Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det dekktrykkmåler som standard på 2012-Leaf?

Startet av j-Golf, torsdag 26. januar 2017, klokken 18:13

« forrige - neste »

tutti

#15
Sitat fra: Rio på søndag 27. november 2016, klokken 11:35
Vi har et ordtak her: Ladebehovet er størst før man får bilen! ;)

I gjennomsnitt kjører man under 40 km/dagen, hvilket tilsier noen 2 timer med lading på 3,7 kW.

Med 30 kWh så lader du fra 0 til 100% på 9-10 timer, men i praksis vil du jo ikke komme hjem med 0%, og sannsynligvis vil du heller ikke behøve 100% tidlig neste morgen.

Jeg kjører godt over 20000 km/året, og lader med 2,3 kW. Ikke noe problem, selv om bruksmønster selvsagt varierer.
Jeg merker at ladebehovet mitt bare øker og øker, nå 3'de vinter med egolfen. Jeg kjører over 30000 km i året nå og lader kun med 16A eller Combo og det er et problem fordi hastigheten er så treg eller fryktelig dyr strøm på tur. Med 32A så kan det bli lettere, men den lokale el-leverandøren nekter å levere 32A her i distriktet. Da blir det vel bare 25A, noe som er i tregeste laget når man får et stort batteri.

Rio

tutti:

Med 25 A kan du fullade en 30 kWh bil fra 0 til 100% på ca 6 timer. Det er mindre enn du bør sove! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

vitcho

Men J-golf, hvis dit kørselsmønster hedder ca. 40 km og du kan lade hjemme, ville jeg altså ikke købe den nye version. Så ville jeg købe en brugt. Elbiler i DK har det vildeste værditab i øjeblikket pga. hurlumhejet med afgifterne. Så du kan få en næsten ny e-golf med fortsat garanti og masser af ekstraudstyr for 220k (måske endda mindre, hvis du krejler lidt). Hold det op i mod den nye version med tilsvarende udstyr, som nok kommer langt på den forkerte side af 350k. Det er godt nok meget at betale for den ekstra rækkevidde! Husk også, at der kommer en kæmpe bølge af nye biler i 2018, som nok har 4-500km range. Du skal i hvert fald vide, du nok afskriver 100k det første år alene...

jensjacob

#18
Jeg har 40 km til arbejde så jeg kører fast 80 hver dag 5 dage om ugen. Hvis det var mit eneste kørselsbehov, så kunne jeg nøjes med at lade med 6 A mens jeg spiser og ser TV og så lidt mere med 6A mens jeg sover.

Men sommetider kommer jeg hjem fra arbejde og skal have drengen til sport, eller jeg skal handle på vej hjem fra arbejde eller noget helt tredie. Den højere ladehastighed jeg ønsker i hjemmet (11 kW ville være perfekt) handler om hvor hurtig bilen kan nå at blive klar til de små ekstrature der vil dukke op i løbet af dagen. Ture man ikke kan eller gider planlægge sig ud af. Ture som man hellere ville køre i elbil end fossilbil hvis man havde strøm nok - og dermed havde valget.

Tænk over at en gammel e-Golf kan tilføje en ekstra halv tank på en time med 11 kW. Det ville være lækkert.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

j-Golf

Hej jensjacob og vitcho
Tak for jeres gode indlæg. Jeg har besluttet mig for at det skal være den nye e-Golf (vil ikke købe brugt) hvis ikke den kommer over 350.000. Jeg tror altså ikke den kommer derover for den nuværende kostede jo 306.000. Jeg synes stadig det er en ok deal i forhold til så mange andre nye biler, da den jo dog "kun" er pålagt 40% afgift i 2017. Ja, Opel kommer med Ampera-e men den er efter min mening grim og tarvelig i interiøret. Ingen premium feel i den ;)

vitcho

Det var så lidt :-)

Forstå mig ret, jeg vil også viiiiildt gerne have den nye e-golf - den ekstra rækkevidde vil gøre en kæmpe forskel for mig, og den er stadig det bedste bud på en elbil, hvis man ikke kan betale en Tesla. Jeg er super tilfreds med den (bortset fra rækkevidden). Men ak; hvis jeg skal sælge den 2016 model, jeg har, står jeg til at tabe minimum 110k, hvis jeg skal matche priserne på bilbasen, og det er den ekstra rækkevidde altså heller ikke værd. I praksis er det kun, når jeg kører til Fyn ca. én gang hver anden måned, jeg skal hurtiglade, og det tager ca. 20 minutter hver gang. Det er ca. 4 timer spildt henover et år. Det er jo petitesser. Men stadigvæk ærgrer det mig sgu.

Anyway - jeg håber da, du køber den, så jeg kan høre mere om den ;-) Man skal bare vide, hvad man går ind til. Og elbiler har et markant større værditab end normale biler. Hvis du accepterer det, så er der ingen ko på isen.

For mig og Jens Jacob så ønsker vi bare, Kreisel gør alvor af deres 55kwh-udvidelse af e-golf, hver gang vi puster lagkagelysene ud :-D


j-Golf

Ja værditabet er tårnhøjt på elbiler, men jeg forventer at have den i 10 år, og så vil jeg tro, at det er ret ligegyldigt, om det er en elbil eller noget andet.

DavidS90D

Hvis du alligevel er "ligeglad" med prisen, så kan du overveje denne løsning: Mobil 10kW CCS lader.
https://www.alibaba.com/trade/search?fsb=y&IndexArea=product_en&CatId=&SearchText=portable+ccs+charger+10kw
Den er ikke gratis, men kan hurtigt blive en bedre løsning end noget hjemmelavet trafo-halløj.
Den er fremstillet i Kina, men det skal du ikke være bange for. De sover ikke når det gælder EV.
Prøv at bemærk nogle af de fotos som kommer når du trykker på de forskellige produkter.
Nebbenes er verdens største Tesla SuC...men Kina er godt med, med store hurtigladestationer. 

Men køb du roligt bilen først. Så opdager du hurtigt at du fint kan klare dig med mormors stikkontakt.
Gentager hvad andre også har sagt: Opladning af bilen er kun et problem for dem der ikke kører elbil.

Hansi

Dette er kanskje en diskusjon for en annen tråd, men er virkelig disse Kina-produserte laderne trygge?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA