Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alle parkeringsplasser i Oslo Sentrum fjernes fra 1 juni (Ring 1)

Startet av jin1987, lørdag 28. januar 2017, klokken 22:49

« forrige - neste »

jin1987

Jeg skjønner ikke , de som har laget Mercedes b klassen eldrive har ikke mer en rekkevidde på 230km. Samme folka som har lagd Denza 400 er basert på b klassen (selges i asia), har en rekkevidde på 400 km! B klassen har vært ute nå på markedet i 2 år og ikke noe nytt om rekkevidde, mens de andre elbilene får bedre rekkevidde hvert år!

tiger``n

Jeg leste nylig noe om dette, har ikke klart å finne det igjen.
Var hvertfall et intervju med en sjef hos Mercedes, som sa at teknologi utviklingen har gått så fort at MB med enkelhet kunne ha fått reell rekkevidde på cirka 300 km på MB-B250e bare ved å bytte til nyere batterier i samme karosseri.
Dette vil vel tilsi 50-55 kwh.
Om de VIL gjøre dette derimot, det er langt fra sikkert.
Mange produsenter har nok MYE i forskning og utvikling som de sitter og ruger på. Det gjelder å slippe det i passe små doser for å selge mest mulig, før de slipper versjoner som er bare litt bedre etter et par år. Sånn er jo business. Husk også at markedet for elbiler er ganske smalt, er noen få lang som kjøper det meste av de. Alle andre plasser enn Norge stort sett er de jo veldig mye dyrere enn konvensjonelle biler. Så det er et spørsmål om det er nok folk til å kjøpe dem også, nytter ikke å lage allverdens gode biler til lave priser dersom folk ikke kjøper dem, de er nødt til å få en business ut av det.

RickI

Denza 400 ser fin ut...
Det skulle være mulig å bytte batteri (oppgradert bmw i3 eller nissan). Jeg fikk inntrykket at MB har gitt opp tanker å investere mer i 250e. Det verste for meg er at bilen mangler hurtiglader (perfekt for bykjøring men mareritt for lengre turer). Å lade bilen som har 60kw uten hurtiglader skal ta en evighet (mareritt x 2). Det var snakk om JDEMo/Chademo for MB tidligere, men ingenting skjer  :( Sånn er det dessverre...alt er business

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA