minst dobbelt så mange X som S som tas inn. Det gir et bedre svar på spørsmålet ditt.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA