Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Kim Kim, tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: Diravi på fredag 02. desember 2016, klokken 10:19
Sitat fra: lunitiks på torsdag 01. desember 2016, klokken 20:24
Bildet lyver nok litt.

Plate nr. 2 - som ikke er avbildet (nærmest 2RS) - ser vi tydelig at ikke har noen understøtting nærmest 2RS på dette bildet.

Legger man en plate oppå de to pinglete sidestøttene, vil m.a.o. platen være veldig ustabil. Platen er betydelig større (dvs. lengre, ikke bredere) enn den gamle, vanlige helt bakerst.

Delekatalogen viser at det skal ligge en tykk støttelist helt innerst mot 2RS, som både støtter plate nr. 2 helt fremst, og som også tildekker føttene til 2RS og de andre "stygge" delene av baksetene som vi ser på bildet.

Se min forklaring på bildet rett under

Imponerende research! Jeg sitter igjen med to spørsmål:

1. Kan virkelig platen over bakerste brønn flyttes ned et hakk? På meg ser den bredere ut enn det rommet som er på nivået under. Hvis den kan det, er det fint, og man får da et godt utnyttbart volum med større høyde under vinduene enn 6- og 7-seteren. Hvis den ikke kan det, har man i realiteten bare to "smuglerrom" under golvet i stedet for ett.

2. Det ser ut som om Tesla har beholdt det "øverste" bagasjeromsgulvet på samme nivå som i 6- og 7- seter. Hvis det er tilfelle, burde 3RS fortsatt få plass i smuglerrommet til Satheesh. Dermed skulle det ikke være noe i veien for at Tesla senere kan lansere en variant av 7-seteren som benytter ny 2RS og dermed gjør det mulig med (relativt) flatt gulv fram til forsetene også for dem som velger syv seter.

Min gjetning er at når Tesla tenker seg om, kommer de framtidige setevalgene til å være følgende:

5-seter
7-seter med ny 2RS
6-seter med de originale "fancy" stolene på 2. rad.

Jeg tror at "dørken" som mangler vil kunne vippes opp mot seteryggene i 2. rad, jeg tror ikke dørken kan legges ned på nederste nivå. Isåfall blir det vesentlig endring ifht dagens DS løsning som viser en ganske "tett" dørk i øverste posisjon, den ligger jo også over denne "karmen" som kommer bak setene og vil derfor være altfor stor til å kunne legges ned...

Ang 3. rad med dagens 5 seters 2. rad så går ikke det, hvordan skulle du komme deg bak? Det må til en ny løsning der 2. raden slider som på dagens 2. rad for 6/7 om dette skulle fungere...

Ellers enig, mange unyttede muligheter i X enda... på interiørløsninger
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Epleskreller

Kan vel se ut som om det går an å dytte noe under 2. seterad, feks. ski ?? noe trangt, men kanskje??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

lunitiks

Det "gamle" smuglerrommet nærmest bakluka er mye dypere enn det nye. Det gamle smuglerrommet har dessuten 2 "trinn" for lokkene, i den forstand at selv på laveste trinn er det smuglerplass under.

Men det nye smuglerrommet har bare ett trinn for lokk, i den forstand at platen bare kan legges på det hakket som bildene tydelig viser.

Man kan selvfølgelig fjerne det "nye" lokket, og beholde det "gamle" (bakerste) på laveste trinn, slik at du får du et flush gulv helt frem til 2RS.*

Fordelen med det øverste trinnet, er at med begge lokkene i den posisjonen, og 2RD nede, så får du flush floor hele veien frem til førerseteryggen

*EDIT: Med forbehold om at det ikke kommer en list mellom her, som skal understøtte det nye lokket i bakkant (slik at det understøttes på alle 4 sider). Delekatalogen tyder nemlig på dette, men jeg er i tvil ut fra bildene sålangt, og det vil være veldig fjottete å ta vekk en god mulighet for et sammenhengende stort smuglerrom for ski eller andre tynne og lange saker
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Ser fortsatt litt uferdig ut, imho.

Bildene gir imidlertid litt mer følelse av hvor mye plass det blir i det nye smuglerrommet. Får i alle fall fraktet spaghetti her.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Blir et enormt bagasjevolum. Men kan den frakte en cello med 2. seterad oppe? :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

fonberg

Sitat fra: eha på fredag 02. desember 2016, klokken 20:54
Blir et enormt bagasjevolum. Men kan den frakte en cello med 2. seterad oppe? :)

Du må nok ta av foten
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjoris

Good find, lunitiks:) Julebord her så jeg har ikke fått lett etter bilder siste 12 timer:) hehe...

Dette ser jo mye bedre ut og som viste i DS med unntak av kanten i bakkant av setene som isåfall ville skjult ledninger etc. Kan jo fortsatt være noe som skal ettermonteres der. Hvis ikke så kan en fordel være at det kanskej går ann å legge langrennski med tuppen innunder setene her, om du legger på tvers så vil jeg tro 200 cm ski er mulig å få med, blir interessant å se. Isåfall er jeg bra happy uten denne kanten:)

Ser på bildet at ryggene er svært bratte så trengs snart en video som viser funksjonaliteten av dette:)

Men jo mer jeg ser på sete i midten jo mindre liker jeg dette, greit at de har gjort det for utsikten, men kunne jo vore enkelt løst med justerbare nakkestøtte...

lunitiks

Håper helt ærlig at dette er en prototyp. Overgangen mellom den enkle seteryggen og den doble er ikke akkurat nais; det er heller ikke den plasten m/hendel; og hvor er håndtaket for plata over smuglerrom nr. 2?

Med det sagt: Lasteromsplassen som denne konfigurasjonen gir er jo helt sprø. Lurer på om det blir mulig å få tak i en gummimatte som dekker til alt dette gulvet.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Ja, det er nok tidlig produksjon iallefall, men det er åpenbart en ganske rimelig 2. seterad de har satt inn her, men så er den også 25.000 rimeligere...

Vel, da er det bare å vente på flere bilder og video. Ser at vi med denne og ski så må en av ungene sitte på dette midtsetet som har veldig lav nakkestøtte, like ikke... Hmm, 6 seter likevel da, blir ikke optimalt uansett... Det er synd...

Hadde det nå kommet en fornuftig sikring av last for 6. seteren, men ser ut til å drøye ja...

hoffa

Enig i at dette ser noe uferdig ut. Sånn som det ser ut nå er jeg glad jeg har bestilt 6 seter.
Har en ikke behov for så mange passajerer kan en gjøre som denne karen har gjort.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

KrW

Sitat fra: hoffa på lørdag 03. desember 2016, klokken 13:23
Enig i at dette ser noe uferdig ut. Sånn som det ser ut nå er jeg glad jeg har bestilt 6 seter.
Har en ikke behov for så mange passajerer kan en gjøre som denne karen har gjort.

Wow, sette den der i selvkjøring og installere en 60" skjerm hadde vært noe  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

hoffa

Sitat fra: KrW på lørdag 03. desember 2016, klokken 14:08
Sitat fra: hoffa på lørdag 03. desember 2016, klokken 13:23

Wow, sette den der i selvkjøring og installere en 60" skjerm hadde vært noe  ;)
haha...god ide faktisk 8)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Bjoris

Noen som har en ide om det er mulig og isåfall hva det ville kostet å fått lagd den luke i midtsete for ski?

Bjoris

https://www.facebook.com/groups/898522180175929/permalink/1436659826362159/?comment_id=1440665502628258&notif_t=group_comment_reply&notif_id=1480764713752192

Endelig video:)

Ser egentlig ut som ventet dette, men det er jo dumt at ikke det går med ski under setene, det hadde vært smukt:) Div ting kan jo ligge på tvers under setene, men ikke 2 meter langrennski nei:)

lunitiks

Ugh, ser dessverre ut som produksjonsbil. Føkk, jeg hadde håpet på at den i det minste så litt mer forseggjort ut - og denne er ikke i nærheten av hvordan løsningen ser ut i delekatalogen. Synes jeg hører "CUT, CUT, CUT" fra CFO. Her må man betale med cheap looks for mer plass. (Sorry for negativiteten, jeg vurderte sterkt en 5st med AP2.0, men nå er jeg veldig mye mer betenkt. Tenner et lite håp om at dette likevel ikke er final.)

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA