Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tregt forum / treg respons

Startet av Patriq Backlund, tirsdag 14. desember 2010, klokken 15:43

« forrige - neste »

Patriq Backlund

Jeg må bytte drivakselmansjettene på en Kewet (Citi-Jet 5)

Noen som har gjort det og har noen erfaringer? Er det enkelt å få av nav osv ? Trenger man noe spesialverktøy ? Fungerer det med vanlig avtrekker ? Pleier det på å sitte noe så inn i #%¤ ?
Det er de yttre det er snakk om.

Alternativet er slike mansjetter man folder rundt og limer sammen. Men jeg foretrekker hele varianten.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

eljet

har ikke byttet de selv på kewet men det finnes mansjetter som du trer over drivaksel
du kan ikke lime mansjettene selv.
Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

mohpet

Mine var gaaen for et par aar siden, skikkelig slarkete. De skiftet begge drivakslene komplett for kr 450 for paret pluss en times arbeid pluss mva hos Pure Mobility paa Oekern. Endte opp paa godt under 2' alt inkl. Da fikk jeg helt nye Buddy aksler med groenn gummi. Jeg har en Kewet 5. Ble en helt annen bil mht slark og lyd naar jeg gikk fra forover til revers og vice versa. Anbefales.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Patriq Backlund

Sitat fra: eljet på mandag 21. februar 2011, klokken 21:05
har ikke byttet de selv på kewet men det finnes mansjetter som du trer over drivaksel
du kan ikke lime mansjettene selv.

Sier du det. Hvorfor ikke det?
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

Patriq Backlund

Sitat fra: mohpet på mandag 21. februar 2011, klokken 21:28
Mine var gaaen for et par aar siden, skikkelig slarkete. De skiftet begge drivakslene komplett for kr 450 for paret pluss en times arbeid pluss mva hos Pure Mobility paa Oekern. Endte opp paa godt under 2' alt inkl. Da fikk jeg helt nye Buddy aksler med groenn gummi. Jeg har en Kewet 5. Ble en helt annen bil mht slark og lyd naar jeg gikk fra forover til revers og vice versa. Anbefales.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Sist jeg spurte på PureM hadde de ikke. Fant noen jeg tror skal passe hos Meca. Men da hadde jeg allerede kjøpt lim-varianten. Har brukt disse før. Så når det blir arbeidstemperatur for det skal jeg skifte til disse.
Oslo:
Alfa Romeo 1970 Junior Zagato, Alfa Romeo 1984 GTV6, Volvo 1997 855 , 2003 Volvo XC90, 2004 Kewet Citi-Jet 5, 2010 Buddy Premium, 2019 Mitsubishi Outlander PHEV

hkaspenberg

På min Kewet 5 var det ikke drivakselmansjetter, men drivknutene lå åpne for vær, vind og salt. Det er/var ikke noe problem å få av akslene, det er bare å jekke opp under hovedramma, demontere støtdemper og svinge opphenget ned så langt det går. Da går det akkurat å få akseltappen ut av hjullageret.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA