Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Kim Kim, tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Bjoris

Litt rart at folk er så negative, nesten som en skulle tro de ikke har sett setene bak i Model S;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Frodebo

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Kanutten

Sitat fra: bjoris på lørdag 03. desember 2016, klokken 17:27
Litt rart at folk er så negative, nesten som en skulle tro de ikke har sett setene bak i Model S;)

Det er vel ikke helt sånn det burde se ut i en bil til en million synes jeg.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Øyvind.h

Sitat fra: bjoris på lørdag 03. desember 2016, klokken 15:49
https://www.facebook.com/groups/898522180175929/permalink/1436659826362159/?comment_id=1440665502628258&notif_t=group_comment_reply&notif_id=1480764713752192

Endelig video :)

Ser bra ut! Liker setene, at det fortsatt er plass under dem og at de kan legges ned så lett. I tillegg veldig mye bagasjeplass!

Det eneste negative er at man kan se baksiden av setet om man senker den innerste platen slik at gulvet ikke er flush.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Arnie

Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jlan

Det kunne jo vært gjort mye bedre med en 40-20-40 løsning. Eksempler: http://www.swedespeed.com/artman2/uploads/1/022__scaled_600_010_1.jpg
http://www.guideautoweb.com/en/galleries/28066/2015-land-rover-discovery-sport-built-for-versatility/?im=23

Da kunne det også fungert i en 6 seter (uten midtsetet)

Det ser jo også fortsatt veldig dårlig ut når det gjelder sikring av last. Ikke engang de løse platene er sikret.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Bjoris

Mye som kunne vært bedre på både 5, 6 og 7 seteren...:) Viste videon til fruen nå og alle de tingene vi vet så altfor godt kommer som spørsmål, laste sikring, legge ned seter, er det ikke 3 delt etc... Ikke mye vi får gjort med dette, kommer vel noe bedre her også etter at vi har fått vår på tunet, men, men...

Vi var litt mot 6 seter igjen, men ser at 5 seteren alt i alt blir best. Caset vårt som vi ikke liker på 5 seteren er ski, vi må da sette kidsa 13 og 9 år ved siden av hverandre for å få med skiene inn i bilen og i tillegg har dette midtsete antakelig lav takhøyde og så denne idiotiske lave nakkestøtten... Her burde de virkelig ha klart å ha en justerbar sak...

Kommer til å sjekke om det går ann å få en fornuftig løsning på skiluke i midtsete, DA er mye løst for vår del...

For meg ser det ut som 5 seteren har mer beinplass enn på 6 og 7 seter i bakerste posisjon, jeg ble ikke så import over det på 6 seter demoen vi prøvde, jeg tok ikke bort i førersete med "meg selv" i, men det var liten klaring... Her ser det bedre ut, men kan være at førersete er satt langt frem....?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øggen

Sitat fra: hoffa på lørdag 03. desember 2016, klokken 13:23
Enig i at dette ser noe uferdig ut. Sånn som det ser ut nå er jeg glad jeg har bestilt 6 seter.
Har en ikke behov for så mange passajerer kan en gjøre som denne karen har gjort.

4 seters variant ;D
Ej he sett detta her, og he vør i kontakt med han. Han e veldig sparsom med info om korsen, ka og kor han he fått gjort det, og om Tesla går god for det. Ser for meg litt trøbbel med software, airbag og setebelte varsler.
Denne løsninga e faktisk nokke ej vurdere å gjere sjøl om det ikkje e for mykje styr.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

Fin den der. Får jo en vaskemaskin eller to inn på gulvet der?

Bør ikke være veldig en veldig komplisert jobb. Hele 2RS er skrudd ned, og må gå relativt greit å fjerne. Kabling blinder og gjemmer du under det digre teppet du må skjære til og legge på plass. Noen plastlister du må ta bort, og kanskje også 3RS for å komme til under med nyteppet. Men overkommelig ser det ut som.

Starte en egen DIY tråd på dette?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øggen

Komplisert eller ikkje, det va en på TMC som meinte du måtte ut med batteriet for å komme til skruane til monopost festet. Om så e, bli det fort litt ekstra styr. Men som sagt, jobbe med saken og he spurt franskmannen om råd og info.
Vi he berre en kid, så sittemessig e 4 seter tilstrekkelig i 99% av tida.
Kan gjerne starte egen tråd da det ikkje høre heime her nei  ::)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

jkirkebo

Sitat fra: Øggen på søndag 04. desember 2016, klokken 16:38
Komplisert eller ikkje, det va en på TMC som meinte du måtte ut med batteriet for å komme til skruane til monopost festet. Om så e, bli det fort litt ekstra styr. Men som sagt, jobbe med saken og he spurt franskmannen om råd og info.
Vi he berre en kid, så sittemessig e 4 seter tilstrekkelig i 99% av tida.
Kan gjerne starte egen tråd da det ikkje høre heime her nei  ::)

4-seter gjør seg bedre med andre seterad i behold og bort med 3. synes jeg ;) De burde egentlig tilby denne konfigurasjonen, inkl. et ganske lavt flatt gulv bak 2.seterad. Gjerne også med mulighet for å kjøre 2.rad ennå litt lengre bakover.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jlan

Sitat fra: Øggen på søndag 04. desember 2016, klokken 16:38
Komplisert eller ikkje, det va en på TMC som meinte du måtte ut med batteriet for å komme til skruane til monopost festet.
Jeg tror ikke det er så vanskelig. Såvidt jeg kan se så er setene boltet fast ovenfra mot gjengede hull. Men det ligger et lett innergulv oppå selve aluminiumsgulvet, med noen avstandsstykker mellom, det må nok opp. Det er altså ikke bare et teppe, men et ekstra gulv, se høyden på dekkplaten på bildet.
https://www.instagram.com/p/BFfRBf9ossy/
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA