Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Frosne vinduer? Tips til løsning?

Startet av goggo, lørdag 28. januar 2017, klokken 22:15

« forrige - neste »

goggo


Jeg har sett litt på 43 KW ladekartet til Pudderjagar, og det er jo egentlig ikke så steingæernt i Sør Norge hvis man har et stort batteri og ikke trenger å lade så ofte.  Og jeg kjører en del på kontinentet, og der er jo 43 KW standard på de fleste hurtigladestasjoner ser det ut som.

https://drive.google.com/open?id=1tKiy41u2dk1xtrFE73Zw0I_2C6o&usp=sharing

Nå skal jo RBI bare selge R90 utgaven (med 22 KW lading) i Norge, men hvis jeg kunne få tak i en Q90 til omtrentlig samme pris så vil jeg vurdere å bytte inn C-Zeroen.

I den forbindelse har jeg noen tanker/spørsmål. Kanskje det er noen her som har kommentarer...


  • Jeg har lest at Q90 utgaven har 370 km NEDC rekkevidde, mens R90 har 400 km. Jeg ser ikke det som noe problem for meg, men lurer på hvorfor det er slik når det er samme batteriet?
  • Noen som vet hvilke land i Europa som skal selge Q90 utgaven, og hvordan man finner ut hva som er eksportprisen fra disse landene?
  • Har Renault "Europa garanti" på sine biler, slik at garantien gjelder i Norge hvis bilen er kjøpt i et annet land? Evt. andre ulemper mht garantier/service ved nybilkjøp fra utlandet?
  • Hva med lånefinansiering i Norge ved kjøp av nybil i utlandet, vil dette by på problemer?
  • Andre momenter?

Og en ting til sist: Er det noen som har spurt RBI om de er villige til å ta inn og selge Q90 utgaven i enkelt tilfeller?

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

ladov

Da Renault oppgraderte q210 til r240 var det uten å endre batteriet. Noe av økningen kom fordi de tillot seg å bruke mer av bruttokapasiteten til batteriet mens noe kom ved å bruke en mer effektiv motor. Prisen var at ladehastigheten gikk ned fra 43 til 22kW. Jeg antar at vi ser det samme her, Q90 har samme motor som Q210 mens R90 har samme motor som R240. Eller i det minste bygger på to forskjellige motorer.

Hørte for øvrig at vinterpakke ikke er tilgjengelig på Q90-modellen..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

pudderjagar

Kunne eit anna alternativ være ei betre løysing:

Kjøp ein 210 versjon som har gått lengst mulig. Bytt batteri og vips så har du ein Q90 med 400 km NEDC. Eg vurderer dette seriøst for min bil iallfall sidan eg har 210 versjonen. Men tenkte at batteriet skulle få gå ein god del km til slek at ikkje pristapet vært så stort med tanke på batteriet. Man får jo same pris på nytt batteri uansett om da gamle har gått 10 000 eller 200 000 km.

Ser at billigaste Zoe Intense på Finn kostar 149 000 kr. Pluss batteribytte så vært da 239 000 kr. Ny 400 versjon Zoe Intense 249 000 kr. Du spare 10 000 kr og får vinterpakke med å kjøpet og den etter mitt syn beste og mest robuste motoren.

FINN-kode: 84491555

Eit av landa som selger 43 kw er Nederland. Eg lurer på om ikkje dei har batterileige istadenfor å eige batteria. www.renault.nl
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA