Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan man fjerne pipevarselet som kommer nå man lukker bakluka?

Startet av blackleaf1, onsdag 25. januar 2017, klokken 20:37

« forrige - neste »

Sele

Da er det bare og skru på tåkelysene som har halogen og bruke dem på slike dager,har for øvrig aldri hatt problemer med dugg i de lyktene. Her i Rogaland er ikke dette et eksisterende problem med islag på lyktene.

blackleaf1

nr1rayner: her er lyktene : https://teknikkbutikken.no/Arbeidslys-Ekstralys/snake-series-40w-combo

Som du ser er det "spreder-lys" ytterst på begge lampene, jeg åpnet de og flyttet reflektoren slik at høyre lampen har "spreder-lys" til høyre og venstr lampen til venstre.
Atle
Lindås

bob-bob

Sitat fra: Sele på mandag 28. november 2016, klokken 14:34
Da er det bare og skru på tåkelysene som har halogen og bruke dem på slike dager,har for øvrig aldri hatt problemer med dugg i de lyktene. Her i Rogaland er ikke dette et eksisterende problem med islag på lyktene.
Ok , det er ihvertfall et problem her på Østlandet. Gitt ditt forslag ser jeg derfor ikke vitsen med å bytte dem ut , de lyser bra nok som de gjør , og de originale er lovlige å bruke. Sparer ikke noe strøm heller ( blir vel 5 meter lengre kjørelengde eller noe sånt - ikke verdt bryderiet...)

Men bevares , artig at noen prøver nye ting. :)

nr1rayner

Siden jeg også byttet ut tåkelysene mens jeg var igang, har jeg ikke samme mulighet som Sele  ;)
Angrer egentlig litt i etterkant, da brukbare tåkelys fram kan være kjekt å ha når man må ta krappe svinger på ukjente steder i bekmørket..
P13W pæra slipte jeg på sokkelen på pæra.
Mens på H8 måtte jeg slipe i selve lykta såvidt jeg husker.
Uansett ble det noe sliping i lykta, så jeg skylte de for å få ut slipestøv osv osv.
Ble satt litt kjapt sammen, så hadde ganske mye dugg i lykta ei stund etterpå.
Dette har imidlertid løst seg selv.
Sjelden jeg ser nøye på de lyktene, så skal ikke påstå at de er 100% duggfri hele tiden, men det kan ikke være langt unna.  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Sitat fra: bob-bob på fredag 02. desember 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Sele på mandag 28. november 2016, klokken 14:34
Da er det bare og skru på tåkelysene som har halogen og bruke dem på slike dager,har for øvrig aldri hatt problemer med dugg i de lyktene. Her i Rogaland er ikke dette et eksisterende problem med islag på lyktene.
Ok , det er ihvertfall et problem her på Østlandet. Gitt ditt forslag ser jeg derfor ikke vitsen med å bytte dem ut , de lyser bra nok som de gjør , og de originale er lovlige å bruke. Sparer ikke noe strøm heller ( blir vel 5 meter lengre kjørelengde eller noe sånt - ikke verdt bryderiet...)

Men bevares , artig at noen prøver nye ting. :)

Nå var aldri tanken min og spare strøm ved bytte til LED pærer

Øyst1

Sitat fra: Sele på fredag 02. desember 2016, klokken 20:37
Sitat fra: bob-bob på fredag 02. desember 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Sele på mandag 28. november 2016, klokken 14:34
Da er det bare og skru på tåkelysene som har halogen og bruke dem på slike dager,har for øvrig aldri hatt problemer med dugg i de lyktene. Her i Rogaland er ikke dette et eksisterende problem med islag på lyktene.
Ok , det er ihvertfall et problem her på Østlandet. Gitt ditt forslag ser jeg derfor ikke vitsen med å bytte dem ut , de lyser bra nok som de gjør , og de originale er lovlige å bruke. Sparer ikke noe strøm heller ( blir vel 5 meter lengre kjørelengde eller noe sånt - ikke verdt bryderiet...)

Men bevares , artig at noen prøver nye ting. :)

Nå var aldri tanken min og spare strøm ved bytte til LED pærer
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Sele

Ett hundre prosent enig Øystein K. Alt handler ikke om og for enhver pris komme lengst mulig. Kan og legge til at taklys og bagasjeromslys er byttet til LED.

tiger``n

Sitat fra: Øystein K på fredag 02. desember 2016, klokken 20:50
Sitat fra: Sele på fredag 02. desember 2016, klokken 20:37
Sitat fra: bob-bob på fredag 02. desember 2016, klokken 10:19
Sitat fra: Sele på mandag 28. november 2016, klokken 14:34
Da er det bare og skru på tåkelysene som har halogen og bruke dem på slike dager,har for øvrig aldri hatt problemer med dugg i de lyktene. Her i Rogaland er ikke dette et eksisterende problem med islag på lyktene.
Ok , det er ihvertfall et problem her på Østlandet. Gitt ditt forslag ser jeg derfor ikke vitsen med å bytte dem ut , de lyser bra nok som de gjør , og de originale er lovlige å bruke. Sparer ikke noe strøm heller ( blir vel 5 meter lengre kjørelengde eller noe sånt - ikke verdt bryderiet...)

Men bevares , artig at noen prøver nye ting. :)

Nå var aldri tanken min og spare strøm ved bytte til LED pærer

Øyst1

Design på Leaf er smak og behag.
Jeg har alltid syntes bilen er mindre vakker. Endte likevel med å kjøpe en, og må si den vokser litt på meg. Men den er stygg med 15" kjedelige felger.

I3 derimot klarer jeg ikke enda si at vokser på meg. Den er sær og heller ikke pen. Støyer innvendig og har bare plass til 4. Ikke mulig å åpne bakdører uten at fremdører åpnes først.
Nei, det er ikke en bil jeg hadde kjøpt, men som sagt, smak og behag!
2017 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
2011 Skoda Octavia DIESEL - Solgt juni 2020
2019 Hyundai Ioniq 28 kWh, Teknikk..
Nissan Leaf Nordic 30 kWH. Levert april 2016. - Solgt november 2019.
2016 Citröen C4 Grand Picasso Exclusive. - solgt.

Sele

Jeg liker BMW men I3 likte jeg ikke interiøret på og den er ellers like sær som Leaf'en. Heldigvis så liker ikke alle det samme..

nr1rayner

#25
Sorry tiger'n, du blir nok nedstemt her.
Leafen var spesiell og nyskapende da den kom, men ikke pen.
Men det tok ikke lang tid før designet vokste på meg, nå er det en pen bil, i hvert fall med rett farge og utstyr.

i3 var vel spesiell og nyskapende da den kom den også, men den var stygg da, og er ikke nevneverdig mye mindre stygg nå..


What Sele said, jeg har vel bestandig sagt at det ikke er hensikt å slå av radio, setevarme etc etc for å spare på strømmen så man skal komme lenger. Vel, finregner man på det utgjør det sikkert noen meter, men da står jeg heller 3 min ekstra på en schuko..
Men den kombinasjonen med LED nærlys og gule parklys var ikke bra.
Så da ble det LED parklys.
Kombinasjonen LED parklys og halogen tåkelys så ikke akkurat bra ut det heller, så da ble det LED der også...
Og da er det vel nærmest en selvfølge å bytte DRL til LED også..

Jeg har også LED i taklys og bagasjerom. Tanken først var vel mer lys, men samtidig har jeg med meg fra fossiler å spare mest mulig på 12v så man har mest mulig tilgjengelig til en kaldstart...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

blackleaf1

ikke noe problem med dugg, hva is gjelder så er ikke det noe problem her ;)
Atle
Lindås

nr1rayner

Har vært mye fukt i Trøndelag i det siste, det som ikke har kommet som regn har blitt tvanstint med veisalt  :-[
Uansett, så ingen dugg på mine lykter.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Ikke i mine heller og her har det vært vått.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA