Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Cowboystrekk, søndag 29. januar 2017, klokken 17:39

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Kanutten på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:18
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:16
Og heldigvis er Model S``pålitelighet nå gjennomsnittlig slik at det ikke lenger er et argument mot Model S i favør fossilbil :)

Det finnes det antagelig et par stykker her inne som er litt uenige i dette

Og nettopp derfor ser man på overordnet statistikk, slik jeg henviser til. For ikke å sitte med uriktig oppfatning.

Om du vil finner du lett eiere av andre biler som har hatt driftsstans. Eller tror du det er et problem man kun opplever med Model S :) ?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kanutten

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:19
Eller tror du det er et problem man kun opplever med Model S :) ?

Nei, men jeg tror Tesla er vesentlig mer utsatt enn mange andre premium-merker.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

Øyvind.h

Sitat fra: Kanutten på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:22
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:19
Eller tror du det er et problem man kun opplever med Model S :) ?

Nei, men jeg tror Tesla er vesentlig mer utsatt enn mange andre premium-merker.

Og det er derfor man ser på de store statistiske undersøkelsene. Statistikken trumfer følelser og antakelser.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

DagfinnN

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:25
Sitat fra: Kanutten på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:22
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:19
Eller tror du det er et problem man kun opplever med Model S :) ?

Nei, men jeg tror Tesla er vesentlig mer utsatt enn mange andre premium-merker.
Og det er derfor man ser på de store statistiske undersøkelsene. Statistikken trumfer følelser og antakelser.
+1
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Øyvind.h

Men bare så det er sagt – min opplevelse er at Model S har mer unødvendig småpirk enn konkurrenter i samme segment.
Kromlister som ikke matcher 100%, løse gummipakninger, diverse paneloverganger og generell opplevd kvalitet opplever jeg at ligger under konkurrenter. De har også valgt en del løsninger som ikke er gode og som fortsatt ikke er revidert etter flere år. Det skuffer.

Men for meg veier de positive sidene helt klart opp for avvik på kromlister, rammeløse vinduer som kan kreve silikon på vinteren, manglende fysiske knapper for baksetevarme osv.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Kanutten på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:22
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:19
Eller tror du det er et problem man kun opplever med Model S :) ?

Nei, men jeg tror Tesla er vesentlig mer utsatt enn mange andre premium-merker.

Jeg kjenner personlig flere enn to Volvo-eiere som har hatt driftsstans pga. motor- eller girkasse-ras, og som har betalt +/- 100k hver for å få bilene sine på veien igjen. Dette er snakk om Volvoer som på tidspunktene de stoppet var nyere enn min gamle TMS, som til dags dato ikke har hatt driftsstans.

MEN, som Øyvind.h poengterer; slike enkelteksempler er rasjonelt sett irrelevante sammenlignet med de store statistikkene som finnes. (Men uansett er Volvo-eksemplene mine effektive når jeg havner i diskusjon om temaet :) )
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cowboystrekk

Begynner å få interessante tall da. Ca 10% har det jeg kaller uakseptable feil med flere driftsstans. Ca 10% med 1. Totalt litt over 200 stemmer, noe som tilsvarer nesten 2% av Norges Teslaeiere.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Nasatech

Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:56
Begynner å få interessante tall da. Ca 10% har det jeg kaller uakseptable feil med flere driftsstans. Ca 10% med 1. Totalt litt over 200 stemmer, noe som tilsvarer nesten 2% av Norges Teslaeiere.

1.5%. 13.111 Tesla registrert i Norge ;)

http://www.itanywhere.no/Tesla.php

snappy

Sitat fra: GeirHM på onsdag 30. november 2016, klokken 19:44
Jeg krysset av for svar alternativ 2 "Større feil som innebar at bilen ikke var kjørbar". Det har skjedd ved to anledninger. Først var det en jordingsfeil som sendte alle mulige og umulige meldinger ut på displayet. Tesla kom med en gang med kranbil med leiebil på planet. Andre gangen fikk jeg beskjed om at bilen måtte til service og at det var fare for at den ikke ville restarte. Meldingen kom og gikk. Leverte bilen og fikk leiebil mens de fikset den.

Betyr dette at bilen ikke kan brukes som nummer 1 bil? Vel, jeg har brukt min som nummer en bil i et og et halv år og har på den tiden kjørt 70 000 km. Den ER nummer en bil. Jeg vil ikke bytte.

PS. Skulle gjerne hatt AP 2.0. (Har 1.0)

Hei
Høres ut som jeg har ca samme feil - fikk beskjed om at et "jordingspunkt måtte sveises". Våre biler kom jo samtidig - mulig dårlig batch...Brukte de lang tid på å fikse ?
2014 e-UP
2015 85D

Megaoctane

Sitat fra: fonberg på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:44
Jeg kjenner personlig flere enn to Volvo-eiere som har hatt driftsstans pga. motor- eller girkasse-ras, og som har betalt +/- 100k hver for å få bilene sine på veien igjen. Dette er snakk om Volvoer som på tidspunktene de stoppet var nyere enn min gamle TMS, som til dags dato ikke har hatt driftsstans.

Hvis dette var rimelig nye biler siden de var maks 2-3 år gamle, så skulle vel dette vært dekket av garantien? Har ikke Volvo 5 års garanti?

pwb

Sitat fra: Megaoctane på torsdag 15. desember 2016, klokken 06:22
Sitat fra: fonberg på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:44
Jeg kjenner personlig flere enn to Volvo-eiere som har hatt driftsstans pga. motor- eller girkasse-ras, og som har betalt +/- 100k hver for å få bilene sine på veien igjen. Dette er snakk om Volvoer som på tidspunktene de stoppet var nyere enn min gamle TMS, som til dags dato ikke har hatt driftsstans.

Hvis dette var rimelig nye biler siden de var maks 2-3 år gamle, så skulle vel dette vært dekket av garantien? Har ikke Volvo 5 års garanti?

Nei, Volvo har kun 3mnd garanti på alle sine biler. De har også blitt fritatt for reklamasjonsansvar som alle andre må følge. Tror dette kom igjennom som en felles avtale mellom de nordiske landene så man ikke skulle miste Volvo som man gjorde med Saab.

Skjøteledning


Hodetelefoner

Vi med D5 har hatt en del motorer og automstkasser haha.  3 kasser 70k stk.  Motor ca samme.

geear

Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:56
Begynner å få interessante tall da. Ca 10% har det jeg kaller uakseptable feil med flere driftsstans. Ca 10% med 1. Totalt litt over 200 stemmer, noe som tilsvarer nesten 2% av Norges Teslaeiere.
Jøss... lest over fire sider i spenning her og ventet på at noen skulle oppdage den forholdsvis alvorlige regnefeilen som har vært gjentatt utallige ganger uten at det virker som noen har stusset over den... Kudos for at du var førstemann som klarte å komme i nærheten av riktig. :-)

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 02. desember 2016, klokken 23:01
Over 13000 Tesla registrert i Norge nå. Kun 157 stk har stemt her inntil nå. Foreløpig alt for tynt grunnlag å se den store helhet.
Kun 0,01% av Norges Tesla eiere har stemt her.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

DagfinnN

Sitat fra: gr på fredag 16. desember 2016, klokken 10:38
Sitat fra: Cowboystrekk på lørdag 10. desember 2016, klokken 09:56
Begynner å få interessante tall da. Ca 10% har det jeg kaller uakseptable feil med flere driftsstans. Ca 10% med 1. Totalt litt over 200 stemmer, noe som tilsvarer nesten 2% av Norges Teslaeiere.
Jøss... lest over fire sider i spenning her og ventet på at noen skulle oppdage den forholdsvis alvorlige regnefeilen som har vært gjentatt utallige ganger uten at det virker som noen har stusset over den... Kudos for at du var førstemann som klarte å komme i nærheten av riktig. :-)

Sitat fra: Egil Fonn på fredag 02. desember 2016, klokken 23:01
Over 13000 Tesla registrert i Norge nå. Kun 157 stk har stemt her inntil nå. Foreløpig alt for tynt grunnlag å se den store helhet.
Kun 0,01% av Norges Tesla eiere har stemt her.
I tillegg er utvalget (de som har svart) sannsynligvis så skjevt at dette bare mest er som underholdning å regne. For å kunne si noe konkret om antall feil/misnøye/fornøydhet blant Teslaeiere må det sendes ut et spørre skjema til et tilfeldig utvalg. Først da får man et representativt utvalg og kan statistisk påpeke trender selv om bare noen på prosent av Tesla-eiere svarer. Ikke misbruk statistikk.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA