Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Alvorlig (dyr) feil på C-Zero?

Startet av Jejl, mandag 30. januar 2017, klokken 22:46

« forrige - neste »

Jejl

Her om dagen brukte jeg reservenøkkelen som har ligget i skuffen i litt over 3 år, og fikk opp en melding om at batteriet i nøkkelen snart måtte byttes.
Tenkte at denne meldingen ville forsvinne når jeg gikk tilbake til nøkkelen som vi bruker til vanlig, som har nytt batteri. Men det gjør den ikke, og reset hjalp ikke.
???

Tuxedo

Kan jo være at batteriet i den vanlige nøkkelen også begynner å bii dårlig.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Jejl

Tror det batteriet er under en mnd gammelt, så det burde jo ikke være dårlig.

cra

Har merket meg at billigbatterier har en tendens til å ikke virke så veldig lenge. Kan reservenøkkelen ligge nært nok bilen til at den merker denne, kanskje? Prøve å ta ut batterier av nøklene og se om en slik "reset" kan hjelpe?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Christopher Neumann Ruud

SitatSTEP 5: RESET KEY FOB LOW BATTERY ALERT
Almost done! The last step of the process is to reset the low battery alert that appears across the Model S screens. Taking both key fobs, with freshly replaced batteries, go back to the vehicle and sit within the driver's seat until the alerts disappear. If for some reason they do not disappear, doing a reboot of the Model S screen will reset the alerts.

http://www.teslarati.com/how-to-replace-the-tesla-key-fob-battery/

Odd G.

Fikk nettopp meldingen og skiftet batteri. Målte det gamle til 2,895 volt.
Meldingen forsvant ikke før jeg etter noen dager også skiftet batteriet i den andre nøkkelen også, det målte 2,910volt.
Odd G.

Tesla S 75D 2018
Tesla Model 3 Long Range (Solgt)
Tesla S 85D 2015 (Solgt)
Nissan Leaf 2013

@roger

Kontaktene i bunnen av foben som batteriet hviler mot, kan med fordel strammes litt opp. Bøy forsiktig alle tre "fjærene" litt opp, slik at kontakten med batteriet blir bedre. Min erfaring er at dette økter levetiden på batteriet med flere måneder.
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

boppus

Sitat fra: @roger på fredag 02. desember 2016, klokken 11:20
Bøy forsiktig alle tre "fjærene" litt opp, slik at kontakten med batteriet blir bedre. Min erfaring er at dette økter levetiden på batteriet med flere måneder.

Det er placebo.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Tuxedo

Sitat fra: boppus på fredag 02. desember 2016, klokken 13:02
Sitat fra: @roger på fredag 02. desember 2016, klokken 11:20
Bøy forsiktig alle tre "fjærene" litt opp, slik at kontakten med batteriet blir bedre. Min erfaring er at dette økter levetiden på batteriet med flere måneder.

Det er placebo.
Så lenge det har effekt, spiller det liten rolle om det er placeboeffekt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman


Tuxedo

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. desember 2016, klokken 17:09
Haha, leste du det du skrev nå nettopp   :D
Jepp...og siden det var ment å vekke latter, så antar jeg det var nokså vellykket  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Ljosdal

@ Jejl
Bilen vet hvilken FOB du bruker. Du må skifte batteri i reserve-FOB, og gå til bilen med den. Først da forsvinner meldingen om dårlig batteri i dash i bilen.
Jeg hadde samme problem, men skiftet dessverre batteri på feil FOB. Men da jeg byttet på reserve``n og brukte den til å låse/låse opp bilen forsvant meldingen endelig!

Lykke til :-)
Svart P85 Signature #88

Tuxedo

Sitat fra: Ljosdal på fredag 02. desember 2016, klokken 22:08
@ Jejl
Bilen vet hvilken FOB du bruker. Du må skifte batteri i reserve-FOB, og gå til bilen med den. Først da forsvinner meldingen om dårlig batteri i dash i bilen.
Jeg hadde samme problem, men skiftet dessverre batteri på feil FOB. Men da jeg byttet på reserve``n og brukte den til å låse/låse opp bilen forsvant meldingen endelig!

Lykke til :-)
Ja, og for å være seriøs for en gangs skyld, så vet bilen forskjell på de forskjellige fob'ene.  Når den klager på lavt batteri på én fob, så slutter den først å mase når samme fob'en har presentert seg med nytt batteri.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

jkirkebo

Sitat fra: Tuxedo på fredag 02. desember 2016, klokken 23:49
Sitat fra: Ljosdal på fredag 02. desember 2016, klokken 22:08
@ Jejl
Bilen vet hvilken FOB du bruker. Du må skifte batteri i reserve-FOB, og gå til bilen med den. Først da forsvinner meldingen om dårlig batteri i dash i bilen.
Jeg hadde samme problem, men skiftet dessverre batteri på feil FOB. Men da jeg byttet på reserve``n og brukte den til å låse/låse opp bilen forsvant meldingen endelig!

Lykke til :-)
Ja, og for å være seriøs for en gangs skyld, så vet bilen forskjell på de forskjellige fob'ene.  Når den klager på lavt batteri på én fob, så slutter den først å mase når samme fob'en har presentert seg med nytt batteri.

Så om du mister fob'en med dårlig batteri er det kjørt? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tuxedo

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 03. desember 2016, klokken 00:00
Sitat fra: Tuxedo på fredag 02. desember 2016, klokken 23:49
Sitat fra: Ljosdal på fredag 02. desember 2016, klokken 22:08
@ Jejl
Bilen vet hvilken FOB du bruker. Du må skifte batteri i reserve-FOB, og gå til bilen med den. Først da forsvinner meldingen om dårlig batteri i dash i bilen.
Jeg hadde samme problem, men skiftet dessverre batteri på feil FOB. Men da jeg byttet på reserve``n og brukte den til å låse/låse opp bilen forsvant meldingen endelig!

Lykke til :-)
Ja, og for å være seriøs for en gangs skyld, så vet bilen forskjell på de forskjellige fob'ene.  Når den klager på lavt batteri på én fob, så slutter den først å mase når samme fob'en har presentert seg med nytt batteri.

Så om du mister fob'en med dårlig batteri er det kjørt? ;)
Nei, det er ikke kjørt, det blir bare et j*vla mas en stund. Sannsynligvis.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA