Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Kim Kim, tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Kim Kim

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Øggen

Kid``n på 9 elska jo 6 seter``n og meinte det va som en limosin når han kunne gå mellom seta. Så viste ej han denne, og da hadde han planen klar etter 10 sek. " Pappa, Da sette vi inn 40"ern, playstation, og så he vi gutteklubb bake mens muder``n kjøre"  Egentlig ingen dum ide ::)


(skal be moderator flytte postane, vi ødelegge en tråd her)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Nasatech

Sitat fra: Øggen på søndag 04. desember 2016, klokken 23:12
Kid``n på 9 elska jo 6 seter``n og meinte det va som en limosin når han kunne gå mellom seta. Så viste ej han denne, og da hadde han planen klar etter 10 sek. " Pappa, Da sette vi inn 40"ern, playstation, og så he vi gutteklubb bake mens muder``n kjøre"  Egentlig ingen dum ide ::)


(skal be moderator flytte postane, vi ødelegge en tråd her)

Ha, ha. Kjempe bra! Har også 6-seteren og barna digger den. I tillegg får jeg mye skryt fra både barn og voksne som sitter på. De setene på andre rad er virkelig som en limo eller første klasse på et fly :)

Bjoris

Ja, det er fortvilelse hos den yngre garden hos oss også. 6 seteren er jo mye kulere... Enig i det, men praktisk, dessverre ikke i nærheten for oss!

Vi reiser mye på tur og har da telt og full oppakning for å gå i fjellet i tillegg så det blir smekkfult med bagasje og da ser jeg 5 seteren som milevis bedre...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Submitted by jestah on December 3, 2016
Spent several hours with 5 seat MX, VERY excited.

(thx for link) Wow many sites posting this video.

Many questions have been asked about the upright position. The upright position DOES recline back in several positions and further than shown in my video.


Så da skulle det iallefall være dokumenter at seteryggene kan legges bakover ett godt stykket!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

#80
Da har levering av 5 setere begynt etter at de ble holdt igjen på div servicesenter antakelig pga feil på hendelen som regulerer seteryggene. Noterer meg at 5 seteren er 220 kg lettere enn 7 seteren! Det var vesentlig mer enn ventet, så mye at vi kan håpe på ørlite mindre forbruk kanskje:)

Ser ut som de først (som er på forumet i USA iallefall) fikk utlevert 14.12...

Mye negativt å lese på disse forumene om 5 seteren og det går på kjiipt design til så dyr bil å være, tenker at jeg ikke bryr meg veldig om dette i min 700.000 X, men er jo litt enig i at de kunne prøvd å holde samme stil på detaljene som på 6/7 seter for det er ingen tvil om at det SER mye bedre ut med 6/7 seterene sine seter enn disse... Venter enda mer bilder nå og video av 5 seteren fremover nå som de levere ut. Det diskuteres litt om de kan vinkles bakover, det har jo gått mange rykter om at det gjør det og det står også i instruksjonsboken, men så er det en som hardnakket påstår noe annet så greit å få bilder av det... Klart her er jo helt andre kjøpere enn for oss som bare kjøper en godt utstyr Ford S-Max, det er helt andre biler de sammenligner med overthere selvsagt...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eha

220 kg var mye! Jeg vil allikevel anta at det nesten ikke slår ut på forbruket; luftmotstanden er det som har mest å si og antall kvadratmetere med X som treffer lufta er like stort som før...
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

#83
Dette har jeg fra www.forums.tesla.com. Ser nå ut som det de snakker om totalt tillat vekt uten at det ser ut til at de skjønte det selv, så antakelig noen som har mistforstått da denne visst nok variere om du har henger eller ikke (det var visst 90 kg bare der).

Om det nå er 130 kg da vites ikke, mulig annet utstyr også påvirker dette. Ser at det er 38 kg mellom en 75 og en 90 jeg plukket ut på nettet så kan være de har sammenlignet 90 mot 75 også... MEN, ser jo ut som det er en del vekt mindre da uansett... Men 220 kg var mye for noen seter, men lurer på om hele forankringen av setene også blir endret med 5 seteren, disse "poddene" må jo være veldig solid forankra når de skal tåle kollisjoner med bare ett relativt sentrert festepunkt i dørken, fordelingen av belastningen blir jo vesentlig lettere på 5 seteren...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

Gjetter på at 7-seteren er 50-75kg tyngre enn 5-seter pga ekstra seter, elmotorer og understellet stene står på.
Sånn finger``n i været :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

#85
Har spurt på forumet hvilke biler og utstyr det har sammenlignet med. Uansett må vel dette måles før en er sikker...

Ellers kom det en lenge lovet rapport fra en som har studert en av de første 5 seterene og det er noen godbiter for oss som "driter" i utseende...

http://www.7dna.com/5seatmx.html (bildene gav jo ikke noen nye inntrykk i hele tatt, men kommentaren svarer på to ting som jeg mener har vært litt ullent enda:

- At setene kan felles bakover (lengre bak enn på 6/7 seteren)
- At setene er lavere montert enn 6/7 seter slik at problemet med dårlig takhøyde på midtre sete blir mindre. Vekommende på 185 påstår han sitter bra... Dog er nok nakkestøtten totalt fraværende så dette her skulle de absolutt hatt justerbar støtte på midtre sete...

My 5 Seat Observations (Please note this was one of the first to be produced aka demo/testdrive vehicle. Some fit
and finish may have improved, other notables will remain the same)

Seats DO recline back-a very comfortable amount back, farther back than 6/7 seat MX but not all the way back

Seats DO recline back independently and obviously fold down independently

Seats height is LOWER than 6/7 seat MX- they have to be to fold nearly flat with back

Middle Seat Headrest is LOWER as a result better visibilty and tall passgengers like myself (6'1") can sit without head hitting roof

It is difficult to see the seat posts unless you get on the ground and stick your head under seats, in other words design of the non pedestals should not bother you all that much but that's up to you

You could possibly slide ski's or other thin objects under seats with cargo covers removed

The cargo covers can be arranged in several different positions to create level area from trunk to 3rd row area

While the Seats could not possibly look as good as non folding seats, they do fold, you can't have your cake and eat it too

The fixed position of 2nd row is a bonus IMO, the front row seats are never forced forward and go back to fold down headrest

I think that was most of the questions, Let me know..


Blir helt som forventet for oss dette, nå er jeg bare så lei av å vente... ;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ellemelle

Sitat fra: bjoris på fredag 16. desember 2016, klokken 10:56
Middle Seat Headrest is LOWER as a result better visibilty and tall passgengers like myself (6'1") can sit without head hitting roof
En passasjer som er 186 cm høy kan sitte i midten bare fordi nakkestøtten er lavere? Det høres merkelig ut. I en syvseter bør man vel helst være under 170 for å ikke ta i taket i midten?

Bjoris

Seats height is LOWER than 6/7 seat MX- they have to be to fold nearly flat with back

Det er vel denne kommentaren over som forklarer dette, men ser han skriver litt rart:)

Høyde er ett dårlig mål, det er jo lengden fra ryggen og oppover som bestemmer om det blir bra eller dårlig, men noe mer høyde er det nok i 5 seteren, så får vi se om det går utover komforten at en sitter noe lavere...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Blir spennende å se om disse setene også gir mer beinplass bak, kan høres slik ut da eier hevder at han har god plass bak førersete selv når dette står helt bak og han er 186.

Mitt inntrykk fra 6 seteren var at jeg på 183 ikke hadde mye klaring for kneene når 2. rad sete var helt bak og da var ikke førersete helt bak... Men kan vel ikke være altfor mye, men en av de tingene 3 raderene må forhold seg til er plass for å legge ned 3. rad...

Føler meg mer og mer sikker op at 5 seter var riktig for oss og at en med 3 rader går glipp av en del viktig ting selv om en får kule seter!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA