Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bom fordeler

Startet av Rolf Marius, onsdag 25. januar 2017, klokken 23:08

« forrige - neste »

Rolf Marius

Da har jeg tydeligvis en UMC som ikke funker lengre.. fikk melding på app om at lading var avbrutt..sjekket bil og UMC blinket rødt(mer enn 6gang)
Har prøvd å resette uten hell. Også prøvd å koble til schuko da jeg til daglig lader på blå 32a. Samme Driten der å...
Typisk at dette skjer fredag etter stengetid hos Tesla..

Er det slik at de fleste har UMC på lager? De må sende en fort som faen på mandag..bor i Kr.sund, så bruker Ålesund som servicesenter...
S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

BømloBjørn

Ring de strax!   Ålesund har åpent til 15 i dag...

Rolf Marius

Salgsavdelingen hadde lite info  :P

Men får ringe Jørgen & co mandag morgen i tilfelle
S85

Jejl

Hvis du trenger lading ila helgen vil jeg foreslå at du ber at noen som bor i nærheten sende en pm, og låne deg en UMC.
Skulle fått låne en av meg, men jeg bor ikke i nærheten av Kr.sund.

Øyvind.h

Forstår fortsatt ikke at noen baserer seg på å eie kun en eneste ladekabel.

Men Tesla har i det minste kabler på lager stort sett, så man kan kjøre innom og bytte ved behov.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rolf Marius

Må vel kjøre på SC på aspøya en runde i morgen så jeg får ladet opp. Noen mil å kjøre, men får være en nødløsning til i er helgen
S85

Muffinman

Flott at du finner en adhoc løsning så slipper jeg å hjelpe deg ;)

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 26. november 2016, klokken 17:39
Forstår fortsatt ikke at noen baserer seg på å eie kun en eneste ladekabel.

Men Tesla har i det minste kabler på lager stort sett, så man kan kjøre innom og bytte ved behov.

En fast ladestasjon hjemme og UMC liggende i bilen hele tiden er nok en bedre løsning ja. Hører jo også de som har lagt ut på tur og glemt UMC hjemme fordi den henger semi-permanent i kontakten der. Kjedelig å stå på hytta uten å få ladet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjetilw

Har nylig byttet UMC to ganger. Begge gangene har de sendt ny UMC kort tid etter at jeg har ringt. Har 25 mil til servicesenter, så postpakke er å foretrekke.

God service i Ålesund. At posten ikke klarte å levere en "ekspress over natten" pakke som ble sendt på en torsdag, før mandag, får jeg vel stille posten til ansvar for og ikke Tesla..  >:(
S70D - Oktober 2015

Rolf Marius

Etter å ha testet kabel i morrest på jobb også(for å sjekke at det ikke var jordfeil hjemme eller i nabolaget) fikk jeg beskjed om at ny kabel ble sendt ut før 12:00 i dag  :)
S85

Rolf Marius

Da har jeg hentet ut ny UMC. Så the Big question.. Jeg lader utendørs uten mulighet til å legge den under tak ellerslikt  fram til slutten av januar(nytt hus da med carport..) Jeg har en mistanke om at den ikke liker været vi har på Vestlandet til tider..kan det være en ide å "kle på" selve adapteret en pose med strips i hver ende for og holde den tørr? Eventuelle andre tips mottas med takk  8)
S85

joda

Pose med litt gaffatape gjør underverker på UMC som må henge ute i vestlandsvær. :)

Min UMC har hatt det slik 1,5 år nå, uten noen antydninger til problemer.
TMS 85D

Rolf Marius

Sitat fra: joda på onsdag 30. november 2016, klokken 23:05
Pose med litt gaffatape gjør underverker på UMC som må henge ute i vestlandsvær. :)

Min UMC har hatt det slik 1,5 år nå, uten noen antydninger til problemer.

tror jeg må ty til noe slikt ja :P Merkelig at de ikke kan komme med et vanntett alternativ framfor "vannavstøtende"
S85

cra

Har gjort tilsvarende på håndtaket på gamlesorten UMC. Fikkvann i pistolen, og det gjorde at lading ikke fungerte. En plastbit over festet med tape (etter grundig tørking) gjorde susen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rolf Marius

Sitat fra: cra på torsdag 01. desember 2016, klokken 10:10
Har gjort tilsvarende på håndtaket på gamlesorten UMC. Fikkvann i pistolen, og det gjorde at lading ikke fungerte. En plastbit over festet med tape (etter grundig tørking) gjorde susen.

Var visst UMC av nytypen som tok kveld sist her nå (serienummer B) Så mulig det kan være lurt å tette rundt selve håndtaket også ja. Været her for tiden er sludd,regn,stiv kuling, hagl etc  :P
"vinteren" sin det....  ::)
S85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA