Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lakkverksted Tesla - Bergen?

Startet av Elektrolytt, torsdag 26. januar 2017, klokken 11:13

« forrige - neste »

Elektrolytt

bruker B electric samme boltsirkel og innpress som andre Mercedes'er?

Tenker på om vi kan selge originalfelgene til "hvem som helst med nyere MB" og kjøpe et annet felgsett blandt det store utvalget som finnes av uoriginale felger?

PaulusA

Den bruker ihvertfall det samme som vanlig B
Sjekk felg konfigurator på martins.no
Kjøpte flotte 17" martins 10 eikede i mørk grå lakk som vinterfelger, fungerer glimrende
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

esbenkr

Hei!

Boltsirkel er MB standard 5-112 på B250e. Men på B250e er det et annet innpress enn på diesel/bensin B-klasse. Innpress varierer på MB modeller. Så man kan ikke uten videre bruke hvilken som helst MB-felg om hverandre på MB-biler.

B250e har standard innpress på 44mm. (Innpress er hvor dypt boltsirkelen sitter i felgen).

Du kan lovlig endre sporvidden med +/- 15 mm pr. aksel, eller +/- 7,5 mm pr. side.
B-klasse diesel/bensin er standard 49mm.

Både innpress og boltsirkel må stemme. Man kan bruke 49mm innpress på en B250e fordi avviket ikke er større enn 7,5mm pr side. Kan også bruke 44mm på en diesel/bensin B-klasse. (Se forklaring i link under).

http://www.felgimport.no/felgskolen/hva-er-innpress/531529d5-853a-4bed-b4c1-9c00e332ffd1

Vi kjøpte vinterfelger til vår B250e fra en lokal dekkfohandler. Endte opp med sorte Borbet V felger. Synes de passer bilen bra.

Si i fra om du har noen originalfelger du vil selge. :-)

Esben
Volvo V70 D3 2013
Vespa PK50XL 1990
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017

Elektrolytt

Ett sett med originale 16" 10-eike lettmetallfelger med sommerdekk kommer for salg snart.

Hva kan tenkes å være fornuftig/riktig pris for et slikt hjulsett? (ubrukt, kun stått på bil i utstilling hos forhandler, frem tiijøring når bil ble utlevert på vinterhjul).

PaulusA

Litt vanskelig å si hva du kan få for de, men i utgangspunktet ca 3000 for felger + 2000 for dekkene, dvs 4-5 laken tenker jeg

esbenkr

Man er dessverre raskt nede slike priser ja..

Se originalfelgene med nye hjul som BOS selger i Rogaland i linken under.

https://m.finn.no/butikk/bosrogaland.html?tp=c4204b241f27beb7f284eb61c45d9b45decc01eb12d035d31c56fe0b98e4fba7

Jeg er fortsatt interessert i de originale 16" 10-eikefelgene. Hva selger du dem for?
Kontakt meg på esbenkr(alfakrøll)online.no

Esben
Volvo V70 D3 2013
Vespa PK50XL 1990
Mercedes B Klasse ED "Edition" 2017

Elektrolytt

Sendt PM

Ligger også ute på kjøp og salg delen her på forumet.

PaulusA

Heisan,
Fikk du solgt de?
Ang uoriginalt vil jeg anbefale å sjekke hva felgene tåler av vekt. Jeg har kjøpt 17x8" felger av Martins, tror de tåler ca 800kg+ pr stk, mange 17" tåler kun rundt 600kg og det er litt lite for denne bilen.
Martins har i tillegg mange felger som er ferdigborret, hvor alt av originalt passer (bolter, kapsler) hvis man ønsker det, og du trenger ikke senterring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA