Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva syns dere en fair pris på ny Leaf hadde vært nå at Ioniq etc. er her ?

Startet av Jorgen86, tirsdag 31. januar 2017, klokken 17:24

« forrige - neste »

Jorgen86

Jeg må vel bare bite i det sure eplet å innrømme at fjernlysene er skikkelig dårlige, så nå er original pærene byttet ut med Osram Nightbraker Unlimited, har ikke prøvd dem på veien enda men gjør det i morgen, de var forsåvidt på tilbud hos mekonomen til 329,- for 2 stk.

Kan ikke dere andre som prøver noen andre alternativ gi en tilbakemelding da?
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

autopass

2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Jorgen86

Fikk testet bittelitt før jeg tok igjen en bil på veit til jobben I dag så har ikke prøvd noe særlig, vet ikke om jeg market veldig forskjell på det lille jeg hadde de på men skal prøve igjen senere.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16

Jorgen86

Fikk ikke prøvd noe særlig nå heller, hadde så sabla møkkete lamper

sotgutt

Jorgen86? Hva slags type lyspærer har Hyundai?
Du har kjøpt Osram Nightbraker Unlimited er det: H7 55w 12V?

Jorgen86

det er hb3 pærer I fjernlyset, 60 w ;) Det hjalp endel med disse med tanke på fargen på lyset, slap å irritere seg over det sabla gule lyset.

sotgutt

har du kjennskap om disse kommer å fungere / ikke skader lampe?
http://www.megalys.no/products/hb3-9005-whitevision
philips er vel 65W
Osram som du har kjøpt har 60W

Jorgen86

Det går helt fint, de 5w utgjør ikke så stor varme at det er noen fare for skade.

400VDC

Ser på Facebook gruppa at noen har montert LED fjernlys. Andre som har noen erfaring med eller tanker rundt dette? Synd med så dårlige fjernlys på en så fin bil...
Hyundai Ioniq 2017, hvit, teknikk
Nissan Leaf 2012
Siste fosil: Ford S-max, VW Caravelle

Orbit

Har et par ubrukte PIAA "Star White 3800K" i HB3/9005 liggende i roteskuffen. Ikke latest & greatest, men gis bort dersom noen vil ha dem (i Oslo). Tipper de uansett er bedre enn standardlamper, send meg evt en PM.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

BuyMeTheMoon

Sitat fra: sotgutt på fredag 02. desember 2016, klokken 12:18

Prøvde du disse? Fungerer de?

Noen som har helt konkrete eksempler med link? :)
2016 - 12 - 07 Hyundai Ioniq Electric
2012 - 08 - 22 Audi A6 1998

versus13

Sitat fra: BuyMeTheMoon på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:38

Jeg har satt disse pærene i bilen min, men vet ikke hvor stor forskjell disse utgjorde da jeg byttet pærene mine med en gang da jeg fikk bilen siden alle klagde på fjernlysene

J@x

Sitat fra: versus13 på onsdag 04. januar 2017, klokken 15:17
Sitat fra: BuyMeTheMoon på onsdag 04. januar 2017, klokken 13:38

Jeg har satt disse pærene i bilen min, men vet ikke hvor stor forskjell disse utgjorde da jeg byttet pærene mine med en gang da jeg fikk bilen siden alle klagde på fjernlysene

Hva syns du om fjernlysene da?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

versus13

Vet ikke helt hva jeg skal si.. Er ikke sånn kjempe imponert over fjærnlysene, de kunne absolutt ha vært bedre. Tenkte jeg skulle prøve med 100w pære for å se hvordan det er,  selv om mange kommer sikkert til å si at det er fy fy og at reflekterende i lampa blir ødelagt.

Inop

Fy fy! Reflektorene i lampa blir ødelagt!  ;D

(klarte ikke dy meg)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA