Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Øke rekkevidde

Startet av kodalse, søndag 29. januar 2017, klokken 18:24

« forrige - neste »

elektrolux

#30
Ville lagt til Autoseiling, maks vekt på 1200 kg, og Webasto i stedet for varmepumpe. Ikke behov for mer enn 4 seter.

Webasto sparer vekt både med at hele AC blir unødvendig, og ved at behovet for batteristørrelse synker med ca 25%

Vektbegrensningen er med på å stille intelligente krav til design av karrosseri og drivverk, og vil medfører raskere lading grunnet redusert forbruk. 4 seter i stedet for 5 gir mulighet til smalere, lettere og mer sexy bil.

En slik bil kan lett bygges med 300-400 km reell rekkevidde, og svært rask ladetid.

Bildet viser et eksempel på hvordan en slik bil kunne sett ut.





Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nr1rayner

@tomrh
Synes da å huske at det er antispinn knapp rett ved siden av knapp til rattvarme/ladeluke på min, kanskje de gjorde om fra gen 1..

@elektrolux
Webasto, ja takk!
Men på bensin, ikke diesel. Av erfaring er det ofte røyk, sur lukt og driftsproblemer med diesel Webasto, soter vel igjen..
Men AC vil jeg gjerne ha, og da kan jeg like godt ha VP.
Apropos varme ønsker jeg system som på Tesle og vel Ampera-e, som bruker eventuell overskuddsvarme til kupeen. Sløsing å sende uønsket varme fra motor, batteri, inverter mm ut, og samtidig kjøre full fres med PTC-element  >:(
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

moby666

Det forklarer hvorfor jeg ikke fant denne knappen på egolf da jeg stod fast tidligere i dag. Noe så klønete! :-1-:


Sitat fra: tomrh på tirsdag 28. februar 2017, klokken 08:09
Et krav til min neste elbil er at knappen for å slå av antispinn er plassert veldig tilgjengelig, slik som på Leaf og trillinger (dvs. e-Golf er uaktuell siden man må inn i menysystemet). Denne funksjonen er uvurderlig når det ligger 5 cm slaps i bratt motbakke og man må spinne seg ned til grep.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA