Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Kim Kim, tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Frodebo

5-seteren ser bedre og bedre ut. Dette blir kanonbra! Kun noen få uker igjen ;-)
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Meldola

Hvor solide er de platene man legger over for å få det flatt? er det ok å sette inn hundebur med Schæfer oppå sammen med full hyttetur-bagasje?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

lunitiks

Så mange pluss, men akk de minus... Begriper ikke hvorfor de ikke har levert bilen slik delekatalogen viser, med bl.a. en beskyttelses-/dekkelist helt fremme mot 2RS nederst. Stygt og potensielt skadelig på sikt med løse kabler hengende ut og dingle. Rette baggasjen så sliter man av det der i et uhell. Noen bør snekre sammen noe som kan ettermonteres. Har lekt med tanken om en 5-seters X men dette her er et unødvendig minus i boka. Ikke verdens største minus, men jeg håper at noe kommer på plass raskt

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Kanskje Tesla sliter med å få inn deler. Gikk jo rykter om at de manglet det der håndtaket for å justere seteryggen.

Håper nesten det er tilfelle. Så kan de som får utlevert halvferdige biler forhåpentligvis kjøre innom SC og få den ferdigstilt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Skjøteledning

Bjoris

Det har nok skjedd ett eller annet. Det er fullstendig ulogisk at de ikke har lagd ett løst tøystykke over dette om ikke planen var noe annet

Som en ser på bildet så har de iallefall på tegningen tenkt at det skulle være noe foran her og jeg tror det er derfor det ser ut som det gjør. Det å ikke ha noe her fører jo til at småting vil rulle under setene og frem på dørken ved bremsing og det er jo åpenbart at lasten fort kan skade f.eks ledningen til varmesetene så selv om det er Tesla så tviler jeg på at de har tenkt at det skulle være slik...

Notert meg siste mann som hadde lagt ut bildet på www.forums.tesla.com at noe er feil.

Sjekk ut bildet, platen over der 3. rade var ligger vesentlig lengre nede enn seteryggene, ifht hva vi har sett på andre bilder der det flukter ok. Antakelig sklir denne dørken av vekten hans, når denne tverrbjelken mangler. Såvidt jeg kan se så hviler dørken bare på plastikken på hjulbrønnen i forkant og sånn sett på denne dørken være meget solid ellers vil den knekke om en laster inn tyngre ting...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

Her er en dude på TMC-forumet som fikk 5-seters X'en sin i går - levert uten den nye gulvplata i midten...

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1876974/
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Go-carter

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 20. desember 2016, klokken 07:12
Her er en dude på TMC-forumet som fikk 5-seters X'en sin i går - levert uten den nye gulvplata i midten...

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1876974/

Det var vel en annen på TMC som også fikk den uten denne platen, virket som den var bestilt opp ut i fra det han skrev (gitt at jeg husker rett).

Er jo lov å håpe at dette innebærer et deksel for setene også :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

lunitiks

Egen tråd på TMC om reaksjonene mot de tilsynelatende manglende delene og hvor uferdig det ser ut
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/speculation-model-x-five-seater-is-missing-a-panel-to-hide-seat-bottoms.82777/

Tror Tesla har alvorlige problemer med delene sine her, og samtidig et alvorlig behov for å få ut biler.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Go-carter

Sitat fra: lunitiks på onsdag 21. desember 2016, klokken 06:46
Egen tråd på TMC om reaksjonene mot de tilsynelatende manglende delene og hvor uferdig det ser ut
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/speculation-model-x-five-seater-is-missing-a-panel-to-hide-seat-bottoms.82777/

Tror Tesla har alvorlige problemer med delene sine her, og samtidig et alvorlig behov for å få ut biler.

Alternativt lager de et kjempemarked for ettermarkedsleverandørene som kan komplettere bilene  ;D

Spøk til side, det ser ganske åpenbart ut som om det er lagd festemekanismer for et panel her - så det er rimelig snodig at de sendes ut uten dette. Hvor nedprioritert var egentlig 5-seteren i utviklingsfasen? For med denne kvaliteten burde den blitt lansert for et år siden, kan ikke være mange timene med R&D bak dette.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

lunitiks

Fatter ikke hvordan Tesla kan levere fra seg slikt!!! Helt alvorlig, hvis ikke dette betyr mangel på deler og akutt behov for å få utlevert biler så skjønner jeg ingenting. Forventer de at kunden - som har betalt en million kroner for dette - liksom skal si *okei... * Og så slippe unna med det?!

Kjenner jeg blir forrrrbandet på manges vegne her. Særlig når dette avviker fullstendig fra delekatalogen. Her mangler det jo flerfoldige, separate deler med egne delnr.! Får ikke kundene beskjed om at dette blir etterlevert?

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kim Kim

Helt enig, virker nesten litt arrogant fra Tesla sin side. Jeg er uansett glad jeg endret fra 5 til 6 seter siste dagen før konfigurasjonen min låste seg.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Bjoris

Voldsom reaksjon da, det er jo ikke verdens største problem å levere ut noe som ser slik ut når en får vite at delene som mangler er underveis. Ikke bra, men neppe bedre å fortelle alle at bilen din blir forsinket med x-antall uker!

Nissan gjorde dette med 30 Leaf, ingen fikk bilen pga at appen ikke funket... Noen forhandlere trosset kravet fra importøren og leverte ut så vi fikk den når vi skulle, men mange ventet i evigheter, 5-6 uker på dette før de likevel fikk bilen med denne mangelen...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

Mulig jeg overreagerer ja, beklager. Er egentlig bare trist. Håper det løser seg meget kjapt.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA