Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilen lader ikke

Startet av geear, onsdag 01. februar 2017, klokken 17:20

« forrige - neste »

nr1rayner

Hengerfeste (for sykkelstativ) finnes til de fleste biler, vet det eksisterer til Prius og Leaf, så forundrer meg om det ikke finnes til e-Golf også.
Godt markedsført i Norge er det nok dessverre ikke, men gjør et søk over dammen, så finnes det sikkert  ;)

22 grader er ikke 22 grader nei.. I fossilbilen er det overskuddsvarme man bruker av, og man har det i overflod, mens i elbilen er det ekstra forbruk og bilen "kutter der den kan", så lufta er nok ikke like varm når man har kjørt litt. Men i motsetning til fossilbilene blir den utrolig fort varm har du kanskje merket?  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

ReneM

22 grader er jo 22 grader ;).

Dette hjelper mye på egolf fant jeg ut: ikke bruk auto men velg luft til front og fotene. Skru på litt på viftehastighet. Resultat er brukbar varm luft rettet mot deg i under ett minutt.

Jeg gjør det slik og skru ned til 20 med en gang. Fungerer fint!
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

Stikkkontakt

Sitat fra: ReneM på tirsdag 06. desember 2016, klokken 09:56
Jeg gjør det slik og skru ned til 20 med en gang. Fungerer fint!

Jeg skrur det ned til 18 grader. Jeg tenker som så:
Inni i stua har jeg 22 grader. Der går jeg i t-skjorte. Hvorfor skal jeg da ha 22 grader i bilen der jeg gjerne har på meg dunjakke? Man er jo stort sett kledd for det været som er utendørs eller er det nrmalt å kle av seg før man setter seg i bilen?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

TB

Det er anbefalt pga. trafikksikkerheit å ta av seg tjukke jakker i bil pga. beltet vil sitte tettere inntil. I elbil blir det ofte synda mot dette punktet.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

geear

Sitter aldri med dunjakke i bilen.  :o får helt klaus, bevegeligfriheten forsvinner. I bilen er man inne, og da kler man seg som om man er inne. T-skjorte eller skjorte. Ute er ute.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA