Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjørelengde

Startet av Kim Kim, tirsdag 31. januar 2017, klokken 23:21

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på fredag 20. januar 2017, klokken 17:02
Aner vi bjoris-anger igjen?
Nope, men det er riktig at det ikke ser så bra ut, det har jeg sagt hele tiden;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Frodebo

Sitat fra: eha på torsdag 19. januar 2017, klokken 22:21
Sitat fra: bjoris på onsdag 11. januar 2017, klokken 15:56
Har vi funnet ut om 5 seteren har eget klimanlegg bak slik 6 og 7 seteren har? Jeg glemte helt å sjekke når jeg fikk sett på 5 seteren:)

Mener helt bestemt at jeg har sett et bilde av en tidlig 5-seter som ikke har klimaanlegg bak, men ser gjerne et bekreftende bilde av en nyere bil.

Jeg fikk min 5-seter 11. januar. Den har ventilasjon bak via dyser på midtkonsollen og B-stolpen, men ikke egen innstilling på klima. Den har heller ikke ventilasjon i bagasjerommet.

Jeg synes også de tidlige bildene av 5-seteren ga inntrykk av en nokså uferdig bil - nå som jeg har den selv og har fått sett mer på dette, er inntrykket vesentlig bedre. Baksetet er komfortabelt, og takhøyden i midtsetet er faktisk god. Min nabo på 186 testet setet og hadde god klaring til taket. Mht. platene bak, blir det jo til at man i hverdagen kjører med disse på plass - det er jo kun når man har helt spesielle behov for å maksimere bagasjekapasiteten man kan tenke seg å ta ut disse. Jeg bruker rommet under fremre plate til en pressening, sykkelbag og et ullpledd m.m. Bakerst er det to rom (to "etasjer"), der jeg har ladekabler, overganger/adaptere i det nederste, mens det øverste er til disp. Forøvrig perfekt rom for handleposer; det er bare å vippe opp plata som ligger over i halvt stående stilling så utgjør den en fin støtte til handleposer etc.

Bagasjerommet er stort! Og med setene nede er det jo enormt. For mitt behov er 5-seteren ideell. Alt i alt er jeg superfornøyd med bilen og løsningen! 
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Hubroen

Flott, får 5 seters Model X i mars/april. Hvordan er beinplassen i baksetet? Har "naboen" på 186 god beinplass også når forsetene er kjørt helt bak?

Bjoris

Du har ikke god plass bak med forsetene kjørte helt bak, 15 cm klaring målte jeg på den jeg fikk sett på. MEN tror du må ha veldig lange bein for å måtte kjøre framsete helt bak. Jeg er 183 og satt veldig godt "bak meg selv". La merke til at det tok tid å kjøre framsete helt bak fra den posisjonen som passet meg så vil tro en normal fordelt på 186 får god plass:)

Er selv veldig komfortable med 5 seters (selv om Lunitiks søkte litt drama lengre opp, hehe;)

Løsningen har fått mye pes for utseende og vs 6/7 seter ser det ikke så kult ut, men det er mange fordeler som blir perfekt i praksis. Tenker å sykle Birken i år og innser at jeg har jo bobil med 5 seters versjonen så jeg kan jo sove i bilen like godt:)

Hubroen

Takk for positivt og avklarene svar på beinplass foran og bak i Model X med 5 seter. Da er jeg beroliget, og fortsetter nedtellingen mot levering i mars/april.... PS: Kommer nok til å prioritere Kroatia fremfor Birken...

lunitiks

Skal love deg drama @bjoris når du bytter i en S100D med HUD og hengerfeste  ;D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på lørdag 21. januar 2017, klokken 18:29
Skal love deg drama @bjoris når du bytter i en S100D med HUD og hengerfeste  ;D
S? Been there done that vet du;)

100 hadde derimot vært konge, men bedre med x60 OG ny garasje enn bare X100...

Frodebo

Sitat fra: bjoris på lørdag 21. januar 2017, klokken 17:25
Du har ikke god plass bak med forsetene kjørte helt bak, 15 cm klaring målte jeg på den jeg fikk sett på. MEN tror du må ha veldig lange bein for å måtte kjøre framsete helt bak. Jeg er 183 og satt veldig godt "bak meg selv". La merke til at det tok tid å kjøre framsete helt bak fra den posisjonen som passet meg så vil tro en normal fordelt på 186 får god plass:)

Er selv veldig komfortable med 5 seters (selv om Lunitiks søkte litt drama lengre opp, hehe;)

Løsningen har fått mye pes for utseende og vs 6/7 seter ser det ikke så kult ut, men det er mange fordeler som blir perfekt i praksis. Tenker å sykle Birken i år og innser at jeg har jo bobil med 5 seters versjonen så jeg kan jo sove i bilen like godt:)

Enig. Plassen i baksetet er ikke "enorm", men tilstrekkelig. Jeg er også 183 og sitter fint bak mitt førersete. Min litt lengre nabo satt også godt med nok plass.

Jeg drar også mye med sykler, og selv om jeg i hovedsak bruker hengerfestet for sykkeltransport på kortere distanser, er det på lengre etapper, spesielt i regn suverent å kunne hive syklene i sykkelposer og legge dem i bagasjerommet. Her går jo det helt utmerket - trenger ikke demontere hjul engang ;-)

Mht. overnatting i bilen vurderer jeg en luftmadrass med 12V kompressor. Da mangler bare forteltet som kan kobles til FWD ;-) 
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Bjoris

Sov i Sen før Nordsjørittet! Helt katastrofe, sov kanskje en time totalt så enig, luftmadrasser må til. I S så ble det for ujevnt!

cstromme

Jeg er 187 og hadd setet helt bak i S-en. Sitter langtifra helt bak med setet i X-en.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

kjølholdt

Men hva med den thule lasteboksen bak på 1.96. ? Det vil jo løse noe av bagasje problematikken : Enig boks bak ser ikke pent ut, men det gjør jaggu i meg ikke en takboks heller. Har fortsatt til gode å se en bil som ser bedre ut med takboks. On the bright side, thule boksen ser man jo ikke forfra. Men dette er og blir en smakssak
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Bjoris

Dette med boks og forsåvidt ski bak på krok er veldig utvandt. Har vært helt kategorisk til dette, men tenker på skistativ nå, veldig greit å slippe å ha de inni bilen, men mitt problem er at garasjeplassen på fjellet er så kort... Fordelen er at vi bare har få km til skiløypene så det er egentlig veldig ok å slippe skiboksen halve året for dette slik det var med S'en

Øyvind.h

Vi nordmenn er jo vanedyr. Ski og bagasje skal på taket i takboksen.

Men det er da MYE mer praktisk å putte bagasje i en boks nede på tilhengerfestet? Tenk hvor mye enklere tilgangen er, enklere av/på noe som fører til at den bare er på når den MÅ være på.
En rommelig bagasjeboks med feste for ski oppå og bakpå boksen hadde vært genialt. Bredde 2 meter ca. Mulig det finnes allerede?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 23. januar 2017, klokken 08:56
Men det er da MYE mer praktisk å putte bagasje i en boks nede på tilhengerfestet?

Ikke enig. Her er noen grunner:
-bilen blir ca én meter lengre, og får dermed ikke plass på vanlige parkeringsplasser
-ryggesensorer, autopark mm funker ikke med boks bak
-boks bak blir liggende i bakevja og vil samle snø, is og dritt, og være svært utsatt for at låser osv fryser slik at man ikke får åpnet den

Jeg er naturligvis enig i at den blir lettere tilgjengelig (hvis den ikke er frosset) siden den ligger lavt, men de praktiske ulempene med å ha boks bak er i massivt overtall. Konklusjon: skiboks skal være på taket, og dermed er X "diska" for min del :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA