Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: GM gjør det ikke skikkelig denne gangen heller?

Startet av codewhip, mandag 30. januar 2017, klokken 13:50

« forrige - neste »

codewhip

Det var tydeligvis en kollisjon mellom en Model X og en lastebil på E18 i Vestfold i dag:
http://touch.tb.no/ulykke/e18/politi/tesla-smalt-inn-i-lastebil-pa-e18/s/5-76-424828

Dette føyer seg vel inn i rekken av saker der fokuset fra journalistene alltid er på at det er en Tesla og ikke "en personbil" eller endog "en elbil" som er involvert når det er en Tesla. Aner jeg en viss underliggende hinting om at det kan ha vært en autopilot-feil også?

Håper det går bra med sjåføren. Forøvrig ser jo kupeen helt intakt ut på bildet, så at frunken er deformert er vel bare et tegn på at bilens deformasjonssone har virket som den skal?

diax

Føreren ligger på sykehus og får behandling nå. Vedkommende var alene i bilen.

jlan

Det viktigste nå er at det går bra med føreren.

Men det er vel forsåvidt forståelig at det blir fokus på Tesla, når de lanserer bilen slik: "Model X is the safest, fastest and most capable sport utility vehicle in history", "--Automatic Emergency Braking".

Jeg synes dette punktet i manualen er litt merkelig:
"When Automatic Emergency Braking has reduced the driving speed by 25 mph(40 km/h), the brakes are released". Med en bremseretardasjon på 1g er det snakk om litt over 1 sekund bremsing før føreren må ta over.

(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA