Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Øke rekkevidde

Startet av kodalse, søndag 29. januar 2017, klokken 18:24

« forrige - neste »

Ebe

Ja, sitter og håper de får til 45/60 batteri i en ny versjon av eNv200. Pluss en litt annen utforming på baksetene og bakvinduene.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

KapteinLefso

Krav til min neste elbil er at den leveres i løpet av neste uke.
2017 BMW i3

AppleKnocker

Krav til min neste elbil er:
*Kvasi-(11kw) eller semihurtiglading (22kw) - slik at den kan lades kjapt hjemme og brukes mest mulig
*DAB radio - fordi jeg har lyst å høre på radio selv etter at FM slukkes
*Umulig å kjøre tom på 10 mil uavhengig av føre, utetemp og hastighet på motorvei (innenfor førerkort beslag) - fordi jeg ikke trives i trailerfeltet om vinteren
*Klarer 20 mil uten lading med fornuftig kjøring på motorvei -fordi det er det lengste vi kjører med nr 2 elbilen.
*App for forvarming - bare må ha det

Leveres i januar.

Regner med å dra på den rundt 100 000 km før Tesla M3  (m/hengerfeste!), Ioniq 2 (m/hengerfeste?) eller ny Leaf (m/hengerfeste?) kommer.

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

bmw2002

Har bestilt Ampera-E, men vår neste elbil som skal erstatte BMW stasjonsvogn må ha:

- 90kw eller mer batteri
- 500-600 liter bagasjeplass
- God plass til barneseter
- Hengerfeste
- Interiørkvalitet på nivå med BMW/Mercedes
- Svært gode lys
- Minst samme utstyr som vår BMW: Headup display, 360 grader kamera etc
- Høy kvalitet (ingen feil på vår 4 år gamle BMW)
- Bakhjuls eller 4 hjulstrekk

Så langt ser Jaguar I-Pace, Audi e-tron og MB EQ ut som spennende kandidater

Electric Wizard77

Krav:

Medium/Liten Varebil med minimum 15mils rekkevidde på vinter.
Hengerfeste til hageavfall etc.
Minst mulig jåleutstyr som kan gå i stykker.

Kjekt å ha:

4WD
Hurtiglading
Rustfritt understell/karrosseri

Ebe

Sitat fra: bmw2002 på søndag 04. desember 2016, klokken 11:37
Har bestilt Ampera-E, men vår neste elbil som skal erstatte BMW stasjonsvogn må ha:

- 90kw eller mer batteri
- Hengerfeste
- Svært gode lys

Er du ikke veldig nærme en Tesla X her?
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

jkirkebo

Sitat fra: Ebe på søndag 04. desember 2016, klokken 22:50
Sitat fra: bmw2002 på søndag 04. desember 2016, klokken 11:37

- 90kw eller mer batteri
- Hengerfeste
- Svært gode lys

Er du ikke veldig nærme en Tesla X her?

Enig, men HUD fåes vel ikke foreløpig. Veldig godt lys kan fikses med et par LED-bars (fjernlys ihvertfall), jeg planlegger et par Rigid E2-10 om det er plass.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Vil tro at punktene interiørkvalitet og høy kvalitet ekskluderer Model X fra bmw2002 sitt ståsted. Selv synes jeg både BMW og MB gjør en del billige valg i bilene sine når det gjelder interiør.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

bmw2002

Sitat fra: turfsurf på mandag 05. desember 2016, klokken 06:50
Vil tro at punktene interiørkvalitet og høy kvalitet ekskluderer Model X fra bmw2002 sitt ståsted. Selv synes jeg både BMW og MB gjør en del billige valg i bilene sine når det gjelder interiør.

Enig i at BMW og MB gjør noen billige valg av og til, f.eks Kina-skjermen på enkelte MB.

Men jeg oppfatter Tesla Model X til å ha alt for dårlig kvalitet når man ser på pris. Er heller ikke veldig imponert over utseende og falkevingedører.

Opel Ampera-E er heller ikke pen eller har bra kvalitet på interiør, men det er en ganske rimelig nr 2 bil, med forhåpentligvis få feil.

Model X

knut.aulie

Kravet til min neste elbil er at den heter Ampera-e og leveres første halvår 2017

Kravet til den etter det er 4wd , hengerfeste og panoramatak. Håper det blir i 2018

Deretter håper jeg på 1000km rekkevidde, 350 kW lading  og god plass [emoji41]

Hansi

Sitat fra: knut.aulie på mandag 05. desember 2016, klokken 17:43
Kravet til min neste elbil er at den heter Ampera-e og leveres første halvår 2017

Hehe, enig. Håper den leveres første halvår 2017, men greit om den leveres Q3 2017 også
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

turfsurf

Sitat fra: bmw2002 på mandag 05. desember 2016, klokken 17:31
Men jeg oppfatter Tesla Model X til å ha alt for dårlig kvalitet når man ser på pris. Er heller ikke veldig imponert over utseende og falkevingedører.
I.f.h.t biltypen synes jeg Model X er ganske OK å se på. Mye bedre enn f.eks XC90 og X5, for ikke å snakke GLE. Men enig at opplevd kvalitet er litt simpelt her og der. Men det værste med Model X er usikkerheten m.t.p. verkstedopphold. Har en X 90D i bestilling, men er veldig usikker etter problemene med de to Model S vi hadde, og endringen i serviceinnstilling fra Tesla. Redd for at FWD blir en gjenganger, og at de aldri blir fikset skikkelig, bare inn til stadige justeringer og lapping.

Men så er det jo slik at det ikke er noen alternativer på markedet når det gjelder langtursbil for en familie på 5 i nær fremtid. Har vurdert å vente på i-Pace eller Q6, men de er nok litt mindre, og pris og leveringstid er ukjent, og ikke har de AP.Frister ikke med ett ekstra år med i3 + leiebil eller ventebil heller.

Ønsker egentlig bare en elektrisk familiefrakter med plass til litt bagasje, firehjulstrekk, hengerfeste, autopilot og ett europadekkende ladenettverk. Er jo ikke så mye forlangt det?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

sail4fun

Ønsker
4WD
lade til 500km på < 15 minutter(passaten får 950km etter 5 minutter ved pumpa)
Hengerfeste
Tak lastestativ
Og vi har bil#1
I mellomtiden er I3n top bil#2

Sent from my iPad using Tapatalk
e-golf
I3

tomrh

Et krav til min neste elbil er at knappen for å slå av antispinn er plassert veldig tilgjengelig, slik som på Leaf og trillinger (dvs. e-Golf er uaktuell siden man må inn i menysystemet). Denne funksjonen er uvurderlig når det ligger 5 cm slaps i bratt motbakke og man må spinne seg ned til grep.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

JorgenM

Krav til min neste elbil:

Minimum 400km rekkevidde
4WD
Krok
5-seter

Helst BMW :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA