Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av GRS, tirsdag 31. januar 2017, klokken 19:48

« forrige - neste »

GRS

Vi er og kikker på ulike elbiler. Er VWmann så det holder, og har ikke lyst å bestemme noe før vi får sett og testet den oppgraderte eGolfen.  Men idag var vi og prøvekjørte i3. STEIKE for en bil.....Ble rett og slett skikkelig imponert. Er egentlig litt uinteressert i nye biler, og kjører helst veteran (boble;) men dette var overraskende.

Synes at ny bil skal føles som noe nytt og liker at elbiler er litt "annerledes". i3en innfridde på alle områder. God å kjøre. Kjapp. Nydelig interiør og et spenstig eksteriør. Spesielt i den nye blåfargen. Rett og slett en utrolig flott og velbygd bil på alle måter.

Det skal MYE TIL for at vi velger eGolf etter dette tror jeg. :)
TM3P sort/sort

Smbob

HELT ENIG.
Har hatt vår "lille blå" i to uker og er generelt meget fornøyd.
Sær, kul,rask,stilig og lettkjørt.
Bare et par punkter som jeg kunne tenkt meg, for at alt hadde vært perfekt.
Bedre fjernlys, lyktespyler, varme i ratt samt i frontrute.
Med dette hadde bilen vært en småbil i premium+ klassen.
Trives veldig god i den i forhold til eGolfen vi testet ut.
Angrer ikke på i3 valget.
Lykke til med elbil kjøpet.
Polstar 2 - estimert levering august 2020
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

sfinxern

Har snart hatt min nye i 3mnd nå allerede og må si den er helt fantastisk. Løp og kjøp! Så utrolig behagelig å slippe alt det som er rundt fossilbiler. Man merker definitivt at verden går fremover med den voldsomme utviklingen som pågår. Elbilisme kommer til å ta HELT av. Der vi ser nå er bare begynnelsen.

Personlig så savnet jeg det som nevnt over i begynnelsen, men etter 3mnd bruk ser jeg ikke særlig  nytten i det.

Rattvarme hadde jeg mest sannsynlig aldri brukt. Forvarmer bilen alltid og har goood og varm kupé hele tiden. Skikkelig godt! Og deilig å slippe alt maset rundt webasto fra fossilbilen.
Samtidig kjører jeg alltid i komfortmodus. Har aldri behov for å kjøre på ECO pro vinterstid. Har det heller godt og varmt og bruker heller 10min på en hurtiglader fremfor å fryse :). Det er så mye ladeplasser overalt. I tillegg så er rekkevidden såpass grei på kalde vinterdager, så det dekker de aller fleste av mine behov.

Varmetråder i frontrute har jeg heller ikke savnet pga at jeg alltid bruker forvarming.

Lyktespylere har jeg aldri skjønt vitsen med. Den møkka som kommer på frontlyktene klarer du aldri å spyle rent med lyktespylere uansett. Waste of spylervæske.

Enig i fjernlysene, men det er jo veldig enkelt å fikse. Et hav av muligheter :).

Faktisk det eneste jeg er litt misfornøyd med, er stereo. Jeg hadde forventet bedre, spesielt når HK anlegget var en ekstra option. Det spiller fint, ingen tvil om det. Men du sitter hele tiden og irriterer deg over at det mangler punch. Burde vært mye bedre. Der er konkurrentene bedre.

Og så savner jeg muligheten for å ha lastebøyler på taket. Dessverre dårlig med alternativer. Vakumfester er det eneste og det er ikke en vei jeg ønsker å gå. Thule og andre har også sagt at de aldri vil komme med noe til i3, så det er synd.

Men dette blir på en måte bagateller i den store sammenheng. Bilen i seg selv er fantastisk! Digger svingradiusen ;)!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

model3citizen

i3 er en helt enestående bil, mange forstår ikke hvor spesiell og bra den er før de har opplevd den selv.

Har kjørt 38000km på et drøyt år nå, og er bare storfornøyd, lite batteri (60Ah) til tross.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

TM

#4
Sitat fra: model3citizen på torsdag 01. desember 2016, klokken 07:22
i3 er en helt enestående bil, mange forstår ikke hvor spesiell og bra den er før de har opplevd den selv.

Har kjørt 38000km på et drøyt år nå, og er bare storfornøyd, lite batteri (60Ah) til tross.
Er enig det. Men jeg har vel inntrykk av at alle som kjører elbil oppfatter sin elbil som enestående, så det har nok mye med elmotor og elbilfordeler å gjøre.  i3 er en fantastisk bil på mange måter, men den har dessverre også noen store begrensninger i forhold til eks. nye e-Golf. Dårlig fjernlys, sær dekkdimensjon uten valgmuligheter og ingen mulighet for sikker taklast hindrer den i å kunne bli min hovedbil. Men jeg forstår jo de valgene BMW har gjort, og for det bruksområdet den er tiltenkt, så tror jeg ikke det finnes noen bedre bil. Men hvis det kommer en i3s, så vil de kanskje tenke litt annerledes. Med 400+ rekkevidde, så vil bruksområdet være mye større.

LMOR

e-Golf og i3 kan etter min mening ikke sammenlignes. For noen er e-Golf det riktige valget pga 5 seter, vanlig utseende osv, men gir ikke i nærheten av samme kjøreopplevelse.
Og e-Golf har vel ikke bedre fjernlys? Begge har halogen, og en kan bytte til alternative pærer som er sterkere. For mange spiller fjernlysene liten rolle. Har i løpet av snart 3år brukt dem maks 1 time tilsammen. LED lysene er meget bra.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sør

Kan si at jeg har gått på samme "smellen" som trådstarter her. Var ganske innstilt på å kjøpe eGolf, men tok heldigvis en test av i3 også.

For min del holder det med to seter bak, og fjernlysene er ikke avgjørende for min del. Kjører 99% av tiden på godt opplyste veier, så da er ikke det noe stort tema for min del. Vi har i tillegg familiefrakter som brukes til lengre turer og når jeg trenger større plass/rekkevidde, så da er i3 perfekt for oss.

Har ikke fått min enda, men nå snakker vi kun timer før jeg har nøkkelen i hånden. Har fått beskjed om at den er klar før helgen :)
Audi e-tron 55
BMW i3 FC 94Ah

TM

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:30
Og e-Golf har vel ikke bedre fjernlys? Begge har halogen, og en kan bytte til alternative pærer som er sterkere. For mange spiller fjernlysene liten rolle. Har i løpet av snart 3år brukt dem maks 1 time tilsammen. LED lysene er meget bra.
Er selvfølgelig enig i at i3 er morsommere å kjøre, men e-Golf er mer komfortabel etter min oppfatning...og mye kjedeligere  ;)
Dagens e-Golf har vel bi-Xenon og lyktespylere tror jeg. Den nye får full LED hovedlys og lyktespylere. Det blir nok en veldig bra elbil med facelift, og det gjør den litt mer egenet som bil nr 1. Det er forhåndsreservert over 1000 biler, så den vil nok synes på reg.statistikken til våren. Men enn så lenge får vi glede oss over klar førsteplass til i3  ;D

JorgenM

Samme her også. Vi var lunkne til i3, kona nektet egentlig å bli med, men etter prøvekjøring var vi hekta.

Kjører sjelden i mørket, men synes fjernlysene er elendige jeg også.
Vi har 3 unger, så dette er bilen vi bruker til småkjøring når ungene er i barnehage eller generelt når ikke alle 5 er med og vi ikke skal kjøre lengre enn max rekkevidde.

Ikke værst av en VW-fan å i det hele tatt prøvekjøre en BMW da :)
Men 80% av i3-kjøperne kommer fra andre merker enn BMW.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

tutti

Når jeg setter på ACC i 110 sonen og lener meg tilbake i en dønn stabil egolf i høye hastigheter så tror jeg ikke i3 kan konkurrere på dette området.

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: tutti på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:12
Når jeg setter på ACC i 110 sonen og lener meg tilbake i en dønn stabil egolf i høye hastigheter så tror jeg ikke i3 kan konkurrere på dette området.
Poenget er vel ikke hvem som er best, begge har sine fordeler og ulemper. Forskjellen i 110 betyr ingenting for meg, men f.eks. svingradiusen til i3 har jeg glede av flere ganger per dag.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

GRS

#12
Poenget mitt var vel egentlig at når jeg først skal ha elbil, så liker jeg at det syns og føles at jeg har tatt et stort sprang fra "vanlige" biler. Noe man selvsagt også opplever i Tesla, selv om de heller mer mot det konservative når det gjelder design (utvendig).

i3 føles som et friskt pust med "hint" av i8 med synlige carbon-komponenter, en "lett" følelse selv om kvaliteten føles tung og skikkelig. eGolfen er en utrolig flott bil, men fortsatt "bare" en Golf. Jeg liker særpreget, nytenkningen, de smale høye hjulene. De rare linjene osv. Det viser mot (fra produsenten) og peker fremover. :) Linjene vokser veldig på meg over tid.

Forøvrig veldig enig i kommentaren angående anlegg. Hadde faktisk forventet mer trøkk...men lyden var fin den. :)

Er forresten HELT umulig å være bilinteressert uten å like BMW.....selv om mange kanskje ikke innrømmer det. Har hatt e21, e30, e12 og e28 tidligere. Men det er lenge siden. ;) VW har alltid hengt med. :)

De er jo også på sporet av noe, men det blir litt lenge å vente. ;)

http://money.cnn.com/2016/09/28/technology/volkswagen-id-electric/


TM3P sort/sort

LMOR

Når det gjelder lyd, så er det mange leire. Men det er viktig at kilden du bruker er god nok. Et godt TV og gode høgtalere gjør at god kvalitet blir bedre og dårlig kvalitet dårligere. Både format og innspilling er viktig. Er trøkk i bassen viktigst, så kan en klare seg med et dårligere anlegg.
Det beste bil-anlegget jeg har hørt et Dirac basert system i 5 serien. Har samme system på alle kildene hjemme, hodetelefoner osv.
i3 HIFI anlegget er ikke like bra, men lyden er "riktig". Men dessverre liker de fleste mer trøkk enn det som faktisk er blitt spilt inn. Men en kan justere bassen noe opp.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

model3citizen

Sitat fra: GRS på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:38
Er forresten HELT umulig å være bilinteressert uten å like BMW.....selv om mange kanskje ikke innrømmer det. Har hatt e21, e30, e12 og e28 tidligere. Men det er lenge siden. ;) VW har alltid hengt med. :)

DET er jeg helt enig i, hvem kan ikke like en BMW med midtmotor? Sett bort fra i8, så er det første siden, hva, M1?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA